Nice and clean power building

BLACKICE

Recommended Posts

Fuldt kontor program i dag. Hang på kontoret fra 08:30 til 16 ish.

Kørte hjem, og kværkede et par emails, og gik direkte i boksen

Dødløft uge 7 dag 5

5x150

3x170

3x200

3x222,5 - Bælte

3x205

Dødløft med stop under knæ

3x3x175

De 222,5 var freaking tunge. Sådan rætti rætti tungt. Squat fra igår aftes sad også i kroppen. Oh well

Hvor længe tager det fra Hamburg til Kastrup? En god times tid? Jeg mener, at det tog 7 kvarter til Tallinn, og det er naturligvis en del længere. 

For 20 år siden kunne jeg genkende de fleste bil-modeller, når jeg så dem. Men med alle de elbiler, der er kommet, er det ikke til at holde styr på. 

Til gengæld har jeg jo så fået et Rolex på håndleddet. Og det er mere, end jeg havde troet, at jeg skulle opleve. 

8 minutter siden, Oksen fra Århus N skrev:

Hvor længe tager det fra Hamburg til Kastrup? En god times tid? Jeg mener, at det tog 7 kvarter til Tallinn, og det er naturligvis en del længere. 

For 20 år siden kunne jeg genkende de fleste bil-modeller, når jeg så dem. Men med alle de elbiler, der er kommet, er det ikke til at holde styr på. 

Til gengæld har jeg jo så fået et Rolex på håndleddet. Og det er mere, end jeg havde troet, at jeg skulle opleve. 

Det tager kun 60min. Men faktisk kan det ofte bedre betale sig at køre. For selv om man er effektiv, er man nødt til lige at være i lufthavnen 60min før. Og så skal man fragte sig i lufthavnen. Parkere. Osv. Og afgangstiderne bestemmer man ikke selv. Så selv om jeg var færdig i Hamborg kl 16, var jeg først hjemme kl 22. 

Jeg synes ikke jeg har set billeder af dit Rolex? What have i missed

https://mmwatches.dk/vare/rolex-oyster-perpetual-41mm-134300/?_gl=1*1eg61oz*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=CjwKCAjw14zPBhAuEiwAP3-Eb507csYL_1aiMAH5DyNYtH8zmzOsQxAfe-5DXi2wcjAdolF9O0E34xoCuhgQAvD_BwE

Jeg synes, at det er et super flot ur, enkelt og stilrent, uden nogen form for bling Og det virker faktisk ikke stort, selv om jeg ikke har de voldsomste håndled. Super god service af MM Watches. 

5 timer siden, Oksen fra Århus N skrev:

https://mmwatches.dk/vare/rolex-oyster-perpetual-41mm-134300/?_gl=1*1eg61oz*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=CjwKCAjw14zPBhAuEiwAP3-Eb507csYL_1aiMAH5DyNYtH8zmzOsQxAfe-5DXi2wcjAdolF9O0E34xoCuhgQAvD_BwE

Jeg synes, at det er et super flot ur, enkelt og stilrent, uden nogen form for bling Og det virker faktisk ikke stort, selv om jeg ikke har de voldsomste håndled. Super god service af MM Watches. 

Fedt mand :-)

Jeg håber du bliver glad for det, og at det bliver en lille "token" der får dig til at smile for dig selv, hver gang du tager det på. Som du selv har givet udtryk for, har det måske ikke ligget i kortene at dine omstændigheder skulle blive til at have et Rolex på armen. But here you are

Igår

Uge 7 dag 6

Bænkpres med stop - Volume

5x100

4x5x110

En nem omgang, men det er pr design. I dag er det rest day. I morgen starter uge 8. Uge 8 bliver en "hold" uge. Som udgangspunkt ingen progression i squat og dødløft. Nærmere en lille reduktion i intensitet. Kroppen skal lige have chancen for at håndtere de bank den har fået i ugen før. I bænkpres, skal jeg op og have en single, på 145, hvis alt går vel. Det burde stadig være overskueligt på dagsform. But lets see

Uge 8 dag 1 squat (Mandag)

Fridag, hvor jeg havde lovet mig væk til familien. Så var nødt til at banke den planlagte squat serie af, kl 08:30 om morgenen

5x110

3x130

2x3x150

Stadig noget lænde træthed efter dødløft serien Fredag

Uge 8 dag 2 Bænkpres med stop

Igår efter arbejde

5x100

3x120

1x142,5

1x145

4x4x115

Udemærket serie. De 145 nærmede sig kraftigt et dags maks, under de givne omstændigheder, og uden deload osv. 

Uge 8 dag 3

Overhead pres (udført med logbar)

Udført 06:30-07:10 her til morgen

5x50

5x60

5x67,5

5x70

De 5 på 70, føltes som all out i dag. Måske også ambitiøst oven på de tunge singles igår

Paused bænkpres (2-3 sek stop i bunden)

4x5x105

Nev godt i triceps på sidste sæt

Igår (Torsdag)

Uge 8 dag 4 Squat

5x120

3x140

2x3x145

Meget mådenholden serie, for at aflaste kroppen lidt. Jeg debatterer strategi med min AI PT Agent, og qua jeg har haft nogle tunge uger (og et ophold med sygdom) har jeg lidt akkumuleret træthed i ryggen. Så denne uge er mere sådan en "Hold" uge, hvor jeg ikke ligger et nyt niveau af pres på

Igår var konference dag, men jeg kørte hjem over middag, da jeg bliver kamp stesset af at sidde og se mailboksen vokse. Jeg synes generelt det er svært at udtage hele dage af kalenderen til konference og seminar formål. Vi har rigeligt interne workshops, ledergruppe møder osv, som skaber samme resultat (på mailboksen). 

I dag, inden kl 9

Uge 8 dag 5 - Dødløft

5x150

3x170

3x200

3x220

3x200

Stoppede her og kørte på kontoret. De første 200 føltes relativt tunge. Men da jeg fik bælte på, var de 220 faktisk forbavsende overbevisende. Især når man tænker på det er på tom mave, og kl 08:30 om morgenen

Efter en lang dag i workshops, kørte jeg dagens træning færdig

Paused dødløft (kort stop under knæet)

3x170

3x172,5

3x175

På 25.4.2026 at 09:22 , ThomasNA skrev:

Lænden er ikke stiv/øm efter 10 timers "pause"?

Stivheden sætter typisk først ind dag 2 og 3 for mig. Jeg sad ned 8-10 timer igår, og det mærkede jeg ikke meget til. Men bænkpres sættet igår aftes, der var jeg godt stiv i lænden. I dag kan jeg tydeligt mærke det. Det skal gerne være gået over til i morgen, hvor den står på squat

Igår - Uge 8 dag 6 - Bænkpres med stop

8x70

5x100

3x5x110

Nem omgang. Young Paddawan skulle lave max forsøg. 23år, 110kg gut. Han fik 127,5kg. 15 kg mere end for 12 uger siden, og denne gang med konkurrence godkendt form. Det er bare sjovere at løfte når man er 23 end 43 (knapt 43)

Søndag var rest day, hvilket var tiltrængt.

I dag starter uge 9. Kunsten er virkelig nu at "trust the process". Mentalt føles det forkert, ikke at presse lidt hårdere på, men som min "kløgtige" AI Coach siger, så kan vi ikke presse intensitet og volume samtidig. Fair nok, fair nok

Uge 9 dag 1 - Squat

5x110

3x110

2x3x152,5

Ingen bælte. God dybde. Det er stadig ikke en vægt jeg laver raketter med, men det er nyt at jeg er komfortabel ved at squatte 150+ for reps, på ugentlig basis. I mange år har det været en "top vægt" med bælte og fuldt fokus. Nu er det (igen) work sets. Squat har aldrig faldet mig nemt, og David vil jo som bekendt sige at det er noget af det værste han nogensinde har set :-D 

9 timer siden, ThomasNA skrev:

Træner I flere i dit garage gym?

Nej som udgangspunkt er det bare mig selv. En sjælden gang i mellem har jeg en kammerat/kollega der træner med. Men det sker måske 1 ud af 50 gange

Uge 9 dag 2 - Bænkpres med stop

Træningen gennemført kl 07:00 i dag

8x70

5x100

3x120

1x142,5 - Udemærket og jævnt pres

1x147,5 stallede kort omkring 15cm over brystet. Men kom igang igen

1x145 stallede kort omkring 15cm over brystet. Men kom igang igen

4x4x115

De 147,5 føltes som all out på dagsform. Men naturligvis uden deload osv op til. Det er semi frustrerende at det er så svært at komme tilbage til gammelt styrke niveau

Uge 9 dag 3 - Overhead pres

Jeg kørte OHP delen før arbejde, og paused bench efter

OHP - Med log bar

5x50

5x60

2x5x65

Easy. Tyngdepunktet på barren er det eneste der kan drille lidt. Den svæver lidt længere ude fra kroppen end end traditionel barbell

Paused benchpres (2-3sek pause i bunden)

4x5x102,5

I sagtens natur meget let. Fokus på fart/eksplosivitet 

7 timer siden, ThomasNA skrev:

Hvad er dit max på OHP med log og med barbell?

Jeg har ikke haft Loggen så længe, så jeg har ikke prøvet noget der minder om max. Det tungeste jeg har kørt er 5x70. Mit historisk bedste military pres er 5x80 . Jeg kan ikke huske om jeg nogensinde har lavet et rigtigt 1RM. 

Uge 9 dag 4 - Squat volume

Jeg er oppe og skændes med min AI PT. Jeg overvejer at starte forfra, og skifte LLM model. Jeg synes GPT, taber sporet for ofte, og "glemmer" kontekst og målsætning, hvilket er super irriterende

5x120

2x4x140

2x4x142,5

Ingen bælte. Kørt kl 8 om morgenen på tom mave. 

Jeg har diskuteret dagens trænings pas, med min AI træner i flere dage. Jeg synes den er absurd ambitiøs, og jeg kunne ikke se logikken i at gå så højt. Så jeg low ballede den alligevel, og måtte erfare, at dagens løft faktisk var forbløffende let. Og jeg nok kunne have gennemført dens forslag.......Hold fast det er dumt :-D

Uge 9 dag 5 - Dødløft

5x150

3x180

3x210 

3x227,5 Bælte. 5kg fra min all time bedste 3RM, som er lavet for 11-12år siden. Jeg er overbevist om at jeg kunne have tangeret den, og måske slået den....

3x210

Dødløft med stop under knæ:

3x170

2x3x175

Jeg har kunne mærke gårsdagens squat i benene hele dagen. Som føltes godt ristede. Så jeg havde faktisk plaget min AI agent, om jeg ikke kunne bytte rundt på dag 5 og 6, så jeg kørte let bænkpres volume i dag, og så dødløft i morgen. Det mente den var dumt, af hensyn til min tunge bænkpres dag på Mandag. 

Det er godt den er billig, for ellers ville jeg synes den er lidt af en nar

På 6.5.2026 at 08:41 , Kermit skrev:

Har din AI træner taget livet af dig eller hvad sker der?

Godt spørgsmål menneske!

Blackice lever i bedste velgående. 

Vil du have at jeg laver en punkt for punkt plan for at hjælpe dig med dine tynde ben?