tjr Posted January 18, 2006 Report Share Posted January 18, 2006 (edited) Stats:Alder: 21Højde: 186Vægt: 124Erfaring: Startede med træning sidst i 2005.Primære mål: Ned på 100kg inden septemberMetode:Kostplan under ligevægtsindtagStyrketræningFærre bajereKontrol:Ugentlig vejning”Hvad siger spejlet?”Motivation:Forhåbentlig positiv respons fra omgivelserneStørre fysisk formåen i det dagligeBeslutningen om, at NU er det fandme nu.Sekundære mål:At få kost og træning ind som en naturlig del af hverdagen. Jeg vil tro, at jeg stadig kører på begynder motivationen, hvilket jo er fint nok, men ligegyldigt hvis det kun holder i 3 måneder.Squat 110kg, 8 set, 5 reps, inden juni. Der er kun 110kg vægte at squatte med i mit nuværende center. Regner med at skifte til juni, når mit medlemskab ophører.Dødløft 250kg, 5 set, 3 reps. Et kvart ton – hårh. Dato? Ingen anelse – det er i hvert fald ikke en øvelse, hvor jeg vil presse mig selv for hårdt.Bænk 120kg. Langsigtet mål – et sted derude i horisonten.Program:Har tyvstjålet Incognitos begynder fullbody program fra www.bodyhouse.dk - dog med tilføjelse af dips og incline crunch. Køres mandag, onsdag og fredag. Edited September 30, 2014 by tjr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rommel Posted January 18, 2006 Report Share Posted January 18, 2006 (edited) Velkommen til! Jeg er sikker på at loggen kan blive en god motivationsfaktor.Det er dog godt nok en seriøs vægt du gerne vil trække i dødløft! Rommel Edited January 18, 2006 by Rommel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucas Posted January 18, 2006 Report Share Posted January 18, 2006 Jamen tillykke med loggen og lykke til med dine mål. :4thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted January 18, 2006 Author Report Share Posted January 18, 2006 Tidligere træninger:11.01.06Squat - 8x5: 34kg. Tager 8x5x40kg næste uge!Bænkpres - 6x5: 34kg. Øger stille og roligt.Military press - 2x5: 22kg. Fik 4 reps med 25kg. Regner ikke med at øge i næste uge - ligger mere vægt på korrekt form under udførelse.Træk til bryst - 2x5 (maskine): 130kg Det må fandeme snart være muligt at lave øvelsen ved egen kropsvægt.BB rows - 6x5: 24kg Tvivler på jeg laver øvelsen rigtigt. Overvejer at skifte til maskine.Dips - 5x5: 50kg13.01.06Squat - 5x5: 2x30 2x40 1x50Sidste set drillede lidtDødløft - 5x3: 2x60 2x70 1x80Tror ikke den skal over 80kg i et godt stykke tidBænkpres - 2x5: 1x30 2x40Yessir, sådan!Military press - 6x5: 6x24Glemte 4 set, så det blev 2x5x24 og 4x5x24 30 minutter senereTræk til bryst - 4x5: 2x110 2x120BB rows - 4x5 (maskine): 2x100 2x110 Dips - 5x5: 5x5016.01.06Squat - 3x5: 40kgDødløft - 5x5: 70kgBænkpres - 4x5: 40kgMilitary press - 4x5: 24kgTræk til bryst - 6x5: 110kgBB rows (maskine) - 2x5: 110kg Dips - 5x5: 55kg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted January 18, 2006 Author Report Share Posted January 18, 2006 Dagens træning:Sov af helvede til, så var ikke ligefrem sprængfuld af energi, selvom motivationen stadig er høj.Squat: 8x5x40kgEasy - nåede det mål jeg satte for mig selv sidste uge :)Bænk: 6x5x40kg5. set drillede, så blev jeg sur, så var 6. ikke noget problem. Øger ikke vægten næste uge.Military: 2x5x24kgEasy - flere kilo :) Prøvede lige 3 reps af "The Bear" (clean, front squat, military press, back squat, behind neck press) - den er fandme hissig. Tror ihvertfald min puls var højere end hele spinningholdets tilsammen :)Træk til bryst: 5x140kg, 5x120kg140kg var lige ambitiøst nok, sidste rep kom ihvertfald ikke langt nok ned. Prøver 2x5x130kg næste gang.Bent over row: Kiggede ikke rigtigt på kilo/set/reps. Gik mere op i bare at udføre øvelsen, men tror nok sidste set endte på 40kg.Dips: 5x5x55kgSidste set drillede. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted January 18, 2006 Author Report Share Posted January 18, 2006 Rommel: Ja, det er jo 'bare' et mål, men jeg har lidt på fornemmelsen, at dødløft er én af mine stærke øvelser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted January 19, 2006 Author Report Share Posted January 19, 2006 Begyndte ny diæt for 20 minutter siden - er allerede bagud med at æde.Skriver vareliste, fordeling, begrundelse osv. for diæten om 2 ugers penge, når den har haft mulighed for at virke. Kodeordene er KISS - Keep It Simple Stupid - og dovenskab. Mangler dog at få købt proteinpulver - håber jeg husker det imorgen. Apropos imorgen, glæder jeg mig som et lille barn, til at skulle rive noget dødløft af. Tror forresten mit langsigtede mål med worksets af 250kg bliver ændret til 1RM. Det er ihvertfald mere sansynligt :)En anden ting jeg kom til at tænke på idag, var søvn. Jeg sætter tid af til træning og bruger en del tid på at læse om programmer og kost, men alligevel kan jeg ikke tage mig sammen til at bruge tid på at sove. "Jeg står tidligt op hver morgen - hvorfor ligg' og fise den af / og vente på at verden bliver min en dag" - Jokeren. Skal sgu vænne mig til at gå tidligere i seng og tidligere op (blive et af de der forbandede a-mennesker) - det er bare pissesvært når det er så mørkt 24/7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorhauge Posted January 19, 2006 Report Share Posted January 19, 2006 Velkommen til, dog vil jeg give Rommel ret i at 250kg i dødløft er en seriøs vægt som jeg ikke tror du når lige foreløbig... men held og lykke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessel Posted January 19, 2006 Report Share Posted January 19, 2006 Velkommen til. Efter min mening er det en god tommelfingerregl ved uarbejdelse af mål at stille følgende krav: De skal være objektivt målbare, tidsbestemt, realistiske, samt ikke indbyrdes modstridende. Dine mål ser ud til at stride mod disse 4 helt elementære principper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted January 20, 2006 Author Report Share Posted January 20, 2006 Hessel, du skal til at spille noget mere computer. Først klare man den primære opgave, bagefter begynder man at kigge på, hvordan de sekundære kommer i hus :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted January 20, 2006 Author Report Share Posted January 20, 2006 Squat: 3x5x40kg2x3x50kg2x3x60kgDødløft:2x5x60kg2x5x70kg2x3x80kg1x3x100kgMilitary press:4x5x24kg2x5x30kg Upright row (kabeltårn tingest):4x8x40kgBænkpres:1x8x32kg (DB)1x5x40kg1x4x40kg fail :( Træk til bryst:4x8x110kgBB rows:2x5x40kg2x5x34kgDips:2x8x50kg4x8x55kgDagens karakter: To ristede med brød og en tur på orglet.Der var nogle af de andre, der havde været så flink at tage en MP3 afspiller med lidt musik med, så den stod på Metallica, Rage Against the Machine, Green Day og LOC - rar forandring ifht. til P3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted January 23, 2006 Author Report Share Posted January 23, 2006 Det går skidegodt med min nye og forbedrede livsstil.Lørdag var mother of all cheatmeals med firmajulefrokost. Søndag gik jeg en lang tur, men fik ikke overholdt min kostplan og levede således, mere eller mindre af en liter Faxe Kondi og en fransk hotdog. Idag har jeg aflyst træning til fordel for kaffe og eksamenslæsning :4thumbup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted January 28, 2006 Author Report Share Posted January 28, 2006 Nå, tirsdag var jeg til eksamen i fødevaremikrobiologi og fik en dejlig karakter på 9, så beslutningen om at droppe træningen til fordel for læsning var nok ikke helt dum Onsdag burde jeg jo også have været til træning, men da vi jo skulle fejre eksamen samt at have fået 1½ uges ferie, røg jeg i byen istedet. Det kan jo smutte det skidt. Fik dog holdt mit løfte om, ikke at drikke helt vildt mange bajere, så for en gangs skyld kan jeg faktisk huske at hvad jeg lavede :4thumbup: Idag kom jeg dog alligevel afsted. Man er sgu ikke helt normal, hvis man fredag aften klokken halv ni, vælger at cykle tværs igennem København i 0 grader, for at lave noget man får ondt i patterne af, når man kunne slappet af derhjemme eller drukket hjernen ud. Men afsted kom hjem.Var ikke ligefrem sprængfuld af energi, så det blev stille og roligt:Squat:2x5x40kg2x5x50kgHar slæbt rundt på lidt ondt i knæet - det forsvandt sgu ved skvåååt.Dødløft:Lidt opvarmning med 40kg - den fløj sgu hurtigt op :D1x5x60kg3x3x80kgNas i erectorenBænk:3x8x30kgSpændte godt i patterne. Kan bedre li' 8 reps end 5.Total militær press:24kg viste sig at være lidt for stor en mundfuld, efter at have læst, at det er 'snyd' at læne sig bagud. Så det blev 'kun' til 3x8x20kg. Upright row:3x8x24kgGodt træk i skulderenTræk til bryst, overhåndsgreb:3x8x110kgTotal spændt underarm :)Bent over row:3x8x24kgTror/håber at jeg er ved at have styr på teknikken.Dips (maskineting):3x8x50kgHerefter shake og chill-out på den der store sjove gummibold, 10 minutter på kondicyklen og en tur i grillen.Havde hele centeret for mig selv, så der blev skruet godt op for P3. Håbede at der ville være Det Store Mix med DJ Noize, men istedet var der noget live releaseparty for noget elektronisk musik, som også var fint nok. Desuden er det rart at kunne råbe og skrige under løftet, uden at føle sig fjollet.Dagens karakter: to krassere og en lunken Cocio (<-- ÅBENLYS REKLAME FOR KOSTTILSKUD!). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted January 30, 2006 Author Report Share Posted January 30, 2006 Mandag 30/1-06Squat:5x5x50kgDødløft:5x3x80kgPatpres:3x8x32kgMilitær dér:5x5x20kgUpright row:3x8x20kgTræk til bryst i tårn:5x5x110kgBO-ROW:5x5x30kgDips:2x8x551x7x55 fail :(Og så hjem og æde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted February 1, 2006 Author Report Share Posted February 1, 2006 Nå, røg lige på vægten imorges - 122.5kg :DSkal lige have en spand havregryn og så op og træne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars B Posted February 1, 2006 Report Share Posted February 1, 2006 ...Hey og oxo et forsinket VELKOMMEN til herfra!!!Håber det bedste for dig & dine træning´s mål!!! :4thumbup: - L@rs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted February 1, 2006 Author Report Share Posted February 1, 2006 (edited) Mange tak Lars :DOnsdag 1/2-06 ( 27 usle dage før det bliver forår).Idag var jeg ultimativt den der skubbede flest kilo i æ' center. Overfladisk? Mon ikk'. Fed fornemmelse? You betcha. Desværre siger det jo nok mere om de andre end om mig Squat:3x5x50kg2x5x60kgHader det fucking Smith stativ. Overvejer faktisk at droppe øvelsen.Bænk:5x5x40kg De sidste 2 reps i sidste set var liiiiige dårlige nok, så der bliver ikke øget i næste uge.Military:2x5x24kg3x5x20kgSet med 20kg er lige lette nok. Prøver 22kg næste gange.Upright row:3x8x20kgTræk til bryst:5x5x120Bent Over Row:5x5x40kgTror så småt jeg er ved at have styr på teknikken.Dips:3x8x55kgEdit:Glemte lige at nævne at jeg endda tog mig sammen til dyrke lidt af det der cardio med en hvis intessitet. Klarede ca. 5 minutter inden jeg ikke gad / kunne klare mere. Bliver sjovt at se hvor længe jeg gider næste gang.***********************************************************Ang. kost har jeg lidt problemer med at holde sulten fra døren, selvom jeg æder 6 gange om dagen. Overvejer at smide flere grønsager ind, for at 'fylde op' - jeg gider bare ikke æde det. Edited February 1, 2006 by tjr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted February 3, 2006 Author Report Share Posted February 3, 2006 YAAAAAAAAAAARGHSquat 5x5x55kgØges til 60kg næste uge Dødløft 5x3x90kgPrøver de magiske 100kg næste ugeBænk 5x5x40 EasyØges til 42kg næste ugeMilitær 5x5x22kgPrøver med 24kg næste ugeUpright row 3x8x22kgFølger militærTræk til pat 5x5x120 (tror måske det er pund?)Prøver de 125Bent row til tank 5x5x40She's just lying and waitingPushdowns 3x8x55kg Øger til 60kg***********Jeg var lige gavmild nok i går med snydemad, så imorgen står den på selvpineri med nihalet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted February 8, 2006 Author Report Share Posted February 8, 2006 Skod træning.Squat:Fik 5 set med 60kg, men fik vist ikke 5 reps i alle. Fokuserede for meget på hvor jeg placere stangen og vejtrækningen og det gik ud over udførslen :(Bænk:5x5x42kgMilitary:5 set med lidt blandede reps @ 24kgUpright row:3x8x24kgTræk til bryst:5x5x120Dips:3x8x55kgGlemte at lave Bent over row. Alle cardiomaskinerne var optaget, så blev heller ikke gjort noget på den konto.Desuden var jeg på vægten i morges og de sagde 122,2kg. Alt i alt ikke den fedeste dag - men jeg skal ud og sprænge ting i luften i morgen, så det skal nok hjælpe på humøret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted February 10, 2006 Author Report Share Posted February 10, 2006 (edited) Iorden træning :)Squat:5x5x60kgDødløft:5x3x100kg Bænkpres:4x5x42kg1x5x40kg :(Militarypress:5x5x20kgTræk til bryst - overhåndsgreb:5x5x120Bent over row:5x5x40kgTror sgu den er der nu.Press down:2x8x60kg1x7x60kgOg nu ud til en kammi og drikke bajere :) Edited February 10, 2006 by tjr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted February 27, 2006 Author Report Share Posted February 27, 2006 (edited) Så er det efterhånden 17 dage siden sidste update. Holdte pause fra træningen i forrige uge og kunne ikke få min røv afsted i sidste uge. Hvis 1 uges dekotionering er godt, må 2 ugers være endnu bedre.Var på vægten i morges; 122,9kg hvilket er overraskende godt, de sidste ugers fodder og bajere taget i betragtning.Dagens træning:Squat:1x5x50 for let4x5x60 Sidste rep i hvert set skulle overtales, ellers ingen problemer.Dødløft:Havde slået hånden på arbejde idag, så jeg var lidt nervød for, at mit greb ikke var optimalt, men det gik:5x3x100kgTror godt jeg kan øge til 5 reps. Det virkede ihvertfald unaturligt kun at tage 3 reps.Bænk:5x5x40kg - ikke noget nytMilitary:5x5x24kgTræk til bryst:2x5x130 - lige tundt nok3x5x120 Bicep curl, EZ-bar:2x5x20kg1x3x20kg Har måttet bide i det sure æble og erkende, at lidt diskopumper er man altid :)Læg musklen løft tingest i Smith maskine på aerobic step bænk satan:3x8x70kgTror sgu godt den kan tage lidt mere. Bent over row:2x5x40kgKunne ikke lige få teknikken på plads idag, så droppede den. Var alligevel ved at være træt.Dips:3x8x50kgEasyEdit: Woohoo, så røg loggen op på 2 sider :D Edited February 27, 2006 by tjr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted March 2, 2006 Author Report Share Posted March 2, 2006 Onsdag d. 1. martsSquat:4x5x60kg1x5x50kgHavde lidt trælår fra i mandags, så det kørte ikke rigtigt.Frontsquat:Roddede lidt med frontsquat på 20kg nogle gange, bare lige for at prøve det. Tror jeg skal have kigget en del på teknikken :)Bænk:5x5x40kgSidste rep blev forcedCalf raise:5x5x110kgDer er ikke flere vægtskiver der passer på Smith stativet :) Så 110kg er max :PMilitary:3x8x20kgFor helvede jeg er ringe i den øvelseTræk til bryst:5x5x120Jeg hoppede over i benpressen, hvor man også kan træne læg.3x8x200Bicep curls, EZ bar3x8x20kgDe røg sgu bare op, i forhold til sidst :)Bent over row:5x5x40kgMens jeg sad og pustede ud mellem set i BOR, var der en tøs som indtog Smith stativet - allerede der var min interesse vakt - og hun squattede sgu under parrallel. Da vidste jeg, at jeg var forelsket. Men så rettede hun fodstilling, og kørte de sidste sets og reps til et godt stykke over parrallel, og mit hjerte blev knust :( Dips / pressdowns:3x8x55kgOg jeg fik mig endelig taget sammen til at træne lidt mave, i én eller anden helvedesmaskine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted March 4, 2006 Author Report Share Posted March 4, 2006 Fredag d. 3 martsVar lidt under tidspresSquat:1x5x50kg4x5x60kgDødløft:3x5x100kg2x3x100kgBænk:5x5x40kgCalf-raises:3x8x110kgCurls:2x8x20kg1x5x20kg :(Træk til bryst:5x5x100 Har ændret på udførslen, derfor nedgangen i belastningBent over row:5x5x40kgLateral raises:3x8x6.5kgOg så ned på fredagsbaren og drikke bajere :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted March 6, 2006 Author Report Share Posted March 6, 2006 Har haft lidt halsbetændelse idag, så jeg blev hjemme og drak kaff' istedet for at tage i skole / træne. Af andre spændende ting har jeg sagt mit job op, så nu må jeg prøve at leve af SU'en alene, indtil jeg får nyt arbejd arbejd.Overvejer at gå i gang med kreatin imorgen tidligt. Det lykkedes mig desuden at tage en 'rigtig' strækker idag, så vil se om jeg kan tage mig sammen til at lave "dato-strækkere" imorgen og fremover.Jow jow. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted March 8, 2006 Author Report Share Posted March 8, 2006 Onsdag, stadig forkølet, lige kommet hjem (fra 8 til 22 - det er sgu en lang skoledag :) )Grunden til at jeg kom så sent hjem var, at der i centret var et foredrag af Jens Rikardt Andersen (overlæge i ernæring på Riget / Lektor på Institut for Human Ernæring på KVL), og han havde et par interessant pointer omkring kost og træning, som jeg vil prøve. Bl.a. mere kulhydrat i kosten, flere og ikke mindst forced reps.Jeg begyndte på kreatin igår morges (tirsdag). Regner med at loade 25g om dagen i en god uge, og derefter skulle ned med 5gr efter træning, indtil bøtten er tom.Dagens træning:Varmede lidt op i benpressen, fordi sqatten var blokeret. Fik taget hele stakken :)Squat:5x5x60kgIngen dødløft - det var jo onsdagBænk: 1x5x44kg - puh ha tungt4x5x42kg majet bedreCalf raise:3x8x110kgDer er ikke flere kiks i centret, så jeg må vel øge reps.Military:5x5x24kgBent over row:5x5x40kgEZ curl:3x8x20kgTræk til bryst:Fik vist taget 3 set a 5 reps, men stoppede pga. det gjorde ondt i skulderen. Prøver en ny 'teknik' næste gang.Lateral Raises:3x8x5,5kgPressdowns:5x5x60kgAlt i alt en god træning - synes jeg havde rigtig meget power. Ved ikke om kreatinen allerede virker - om ikke andet har det en kraftig placebo effekt =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts