Nice and clean power building


BLACKICE

Recommended Posts

28 minutter siden, BLACKICE skrev:

Godt spørgsmål menneske!

Blackice lever i bedste velgående. 

Vil du have at jeg laver en punkt for punkt plan for at hjælpe dig med dine tynde ben? 

Skynet :4jumpy:

Link to comment
Share on other sites

Jaja..........jeg lever....sort of

Sagen er kort, at efter dagen på mit sidste tunge dødløft, lagde jeg mig syg om natten. Det blev til 9 dages sygdom, hvor de første 5-6 stykker var med konstant feber. Jeg var lige oppe og røre 40 i feber.

Jeg havde en privat konsultation, via min forsikring med en læge, for at få en snak om sygdoms hyppighed m.m

Svaret var desværre ret nedslående, at der ikke er noget i mit sygdoms forløb, der stikker ud. Hyppigheden er ikke alarmerende. Jeg har små børn, et presset arbejdsliv. Så det jeg beskrev, var mere almindeligt end som så. Kombineret med at jeg ikke generelt går og er syg hele tiden, og umiddelbart generelt bliver rask inden for hvad man anser som en normal periode.

 

Men naturligvis jeg er jævnt frustreret over at jeg nu igen har fået spoleret mit program. Jeg er ikke helt besluttet på om jeg stopper og starter på noget andet, eller jeg kører en to ugers reintroduktion. Pt hoster jeg stadig, og kroppen kører på nedsat blus

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, BLACKICE skrev:

Svaret var desværre ret nedslående, at der ikke er noget i mit sygdoms forløb, der stikker ud.

Det skal du ikke være så nedslået over. Når noget stikker ud ved gentagende sygdomme, er det sjældent noget godt. Med mindre det er vitamin mangel eller lignede.Men forstår til fulde frustrationen.

Håber der går noget tid, før en i familien bliver ramt igen. Jeg husker det som om at det altid gik på omgang i min familie. 

Link to comment
Share on other sites

45 minutter siden, vestjyden skrev:

Det skal du ikke være så nedslået over. Når noget stikker ud ved gentagende sygdomme, er det sjældent noget godt. Med mindre det er vitamin mangel eller lignede.Men forstår til fulde frustrationen.

Håber der går noget tid, før en i familien bliver ramt igen. Jeg husker det som om at det altid gik på omgang i min familie. 

En forsigtig sammentælling, baseret på log data, og whatsapp dialog med venner og bekendte, så ligner det at jeg har været syg 9 gange, siden Januar 2025. 9 gange på 16 måneder virker "lidt" over the top.

Man vil jo gerne have at der er en forklaring man kan gøre noget ved. Men du har ret i at rigtige imun sygdomme jo ikke er noget man skal ønske sig.

Link to comment
Share on other sites

På 11.5.2026 at 09:07 , BLACKICE skrev:

Jaja..........jeg lever....sort of

Sagen er kort, at efter dagen på mit sidste tunge dødløft, lagde jeg mig syg om natten. Det blev til 9 dages sygdom, hvor de første 5-6 stykker var med konstant feber. Jeg var lige oppe og røre 40 i feber.

Jeg havde en privat konsultation, via min forsikring med en læge, for at få en snak om sygdoms hyppighed m.m

Svaret var desværre ret nedslående, at der ikke er noget i mit sygdoms forløb, der stikker ud. Hyppigheden er ikke alarmerende. Jeg har små børn, et presset arbejdsliv. Så det jeg beskrev, var mere almindeligt end som så. Kombineret med at jeg ikke generelt går og er syg hele tiden, og umiddelbart generelt bliver rask inden for hvad man anser som en normal periode.

 

Men naturligvis jeg er jævnt frustreret over at jeg nu igen har fået spoleret mit program. Jeg er ikke helt besluttet på om jeg stopper og starter på noget andet, eller jeg kører en to ugers reintroduktion. Pt hoster jeg stadig, og kroppen kører på nedsat blus

Er du på toppen igen?

Jeg døjer selv med sygdom pt., hvorfor jeg har misset træning i søndags og i tirsdags. Virkelig træls, når det kører godt.

Link to comment
Share on other sites

På 13.5.2026 at 07:37 , ThomasNA skrev:

Er du på toppen igen?

Jeg døjer selv med sygdom pt., hvorfor jeg har misset træning i søndags og i tirsdags. Virkelig træls, når det kører godt.

På toppen er nok for stort et ord. Jeg lavede Rehab Mandag , 9 dage efter jeg blev syg.

Tirsdag stod jeg op kl 02, og kørte min far i lufthavnen. Har været til leder workshop Tirsdag og Onsdag i Carlsberg byen. Jeg har stadig hoste, og jeg er absurd træt. Da jeg kom hjem igår, faldt jeg i søvn på sofaen. Og igen da jeg puttede ungerne i seng. Vil tro jeg har sovet 10 timer. Med andre ord, kan jeg ikke helt ryste det af mig.

Og ja, det er absurd irriterende, når man føler man er i et super godt flow

Link to comment
Share on other sites

På 11.5.2026 at 13:29 , BLACKICE skrev:

9 gange på 16 måneder

Av. Det er at være ramt. Forstår ønsket om forklaring. Jeg husker det som noget der kom i bølger, nok 3-4 gange på et år.

Kan læse at kroppen stadig er ved at komme sig, håber det går hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

14 timer siden, vestjyden skrev:

Av. Det er at være ramt. Forstår ønsket om forklaring. Jeg husker det som noget der kom i bølger, nok 3-4 gange på et år.

Kan læse at kroppen stadig er ved at komme sig, håber det går hurtigt.

Yep. Helt klart bølgere. Det har været 2-3 gange, hvor jeg er blevet syg 2-3 gange, med relativt få ugers mellemrum. Flere af gangene, har ungerne været syge samtidig, men ikke konsekvent.

Lægen sagde, at mit "recovery" mønster, ikke tydede på et imun problem. For så ville jeg have svært ved at blive rask igen, og gå og være småsyg hele tiden. og også ragere mere eksotiske sygdomme til mig

 

Link to comment
Share on other sites

På 15.5.2026 at 09:47 , Kermit skrev:

Gør du dig egentlig i nogen form for vitaminer?

Mjarh, ikke det store. Jeg mener der er et stort fravær af evidens, for langt de fleste multi vitamin løsninger. Jeg tager lidt D-Vitamin, men typisk om viteren. I perioder lidt Zink.

Jeg starter dagen med en frisk presset appelsin, og et skud ingefær. Men det er også det

Link to comment
Share on other sites

Systemet har det relativt fint igen. Men jeg er stadig usædvanligt træt. Sover flere timer i døgnet jeg end jeg plejer. Men sygdoms følelsen er stort set væk. Men jeg fyrer tydeligvis ikke på alle cylindre.

 

Ugens rehab er foregået sådan her:


Torsdag - Fri dag

Squat

5x100

2x5x110

2x5x120

Lidt leg med Atlas sten, for første gang siden sidste sommer

2x1x52

1x65

1x79

 

Fredag:

Var på kontoret det meste af dagen, selv om der egentlig var lukket. Men jeg havde brug for roen til at gennemføre nogle online møder der krævede lidt fokus


Log pres:

5x47,5

5x57,5

5x62,5

5x67,5

3x72,5

1x75

1x77,5

1x80

Jeg har mange kilo at hente på at få styr på mit leg-drive. Så længe jeg kan presse den som strict pres, er det ret nemt og uproblematisk. Det øjeblik jeg skal aktivere legdrive, bliver det svært

Flat dumbell pres

3x8x43

 

Lørdag:

Jeg var 4 timer i "haven", og lave hegn, skære brænde, og rydde op i "alt muligt og umuligt". 

Jeg kørte en hurtig omgang dødløft rehab, da jeg var færdig, og kroppen egentlig var brugt

5x110

5x130

5x150

3x170

3x180

 

Søndag morgen:

Bænkpres med stop

 

5x100

3x120

3x122,5

2x130

1x135

4x120

3x110

4x110

 

Det blev en mærkelig omgang. Jeg havde brug for lige at mærke noget "halv tungt", uden at være en idiot. Så det blev en omgang blandede bolcher. Hæderlig serie, men igen, bærer det tydeligt præg af at jeg ikke fyrer på alle 8 cylindre. Hvilket er irriterende. Men jeg er nødt til at skrue ambitionsniveauet ned en periode, så jeg ikke brænder mig af igen igen

 

 

Link to comment
Share on other sites

Uge 1, dag 1 - ReEntry

Jeg starter ny cyklus, med et par ugers re-entry. Jeg skruger lidt ned for intensiteten, og accepterer jeg ikke bliver hverken dansk eller international mester i noget som helst. Bummer

 

Bænkpres med stop

5x90

5x100

5x110

2x3x115

Spoto pres

2x5x90

Dips

2x8xbw

Link to comment
Share on other sites

22 timer siden, kahlua-kalv skrev:

Sku stadig nogle flotte løft af en semi-seriøs karakter ;)

Tak tak. Der sker jo det, at når man har bevæget sig i et miljø/sport, i et halvt liv, så bliver man "tal blind". Ens reference ramme for hvad der er godt, rykkes. Jeg ville gerne reppe 200 i squat. Det ville være fine garage gym tal. Jeg ville gerne kunne bænke 180, og jeg ville gerne kunne dødløfte 300. 

But here we are :-D 

Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, Kermit skrev:

Du har tydeligvis ikke set Blackice's squat form. Jeg synes lige vi skal mindes det gyldne citat fra Athlete X: 

"Dit squat er måske det værste squat jeg til dato har set."

Korrekt. Jeg savner David

Link to comment
Share on other sites

Uge 1 dag 3

Generelt er formålet med re-entry, at alt skal føles for let.  På dag tre, skal jeg køre lidt strongman light. 

Da jeg har bedt min agent ven, om at indkludere lidt mere Strongman gok i programmet

Log pres

8x47,5

4x5x60

Dumbell rows

3x8x46

Link to comment
Share on other sites

Små 700km i bil i dag. Kørte til Henne Strand og hjem igen. Gæste optrådte i 45min, til det årlige Kick-off i en af "mine" afdelinger. I morgen tidlig flyver jeg til Warsawa, ud og hjem samme dag.........Suk

 

Uge 1, dag 4 - Dødløft

5x140

5x160

3x180

2x2x190


Dødløft med pause under knæ

2x3x150

Link to comment
Share on other sites

Lille round trup til Warsawa i dag. Stod op kl 05:30 og driblede afsted. Ramte kontoret kl 10

På mit fly fra CPH, var der en ung fyr i en dragt, hvor der stod "Australian powerlifting team" på ryggen. og lidt efter en dansker i en rød dragt, hvor der stod noget af "Dansk Styrkeløft - Masters - Coach" .


Jeg måtte lige google, og det viser sig at der er IPF Worlds, i Polen, de næste 5-6 dage. 

Jeg kom til at stå ved siden af ham fra Australien, så jeg spurgte ham hvornår han skulle løfte. Det skulle han så på Onsdag, og ham og hans træner, var nu lige landet i Polen, efter over et døgns transport. Han var i -93kg klassen, og skulle kun konkurrere i raw bænkpres. Han satsede på 200-202,5 kg. Hvilket gerne skulle bringe ham i top 3, i sin vægtklasse. Fornuftige tal :-D .

Han skulle selvfølgelig lige høre om jeg var styrkeløfter, hvilket jeg desværre ikke kan svare ja til.

Anyway, ramte min bil I Kastrup igen kl 19, og har lige fået gennemført dagens pas

Uge 1, dag 5

Squat - let

3x120

3x122,5

3x125


Bænkpres med stop - Volume

5x5x100


Nu skal det blive godt med en lille lur

Link to comment
Share on other sites

Lørdag: Uge 1 dag 6 - Reentry

"Fri leg" under wanna-be strong man tema

2 Farmer walk ture, med 2x70kg handles

Atlas sten - Jord til skulder

4x52

5x52

6x52

 

Kb snatch

2x5x28 (med hver hånd.......Så afhængigt af hvordan man tæller, er det muligvis 4 sæt, og ikke to.....very important....)

 

Søndag: Rest day. Som var 3 timer i "haven". Genbrugs station. Og gæster


Mandag: Uge 2 , dag 1 - Re-entry

Bænkpres med stop

5x100

5x105

5x112,5

2x3x117,5


Spoto pres

2x5x100


Dips

2x10xbw

 

Næste uge, starter jeg "rigtigt" program.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag uge 2 dag 2 - Reentry


Squat

5x102,5

5x117,5

5x127,5

2x3x137,5

Squat med stop i bunden

2x3x102,5

 

Jeg har måske været lidt frisk med procenterne i re-entry , for det blev sådan halv tungt i dag.

 

Link to comment
Share on other sites

Uge 2, dag 4 - Dødløft

5x145

5x165

3x185

2x195

2x200

 

Paused dødløft 

2x3x155

 

Ryggen er vågnet igen, og det føltes relativt overskueligt. Naturligvis ingen bælte eller stropper. Næste uge starter jeg rigtig program struktur igen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.