BLACKICE Posted March 30 Author Report Share Posted March 30 5 timer siden, Kermit skrev: Nu sparer du jo på ridebanen ved at lave den 20x40 og ikke 20x60 - så allerede der er der til ekstra vinduesviskere. Haha........Jooooo det. Jeg vil skabe total forvirring i nabolaget, hvis jeg skiftevis bliver set i konsens C4 Grandpicasso, og en Aston Martin........... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted April 4 Author Report Share Posted April 4 Lever stadig. Men det her sygdoms forløb har været ekstremt langtrukkent. På dag 8, besluttede jeg at tage til lægen (Altså i Tirdags). Som forventet var svaret, at der nok var tale om en virus, da infektionstal ikke var alarmerende høje. Og det øre der gjorte ondt, var godt nok rødt, men ikke alrmerende rødt. Onsdag solgte min hustru 90 mini wrap baller (30kg stk). Det er i sig selv super fint. Det viste sig så, at dem hun solgte dem til, var nedslidte førtids pensionister, med skulder skade, knæ skade og ryg skade. Så jeg flyttede manuelt 90 mini wraps, 2 gange. Først fra marken op på min egen trailer (på ATVén). og så fra min trailer , stablet op i 3 lag på hans trailer. Han kunne have 30 af gangen. Så de var frem og tilbage 3 gange, henholdsvis Onsdag og Torsdag. Så syg eller ej, blev jeg jagtet op fra de døde. Det gik egentlig også relativt smertefrit. Indtil dagen efter, hvor mine biceps mindede mig om at 180 løft, af 30kg uden håndtag, efter 8 dages sygdom, måske var dumt. Noteret Nå , men når nu lægen ikke mente jeg var ved at dø, kunne jeg lige så godt starte rehab træning: Rehab pas 1: Tirsdag Bænkpres med stop 5x100 3x100 3x3x110 Squat 5x100 3x120 3x3x130 Onsdag: Pause Torsdag: Rehab Dødløft 5x110 3x130 2x3x150 Overhead pres - Log bar 5x47,5 5x50 2x3x55 Fredag: Rehab Squat 5x100 3x120 3x3x130 Bænk med stop 5x90 3x100 3x3x110 Nu synes jeg efterhånden at jeg nærmer mig at være rask. Bortset fra at nætterne af hæslige. Jeg vågner pga verjtræknings problemer (kriller på lungerne), og er oppe 1-3 timer hver dag. Great) Qua at alle påskens projekter har været udsat pga sygdom, så var vi lidt overventende for at komme igang igår. Så igår fik vi sat de første 40 stolper til den ene nye fold. Og i dag har vi så sat 40 mere. Isolatorere er monteret, så i morgen kan vi sætte hegns tråd. Pretty good. Jeg kastede mig over at lave noget reversed sear af en 2,5kg braziliansk ribeye igår. Jeg har købt en del 2,5-3kg Ribeye stege, og tilbredtedt dem lidt forskelligt hver gang. Men gårsdagens metode har været klar den bedste. Skåret ud til bøffer og saltes. og så på køl (gerne 24 timer). I ovnen ved 110grader, til kerne temperatur på 47 grader. Ud og hvile i 10min (og duppes tøre igen). Og så på en gloende varm grill i 90sekunder på hver side. Lige i skabet På Tirdag flyver jeg tur /retur til Wien pga noget arbejde. Så går der en dag med det. Næste uge har jeg et par dage i Tyskland. Ligeledes pga arbejde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted April 5 Report Share Posted April 5 "Som forventet var svaret, at der nok var tale om en virus ..." Universalsvaret Men godt at høre, at det går bedre! NielsS and Oksen fra Århus N 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted Tuesday at 07:02 PM Report Share Posted Tuesday at 07:02 PM Har I egentlig hjælp til rengøring (af stuehus/beboelse) på sådan en ranch? Just wondering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted Wednesday at 04:44 AM Author Report Share Posted Wednesday at 04:44 AM 9 timer siden, Oksen fra Århus N skrev: Har I egentlig hjælp til rengøring (af stuehus/beboelse) på sådan en ranch? Just wondering. Vi har lige haft en kort periode på et par måneder, med 4 timers rengørings hjælp hver anden uge. Men hun fik et fuldtidsjob, og måtte sige op. Så nu er vi tilbage uden rengørings hjælp. Det er egentlig ikke fordi vi har vildt mange m2. Men kombinationen af unger, dyr osv, gør at det er lidt overvældende til tider Oksen fra Århus N 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted Thursday at 07:46 AM Report Share Posted Thursday at 07:46 AM På 8.4.2026 at 06:44 , BLACKICE skrev: Så nu er vi tilbage uden rengørings hjælp. Det er egentlig ikke fordi vi har vildt mange m2. Men kombinationen af unger, dyr osv, gør at det er lidt overvældende til tider Ja, det er den gamle historie: Hvis Sisyfos prøvede en husmors hverdag, ville hans klippeblok føles som et stykke perlegrus. Jeg strider selv den gode strid med at støvsuge osv., når jeg er nede hos min far. Der kan ikke blive tale om, at han vil tage en rengøringshjælp. Og jeg vil heller ikke plage ham. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted Thursday at 08:02 AM Author Report Share Posted Thursday at 08:02 AM 13 minutter siden, Oksen fra Århus N skrev: Ja, det er den gamle historie: Hvis Sisyfos prøvede en husmors hverdag, ville hans klippeblok føles som et stykke perlegrus. Jeg strider selv den gode strid med at støvsuge osv., når jeg er nede hos min far. Der kan ikke blive tale om, at han vil tage en rengøringshjælp. Og jeg vil heller ikke plage ham. Det er en meget fin reflektion. Min hustru har selv valgt at gå hjemme med ungerne. Hun har arbejdet i en stor del af vores ægteskab, men da vi fik nummer 2, valgte hun at rykke "hjem". At være fuldtids mor, for to unger på knapt 2, og 4, er i sig selv en kæmpe opgave. Og når man så tillægger alle vores dyr osv, så er det mere end fuldtid, og en større stressfaktor end den jeg har på arbejdet. Jeg er ganske taknemmelig for at jeg "bare" kan tage mine ting og køre på kontoret. I den periode vi havde rengøring, havde vi "tvangsindlagt" min far, til at han modtog en times rengørings hjælp hver anden uge. Nu hvor det er stoppet, så savner han det faktisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted Thursday at 08:05 AM Author Report Share Posted Thursday at 08:05 AM Lørdag holdt jeg trænings fri, og Søndag kørte jeg første rigtige program dag, efter sygdom: Søndag (uge 6, dag 1) Squat 5x100 3x125 4x137,5 5x150 4x137,5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted Thursday at 08:06 AM Author Report Share Posted Thursday at 08:06 AM Mandag: Uge 6 dag Overhead pres (log) 5x55 5x60 5x65 2x5x60 Paused benchpres (2 sek) 4x4x110 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted Thursday at 08:07 AM Author Report Share Posted Thursday at 08:07 AM Tirsdag var jeg i pendul fart rundt i Europa Fløj til Wien Tirsdag morgen kl 7. Blev hentet af chufført i Wien, og kørt til Brno i Tjekkiet. Var på kontoret et par timer, og blev hentet igen og kørt retur til Wien. Var retur i Kastrup kl 18 Efter jeg kom hjem, blev der klemt et kort pas ind Uge 6 dag 3 Bænkpres med stop 5x100 3x120 1x137,5 1x140 4x3x125 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted Thursday at 08:08 AM Author Report Share Posted Thursday at 08:08 AM Igår Onsdag: Squat uge 6 dag 4 5x100 3x125 5x3x147,5 Krads omgang. Og manglen på stamina efter sygdom var tydelig. Jeg fik dog gennemført uden bælte, eller opkast. Pretty good Overhead pres 3x6x60 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted 13 hours ago Author Report Share Posted 13 hours ago Torsdag: Dødløft uge 6 dag 5 Jeg har gruet lidt for dødløft dagen. Selvfølgelig først og fremmest pga den forgangne 5x3x147,5 squat dag, som var en tung omgang. Men også bare fordi det er svært at få det sidste sygdom ud af kroppen, og det er det stadig. Jeg havde det virkelig ringe Torsdag, og følte jeg havde forhøjet puls hele dagen, og tågede lidt rundt. Men i løbet af eftermiddagen lettede det lidt, og jeg besluttede at give det et skud 5x130 3x150 3x175 3x200 3x220 bælte 3x200 Meget fornuftigt. For første gang i 6 uger besluttede jeg at tage bælte på. Det gav lige 3% mere mentalt overskud, og tro på at de nok skulle komme op. Og det kom de...... Paused dødløft (stop lige under knæ) 3x3x170 Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted 13 hours ago Author Report Share Posted 13 hours ago Fredag Bænkpres uge 6 dag 6 5x100 3x5x110 Db rows 3x8x46 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted 13 hours ago Author Report Share Posted 13 hours ago Squat uge 7 dag 1 Egentlig er i dag en pause dag. Men lillemanden er syg (igen), og fruen tog afsted med de to store. Så jeg har futtet rundt her hjemme, og qua at jeg smutter til Hamborg Tirsdag aften, og som minimum mister mit træningspas Onsdag, så besluttede jeg, at køre videre til uge 7, uden pause dag 5x110 3x130 5x152,5 Bælte Back off squat 2x3x135 De 152,5 er en slags Pr. Jeg har en 6RM på 150, og en 4 RM på 155. Så 5 på 152,5 er vel lige in between, både i kilo og reps. Vægten er i sig selv på ingen måde prangende. Det fede ved det, er som sagt at vi skal tilbage til 2015, før jeg sidste gang har løftet samme vægte. Der var jeg 3 børn fattigere, og 11 år yngre sjovt nok Kermit, Davai, stinger and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts