Nice and clean power building

BLACKICE

Recommended Posts

58 minutter siden, Kermit skrev:

Igen utrolig imponerende vægte og så på en mandag!

Mandage er faktisk perfekt til den slags. De fleste har en iboende vrede om Mandagen. At løfte sig ihjel på nogle urimeligt tunge vægte, er en god måde at gøre den indre Urokse tilfreds.

Tirsdag

Kroppen var måske en smule stiv . Egentlig ret tåleligt. Men periodisk med en del muskulære smerter i benene :-D 

Qua at jeg snart har lidt pause fra træningem forsøger jeg at holde dampen oppe. Så Tirsdag stod den på bænkpres med stop

8x70

5x100

3x120

3x125

3x130

3x130

3x125

Onsdag

Kroppen næsten mere slidt i dag. Begge de sidste dage, har min krop været uenig i at 7½-8timers søvn er tilstrækkeligt. Oh well

Squat:

3x100

3x110

3x120

3x130

3x140

Udemærket serie. Ingen bælte

• 2 weeks later...
3 timer siden, Kermit skrev:

Ingen løft siden 6. februar bro? 

Stort set ikke. Planlagt trænings pause kan man sige. Jeg starter nyt program på Fredag d 20. Jeg har lavet lidt enkelt øvelser her og der. Men jeg forsøger at holde det på et minimum

2 timer siden, Kermit skrev:

Spændende - kommer du tilbage stærkere end nogensinde før så?

Det er planen. Men lad os se. Jeg har jo et "bet" kørende med en meget ung kammerat på 23 år (som må være noget afkom af Goliat). I August skal vi dyste i en 3 kamp. Han har nedlagt forbud mod at vi gør det på point, så vi kæmper på total løftet vægt udelukkende. Jeg har ikke tænkt mig at give ham den uden kamp

Allright, jeg er startet på 12 ugers program igen i dag. Efter 14 dages, meget beskeden træning. Jeg har kørt lidt forskellige lette presse variationer hver anden dag, og så har jeg købt en logbar, jeg er begyndt at lave lidt teknik træning med.

Vi har også købt en ny hest, som ankommer i næste uge. Sådan en manglede vi nemlig 

Squat uge 1, dag 1

5x70

5x90

5x110

5x132,5

2x5x120

Flat dumbell pres

2x8x43

1 time siden, Spinderella skrev:

Jeg er rimeligt sikker på at det er lidt med heste som med cykler - det rigtige antal er altid dem man har + 1. :laugh:

Den smule interesse, jeg har haft for heste, ophørte, da den hest, jeg sad på, blev angrebet af en sanktbernhardshund, som havde mord i øjnene og fråde om munden. Det var der ikke nogen ret stor sjovheds-faktor ved. 

På 21.2.2026 at 08:32 , Spinderella skrev:

Jeg er rimeligt sikker på at det er lidt med heste som med cykler - det rigtige antal er altid dem man har + 1. :laugh:

Altså min erfaring på området er, at den sidste hest, er den næste hest..........Der er altid lige en opgradering mere at få. Og qua at heste maxer ud "lidt" senere end cykler, sååååå.

Sådan en entry level hest, koster måske 30-40.000kr. Men de maxer jo så ud ved 100 millioner. Dog har du vidst ramt 99,5% segmentet inden for den første million. Men bevares, 30.000kr til 1 million, synes jeg også er en slags spænd. :-D 

42 minutter siden, Davai skrev:

Det er inspirerende at se, hvordan du rammer de tunge løft, som så mange år senere ikke er langt fra dine yngre dage :)

Hvor meget spiser sådan en hest?

Sandheden er, at jeg faktisk selv er overrasket over min styrke udvikling. Jeg tror der er stor chance for at min total i tre kamp, når et all time greatest ved slutningen af året. Det lader til at jeg får svært ved at matche mit historisk bedste bænkpres. Tilgengæld er der tydeligvis mere at hente både i squat og dødløft. Efter som jeg har løftet konsekvent i 24år +, så er det overraskende. Men set i lyset af at jeg aldrig har været i nærheden af PED´s, og aldrig har kørt andet end semi seriøs programmering, så er forklaringen måske så enkel som "kontinuitet + tid = resultater". Der er bare ikke så mange andre sportsgrene man kan peake i så relativt sent.

En hests føde indtag afhænger af dens størrelse, og om det er vedligeholds indtag, eller vækst, eller slankekur. Et gennemsnitstal for vores ligger omkring 5kg hø/wrap dagligt. (5kg hø fylder en sjat......). Det er så gange med 6. Så 30kg dagligt. Det er dog mest aktuelt for vinter halvåret, for om sommeren er de selvforsynende med græs fra markerne 

Onsdag var den kønne halvdel af familien ude og hente den nye hest. Bonusen var, at da jeg kom hjem fra arbejde, sad hendes bil fast på marken, og vores pensionærs bil ligeledes. Så det kunne jeg jo passende hygge lidt med da det blev fyr aften. Ellers sædvanlig aften, med min far, og svigermor til spisning, som vi har de fleste Torsdag.

Squat uge 2 dag 1

5x95

5x135

2x5x120

Flat dumbell pres

8x43

8x43

Fredag stod den på hjemme arbejde. Jeg havde en del administration, med gennemgang af løn korrektioner på +120 medarbejdere, bonus udbetalinger osv. 

Om aftenen fik vi overnattende familie besøg (Fredag til Søndag).

OH Pres uge 2 dag 2 

Log bar

5x52,5

5x55

5x57,5

5x60

Bænkpres med pause

3x5x102,5

Jeg har følt mig ekstra træt hele weekenden. Træt i kroppen, og bare fysisk træt. Så lidt mindre socialt end hvad der er smart, når man har familie på besøg.

Jeg går og leger lidt med tanken om jeg ikke skal have et stykke sommer legetøj denne sæsson. Jeg solgte jo min Carmaro tilbage i 2023, i forbindelse med at vi købte gården. Selv om jeg gerne vil have V8 igen, ville det måske også være praktisk med noget lidt mere drifts stabilt. Så jeg overvejer noget tysk young timer, uden tag, og med manuelt gear

Lets see

Squat uge 2 dag 4

5x3x135

Oh pres (log)

3x6x52,5