Henrik S. Posted May 7 Report Share Posted May 7 28 minutter siden, BLACKICE skrev: Godt spørgsmål menneske! Blackice lever i bedste velgående. Vil du have at jeg laver en punkt for punkt plan for at hjælpe dig med dine tynde ben? Skynet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 11 Author Report Share Posted May 11 Jaja..........jeg lever....sort of Sagen er kort, at efter dagen på mit sidste tunge dødløft, lagde jeg mig syg om natten. Det blev til 9 dages sygdom, hvor de første 5-6 stykker var med konstant feber. Jeg var lige oppe og røre 40 i feber. Jeg havde en privat konsultation, via min forsikring med en læge, for at få en snak om sygdoms hyppighed m.m Svaret var desværre ret nedslående, at der ikke er noget i mit sygdoms forløb, der stikker ud. Hyppigheden er ikke alarmerende. Jeg har små børn, et presset arbejdsliv. Så det jeg beskrev, var mere almindeligt end som så. Kombineret med at jeg ikke generelt går og er syg hele tiden, og umiddelbart generelt bliver rask inden for hvad man anser som en normal periode. Men naturligvis jeg er jævnt frustreret over at jeg nu igen har fået spoleret mit program. Jeg er ikke helt besluttet på om jeg stopper og starter på noget andet, eller jeg kører en to ugers reintroduktion. Pt hoster jeg stadig, og kroppen kører på nedsat blus ThomasNA and Kermit 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 11 Author Report Share Posted May 11 Lidt rehab pres her til morgen Bænkpres med stop 5x5x100 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vestjyden Posted May 11 Report Share Posted May 11 3 timer siden, BLACKICE skrev: Svaret var desværre ret nedslående, at der ikke er noget i mit sygdoms forløb, der stikker ud. Det skal du ikke være så nedslået over. Når noget stikker ud ved gentagende sygdomme, er det sjældent noget godt. Med mindre det er vitamin mangel eller lignede.Men forstår til fulde frustrationen. Håber der går noget tid, før en i familien bliver ramt igen. Jeg husker det som om at det altid gik på omgang i min familie. Spinderella 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 11 Author Report Share Posted May 11 45 minutter siden, vestjyden skrev: Det skal du ikke være så nedslået over. Når noget stikker ud ved gentagende sygdomme, er det sjældent noget godt. Med mindre det er vitamin mangel eller lignede.Men forstår til fulde frustrationen. Håber der går noget tid, før en i familien bliver ramt igen. Jeg husker det som om at det altid gik på omgang i min familie. En forsigtig sammentælling, baseret på log data, og whatsapp dialog med venner og bekendte, så ligner det at jeg har været syg 9 gange, siden Januar 2025. 9 gange på 16 måneder virker "lidt" over the top. Man vil jo gerne have at der er en forklaring man kan gøre noget ved. Men du har ret i at rigtige imun sygdomme jo ikke er noget man skal ønske sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasNA Posted May 13 Report Share Posted May 13 På 11.5.2026 at 09:07 , BLACKICE skrev: Jaja..........jeg lever....sort of Sagen er kort, at efter dagen på mit sidste tunge dødløft, lagde jeg mig syg om natten. Det blev til 9 dages sygdom, hvor de første 5-6 stykker var med konstant feber. Jeg var lige oppe og røre 40 i feber. Jeg havde en privat konsultation, via min forsikring med en læge, for at få en snak om sygdoms hyppighed m.m Svaret var desværre ret nedslående, at der ikke er noget i mit sygdoms forløb, der stikker ud. Hyppigheden er ikke alarmerende. Jeg har små børn, et presset arbejdsliv. Så det jeg beskrev, var mere almindeligt end som så. Kombineret med at jeg ikke generelt går og er syg hele tiden, og umiddelbart generelt bliver rask inden for hvad man anser som en normal periode. Men naturligvis jeg er jævnt frustreret over at jeg nu igen har fået spoleret mit program. Jeg er ikke helt besluttet på om jeg stopper og starter på noget andet, eller jeg kører en to ugers reintroduktion. Pt hoster jeg stadig, og kroppen kører på nedsat blus Er du på toppen igen? Jeg døjer selv med sygdom pt., hvorfor jeg har misset træning i søndags og i tirsdags. Virkelig træls, når det kører godt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 14 Author Report Share Posted May 14 På 13.5.2026 at 07:37 , ThomasNA skrev: Er du på toppen igen? Jeg døjer selv med sygdom pt., hvorfor jeg har misset træning i søndags og i tirsdags. Virkelig træls, når det kører godt. På toppen er nok for stort et ord. Jeg lavede Rehab Mandag , 9 dage efter jeg blev syg. Tirsdag stod jeg op kl 02, og kørte min far i lufthavnen. Har været til leder workshop Tirsdag og Onsdag i Carlsberg byen. Jeg har stadig hoste, og jeg er absurd træt. Da jeg kom hjem igår, faldt jeg i søvn på sofaen. Og igen da jeg puttede ungerne i seng. Vil tro jeg har sovet 10 timer. Med andre ord, kan jeg ikke helt ryste det af mig. Og ja, det er absurd irriterende, når man føler man er i et super godt flow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted May 15 Report Share Posted May 15 Gør du dig egentlig i nogen form for vitaminer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vestjyden Posted May 16 Report Share Posted May 16 På 11.5.2026 at 13:29 , BLACKICE skrev: 9 gange på 16 måneder Av. Det er at være ramt. Forstår ønsket om forklaring. Jeg husker det som noget der kom i bølger, nok 3-4 gange på et år. Kan læse at kroppen stadig er ved at komme sig, håber det går hurtigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 17 Author Report Share Posted May 17 14 timer siden, vestjyden skrev: Av. Det er at være ramt. Forstår ønsket om forklaring. Jeg husker det som noget der kom i bølger, nok 3-4 gange på et år. Kan læse at kroppen stadig er ved at komme sig, håber det går hurtigt. Yep. Helt klart bølgere. Det har været 2-3 gange, hvor jeg er blevet syg 2-3 gange, med relativt få ugers mellemrum. Flere af gangene, har ungerne været syge samtidig, men ikke konsekvent. Lægen sagde, at mit "recovery" mønster, ikke tydede på et imun problem. For så ville jeg have svært ved at blive rask igen, og gå og være småsyg hele tiden. og også ragere mere eksotiske sygdomme til mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 17 Author Report Share Posted May 17 På 15.5.2026 at 09:47 , Kermit skrev: Gør du dig egentlig i nogen form for vitaminer? Mjarh, ikke det store. Jeg mener der er et stort fravær af evidens, for langt de fleste multi vitamin løsninger. Jeg tager lidt D-Vitamin, men typisk om viteren. I perioder lidt Zink. Jeg starter dagen med en frisk presset appelsin, og et skud ingefær. Men det er også det kahlua-kalv 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 17 Author Report Share Posted May 17 Systemet har det relativt fint igen. Men jeg er stadig usædvanligt træt. Sover flere timer i døgnet jeg end jeg plejer. Men sygdoms følelsen er stort set væk. Men jeg fyrer tydeligvis ikke på alle cylindre. Ugens rehab er foregået sådan her: Torsdag - Fri dag Squat 5x100 2x5x110 2x5x120 Lidt leg med Atlas sten, for første gang siden sidste sommer 2x1x52 1x65 1x79 Fredag: Var på kontoret det meste af dagen, selv om der egentlig var lukket. Men jeg havde brug for roen til at gennemføre nogle online møder der krævede lidt fokus Log pres: 5x47,5 5x57,5 5x62,5 5x67,5 3x72,5 1x75 1x77,5 1x80 Jeg har mange kilo at hente på at få styr på mit leg-drive. Så længe jeg kan presse den som strict pres, er det ret nemt og uproblematisk. Det øjeblik jeg skal aktivere legdrive, bliver det svært Flat dumbell pres 3x8x43 Lørdag: Jeg var 4 timer i "haven", og lave hegn, skære brænde, og rydde op i "alt muligt og umuligt". Jeg kørte en hurtig omgang dødløft rehab, da jeg var færdig, og kroppen egentlig var brugt 5x110 5x130 5x150 3x170 3x180 Søndag morgen: Bænkpres med stop 5x100 3x120 3x122,5 2x130 1x135 4x120 3x110 4x110 Det blev en mærkelig omgang. Jeg havde brug for lige at mærke noget "halv tungt", uden at være en idiot. Så det blev en omgang blandede bolcher. Hæderlig serie, men igen, bærer det tydeligt præg af at jeg ikke fyrer på alle 8 cylindre. Hvilket er irriterende. Men jeg er nødt til at skrue ambitionsniveauet ned en periode, så jeg ikke brænder mig af igen igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 18 Author Report Share Posted May 18 Uge 1, dag 1 - ReEntry Jeg starter ny cyklus, med et par ugers re-entry. Jeg skruger lidt ned for intensiteten, og accepterer jeg ikke bliver hverken dansk eller international mester i noget som helst. Bummer Bænkpres med stop 5x90 5x100 5x110 2x3x115 Spoto pres 2x5x90 Dips 2x8xbw ThomasNA 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 19 Author Report Share Posted May 19 Uge 1 dag 2 - Squat 5x100 5x115 5x125 2x3x135 Paused squat 2x3x110 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahlua-kalv Posted May 19 Report Share Posted May 19 Sku stadig nogle flotte løft af en semi-seriøs karakter ;) ThomasNA 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted May 20 Report Share Posted May 20 15 timer siden, kahlua-kalv skrev: Sku stadig nogle flotte løft af en semi-seriøs karakter ;) Du har tydeligvis ikke set Blackice's squat form. Jeg synes lige vi skal mindes det gyldne citat fra Athlete X: "Dit squat er måske det værste squat jeg til dato har set." BLACKICE, ThomasNA and kahlua-kalv 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 20 Author Report Share Posted May 20 22 timer siden, kahlua-kalv skrev: Sku stadig nogle flotte løft af en semi-seriøs karakter ;) Tak tak. Der sker jo det, at når man har bevæget sig i et miljø/sport, i et halvt liv, så bliver man "tal blind". Ens reference ramme for hvad der er godt, rykkes. Jeg ville gerne reppe 200 i squat. Det ville være fine garage gym tal. Jeg ville gerne kunne bænke 180, og jeg ville gerne kunne dødløfte 300. But here we are :-D kahlua-kalv 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 20 Author Report Share Posted May 20 6 timer siden, Kermit skrev: Du har tydeligvis ikke set Blackice's squat form. Jeg synes lige vi skal mindes det gyldne citat fra Athlete X: "Dit squat er måske det værste squat jeg til dato har set." Korrekt. Jeg savner David Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 20 Author Report Share Posted May 20 Uge 1 dag 3 Generelt er formålet med re-entry, at alt skal føles for let. På dag tre, skal jeg køre lidt strongman light. Da jeg har bedt min agent ven, om at indkludere lidt mere Strongman gok i programmet Log pres 8x47,5 4x5x60 Dumbell rows 3x8x46 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 21 Author Report Share Posted May 21 Små 700km i bil i dag. Kørte til Henne Strand og hjem igen. Gæste optrådte i 45min, til det årlige Kick-off i en af "mine" afdelinger. I morgen tidlig flyver jeg til Warsawa, ud og hjem samme dag.........Suk Uge 1, dag 4 - Dødløft 5x140 5x160 3x180 2x2x190 Dødløft med pause under knæ 2x3x150 Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 22 Author Report Share Posted May 22 Lille round trup til Warsawa i dag. Stod op kl 05:30 og driblede afsted. Ramte kontoret kl 10 På mit fly fra CPH, var der en ung fyr i en dragt, hvor der stod "Australian powerlifting team" på ryggen. og lidt efter en dansker i en rød dragt, hvor der stod noget af "Dansk Styrkeløft - Masters - Coach" . Jeg måtte lige google, og det viser sig at der er IPF Worlds, i Polen, de næste 5-6 dage. Jeg kom til at stå ved siden af ham fra Australien, så jeg spurgte ham hvornår han skulle løfte. Det skulle han så på Onsdag, og ham og hans træner, var nu lige landet i Polen, efter over et døgns transport. Han var i -93kg klassen, og skulle kun konkurrere i raw bænkpres. Han satsede på 200-202,5 kg. Hvilket gerne skulle bringe ham i top 3, i sin vægtklasse. Fornuftige tal :-D . Han skulle selvfølgelig lige høre om jeg var styrkeløfter, hvilket jeg desværre ikke kan svare ja til. Anyway, ramte min bil I Kastrup igen kl 19, og har lige fået gennemført dagens pas Uge 1, dag 5 Squat - let 3x120 3x122,5 3x125 Bænkpres med stop - Volume 5x5x100 Nu skal det blive godt med en lille lur kahlua-kalv 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 25 Author Report Share Posted May 25 Lørdag: Uge 1 dag 6 - Reentry "Fri leg" under wanna-be strong man tema 2 Farmer walk ture, med 2x70kg handles Atlas sten - Jord til skulder 4x52 5x52 6x52 Kb snatch 2x5x28 (med hver hånd.......Så afhængigt af hvordan man tæller, er det muligvis 4 sæt, og ikke to.....very important....) Søndag: Rest day. Som var 3 timer i "haven". Genbrugs station. Og gæster Mandag: Uge 2 , dag 1 - Re-entry Bænkpres med stop 5x100 5x105 5x112,5 2x3x117,5 Spoto pres 2x5x100 Dips 2x10xbw Næste uge, starter jeg "rigtigt" program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 26 Author Report Share Posted May 26 Tirsdag uge 2 dag 2 - Reentry Squat 5x102,5 5x117,5 5x127,5 2x3x137,5 Squat med stop i bunden 2x3x102,5 Jeg har måske været lidt frisk med procenterne i re-entry , for det blev sådan halv tungt i dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 28 Author Report Share Posted May 28 Onsdag uge 2 dag 3 Log bar pres 8x52,5 4x5x62,5 Easy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted May 28 Author Report Share Posted May 28 Uge 2, dag 4 - Dødløft 5x145 5x165 3x185 2x195 2x200 Paused dødløft 2x3x155 Ryggen er vågnet igen, og det føltes relativt overskueligt. Naturligvis ingen bælte eller stropper. Næste uge starter jeg rigtig program struktur igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts