BLACKICE Posted February 2 Author Report Share Posted February 2 58 minutter siden, Kermit skrev: Igen utrolig imponerende vægte og så på en mandag! Mandage er faktisk perfekt til den slags. De fleste har en iboende vrede om Mandagen. At løfte sig ihjel på nogle urimeligt tunge vægte, er en god måde at gøre den indre Urokse tilfreds. Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 4 Author Report Share Posted February 4 Tirsdag Kroppen var måske en smule stiv . Egentlig ret tåleligt. Men periodisk med en del muskulære smerter i benene :-D Qua at jeg snart har lidt pause fra træningem forsøger jeg at holde dampen oppe. Så Tirsdag stod den på bænkpres med stop 8x70 5x100 3x120 3x125 3x130 3x130 3x125 Onsdag Kroppen næsten mere slidt i dag. Begge de sidste dage, har min krop været uenig i at 7½-8timers søvn er tilstrækkeligt. Oh well Squat: 3x100 3x110 3x120 3x130 3x140 Udemærket serie. Ingen bælte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 6 Author Report Share Posted February 6 Torsdag: Closegrip benchpres med stop 5x100 3x110 3x120 4x125 3x1275, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 6 Author Report Share Posted February 6 Fredag: Dødløft 5x130 5x150 5x170 5x205 (bælte og stropper) 5x190 Der var muligvis til en "REP PR" hvis jeg havde løftet mig i sænk. Men jeg stoppede dog ved 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 16 Report Share Posted February 16 Ingen løft siden 6. februar bro? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 16 Author Report Share Posted February 16 3 timer siden, Kermit skrev: Ingen løft siden 6. februar bro? Stort set ikke. Planlagt trænings pause kan man sige. Jeg starter nyt program på Fredag d 20. Jeg har lavet lidt enkelt øvelser her og der. Men jeg forsøger at holde det på et minimum Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 16 Report Share Posted February 16 Spændende - kommer du tilbage stærkere end nogensinde før så? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 16 Author Report Share Posted February 16 2 timer siden, Kermit skrev: Spændende - kommer du tilbage stærkere end nogensinde før så? Det er planen. Men lad os se. Jeg har jo et "bet" kørende med en meget ung kammerat på 23 år (som må være noget afkom af Goliat). I August skal vi dyste i en 3 kamp. Han har nedlagt forbud mod at vi gør det på point, så vi kæmper på total løftet vægt udelukkende. Jeg har ikke tænkt mig at give ham den uden kamp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 20 Author Report Share Posted February 20 Allright, jeg er startet på 12 ugers program igen i dag. Efter 14 dages, meget beskeden træning. Jeg har kørt lidt forskellige lette presse variationer hver anden dag, og så har jeg købt en logbar, jeg er begyndt at lave lidt teknik træning med. Vi har også købt en ny hest, som ankommer i næste uge. Sådan en manglede vi nemlig Squat uge 1, dag 1 5x70 5x90 5x110 5x132,5 2x5x120 Flat dumbell pres 2x8x43 Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted February 20 Report Share Posted February 20 Man skulle tro, at heste-mangel var et relativt sjældent forekommende problem her i landet. Hehe! vestjyden, Gregers TF and BLACKICE 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted February 20 Report Share Posted February 20 Fedt at du er igang med træningen igen - og tillykke med krikken. Oksen fra Århus N 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spinderella Posted February 21 Report Share Posted February 21 15 timer siden, Oksen fra Århus N skrev: Man skulle tro, at heste-mangel var et relativt sjældent forekommende problem her i landet. Hehe! Jeg er rimeligt sikker på at det er lidt med heste som med cykler - det rigtige antal er altid dem man har + 1. Gregers TF, Oksen fra Århus N and vestjyden 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted February 21 Report Share Posted February 21 1 time siden, Spinderella skrev: Jeg er rimeligt sikker på at det er lidt med heste som med cykler - det rigtige antal er altid dem man har + 1. Den smule interesse, jeg har haft for heste, ophørte, da den hest, jeg sad på, blev angrebet af en sanktbernhardshund, som havde mord i øjnene og fråde om munden. Det var der ikke nogen ret stor sjovheds-faktor ved. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 23 Author Report Share Posted February 23 På 21.2.2026 at 08:32 , Spinderella skrev: Jeg er rimeligt sikker på at det er lidt med heste som med cykler - det rigtige antal er altid dem man har + 1. Altså min erfaring på området er, at den sidste hest, er den næste hest..........Der er altid lige en opgradering mere at få. Og qua at heste maxer ud "lidt" senere end cykler, sååååå. Sådan en entry level hest, koster måske 30-40.000kr. Men de maxer jo så ud ved 100 millioner. Dog har du vidst ramt 99,5% segmentet inden for den første million. Men bevares, 30.000kr til 1 million, synes jeg også er en slags spænd. :-D Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 23 Author Report Share Posted February 23 Lørdag: OH pres uge 1 dag 2 Jeg kører mine OH pres med min log bar.....bare fordi..... 5x50 5x52,5 5x55 5x57.5 Paused benchpres 3x5x100 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 23 Author Report Share Posted February 23 Søndag: Bænkpres med stop uge 1 dag 3 5x100 1x1x127,5 3x5x112.5 Dumbell rows 3x8x43 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 23 Author Report Share Posted February 23 Squat uge 1, dag 4 6x3x122,5 Oh pres med log 3x8x47.5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davai Posted February 23 Report Share Posted February 23 Det er inspirerende at se, hvordan du rammer de tunge løft, som så mange år senere ikke er langt fra dine yngre dage :) Hvor meget spiser sådan en hest? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 23 Author Report Share Posted February 23 42 minutter siden, Davai skrev: Det er inspirerende at se, hvordan du rammer de tunge løft, som så mange år senere ikke er langt fra dine yngre dage :) Hvor meget spiser sådan en hest? Sandheden er, at jeg faktisk selv er overrasket over min styrke udvikling. Jeg tror der er stor chance for at min total i tre kamp, når et all time greatest ved slutningen af året. Det lader til at jeg får svært ved at matche mit historisk bedste bænkpres. Tilgengæld er der tydeligvis mere at hente både i squat og dødløft. Efter som jeg har løftet konsekvent i 24år +, så er det overraskende. Men set i lyset af at jeg aldrig har været i nærheden af PED´s, og aldrig har kørt andet end semi seriøs programmering, så er forklaringen måske så enkel som "kontinuitet + tid = resultater". Der er bare ikke så mange andre sportsgrene man kan peake i så relativt sent. En hests føde indtag afhænger af dens størrelse, og om det er vedligeholds indtag, eller vækst, eller slankekur. Et gennemsnitstal for vores ligger omkring 5kg hø/wrap dagligt. (5kg hø fylder en sjat......). Det er så gange med 6. Så 30kg dagligt. Det er dog mest aktuelt for vinter halvåret, for om sommeren er de selvforsynende med græs fra markerne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted February 25 Author Report Share Posted February 25 Dødløft igår efter arbejde uge 1 dag 5 5x130 5x150 5x170 4x195 2x4x175 Dagens morgen gynmastik (Onsdag) Uge 1 dag 6 Bænkpres med stop 7x3x100 Spoto pres 2x6x95 Easy Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 1 Author Report Share Posted March 1 Onsdag var den kønne halvdel af familien ude og hente den nye hest. Bonusen var, at da jeg kom hjem fra arbejde, sad hendes bil fast på marken, og vores pensionærs bil ligeledes. Så det kunne jeg jo passende hygge lidt med da det blev fyr aften. Ellers sædvanlig aften, med min far, og svigermor til spisning, som vi har de fleste Torsdag. Squat uge 2 dag 1 5x95 5x135 2x5x120 Flat dumbell pres 8x43 8x43 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 1 Author Report Share Posted March 1 Fredag stod den på hjemme arbejde. Jeg havde en del administration, med gennemgang af løn korrektioner på +120 medarbejdere, bonus udbetalinger osv. Om aftenen fik vi overnattende familie besøg (Fredag til Søndag). OH Pres uge 2 dag 2 Log bar 5x52,5 5x55 5x57,5 5x60 Bænkpres med pause 3x5x102,5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 1 Author Report Share Posted March 1 Lørdag morgen Bænkpres med stop uge 2 dag 3 5x102,5 1x1x130 3x5x115 Db rows 3x8x43 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted March 1 Author Report Share Posted March 1 Jeg har følt mig ekstra træt hele weekenden. Træt i kroppen, og bare fysisk træt. Så lidt mindre socialt end hvad der er smart, når man har familie på besøg. Jeg går og leger lidt med tanken om jeg ikke skal have et stykke sommer legetøj denne sæsson. Jeg solgte jo min Carmaro tilbage i 2023, i forbindelse med at vi købte gården. Selv om jeg gerne vil have V8 igen, ville det måske også være praktisk med noget lidt mere drifts stabilt. Så jeg overvejer noget tysk young timer, uden tag, og med manuelt gear Lets see Squat uge 2 dag 4 5x3x135 Oh pres (log) 3x6x52,5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted March 1 Report Share Posted March 1 54 minutter siden, BLACKICE skrev: Så jeg overvejer noget tysk young timer, uden tag, og med manuelt gear Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts