Nice and clean power building

BLACKICE

Recommended Posts

Igår holdte jeg en off dag, af hensyn til Søndags dags max, og Lørdagens tunge dødløft singler.

Cirkus bondegård, og alt hvad der hører med, kræver lidt på energi kontoen. Igår morges, startede dagen med tandlæge besøg med den ældste af øglerne. Kl 8 i nabo byen, hvilket indebærer at krydse Hillerød Centrum i rush hour. Altid en sand fornøjelse. 

Jeg er ved at bakse noget støbe arbejde færdig der hjemme, for at indrette "rytter stue" i vores fyrrum. Dont ask.

Anyway, i dag startede dagen med en 2-3 timers gæsteoptræden til et CISO Roundtable event i Gentofte. Og så ellers Marathon møder indtil kl 16:30. 

Nu blev forbenene testet i Søndags, så i dag har jeg testet bagbenene. De var cirka lige så jammerlige som jeg antog

Squat uge 12

5x100

3x120

1x140 Bælte

1x155 bælte

1x165 Bælte

1x167,5 Bælte

Jeg havde sikkert kunne presse 170 , eller 172,5 op. Men de sidste 2% varians er ikke en game changer for min næste program sekvens. Til trods for at det er utrolig slapt, så er det vidst alligevel det tungeste squat jeg har lavet i 10år (hvis ikke vi tæller box squat med).

Hvis planen holder, så laver jeg et dags max i dødløft på Fredag, og så starter jeg ny program serie i næste uge.

Off load træning igår

Bænkpres med stop 

5x3x100

Off load squat træning Torsdag morgen

Squat med stop

5x3x100

Forsøger at få det til at gå op i en højere enhed med en dagsmaks i dødløft i morgen. 240 ville være fedt. Lige pt er 230 nok mere realistisk. Lad os se hvad dagsformen siger 

6 timer siden, vestjyden skrev:

I betragtning af at du har andet at lave også, letter jeg lige på hatten. 

Tak! :-)

Efter 26år (eller hvad der nu er gået) hvor jeg er løftet lidt på jern , er min reference ramme jo desværre gået hen og blevet mere eller mindre seriøse (nationale) styrkeløftere. Mit selvbillede er jo ikke en halv (eller hel) fed familie far i 40érne, med hvad der vel er er en smule over fuldtids job, og en lille smule landbrug. Måske ikke en 100% realistisk reference ramme, men jeg gider ikke gå efter gennemsnittet af sofa kartofler :-D

Psycho uge. Familie besøg starter om 60min, og slutter på Søndag eftermiddag.

Fuld knald på programmet

2 dages offsite med ledergruppen

Dødløft kulmination i dag

Dødløft

5x110

3x130

3x150

2x170

1x190

1x210 bælte

1x230 bælte

1x240 bælte

Efter de 230, som var halv tunge. Ville jeg have gået 235. Men så var jeg tilpas skuffet over mig selv. Så jeg opgraderede til 240. De kom op, med full grind. Så det vil jeg sige er toppen

12 minutter siden, Kermit skrev:

Tillykke med de 240! Det er fandme stærkt. Ved ikke om det er belønning, eller motivation til at træne mere at familien kigger forbi :cooldance:

Det er faktisk modsat. Jeg hader at folk kigger på mig når jeg træner. Så når jeg skal løfte tungt, ryger alle ud af rummet. Det virker generelt ikke motiverende for mig. Jeg er ikke en specielt god kammikaze løfter. Jeg skal være relativt sikker på at jeg får løftet, før jeg går ind på det. Derfor tager jeg typisk også relativt små spring, mellem mine løft.

Men en total på 557,5 er acceptabelt. Vi må se om jeg kan booste det med 25kg, det næste års tid. 155-160 kg i bænk er nok realistisk. 155 dog mere realistisk end 160. 180 i squat bør jeg simpelthen kunne. Og måske 250 i dødløft. 155-180-250 vil give 27,5kg på totalen. Ser man på mit styrke misforhold, og historiske løft, er 155-185-245 nok mere realistisk. Men jeg kan være død 4 gange inden da, og have poppet 3 discs

Første dag i næste runde af mit trænings program. Lige nu er jeg lidt mental "kold", fordi det er gråt, mørkt, vådt og små koldt. Men jeg kan vel køre i traktor gear

Bænkpres med stop

5x5x105

Bænkpres med pause

3x3x100

Flat dumbell pres

1x12x39

2x11x39

Lange arbejdsdage denne uge. Lander efter 18 alle dage lige for tiden. Mindre optimalt

Træning igår (Uge 1, dag 2 pres)

Closegrip benchpres med stop

4x5x105

Spoto press

3x4x102,5

Barbell overhead pres

1x8x52,5

2x8x55

Selv om det er åbentlyst at Kermit forsøger at presse mig til også at poste nøgen billeder, så modstår jeg presset. Jeg vil ikke udsætte forummet for risiko for overbelastning

Pres - uge 1, dag 3

Speed bench:

8x3x90

Dead bench

3x3x97,5

Dips

4x10xbw+7,5

Very easy

I dag blev lidt en anden dag end forventet. "Jeg" har et par projekt teams igang med en fysisk datacenter flytning. Nattens arbejde havde givet en del problemer, så jeg aftalte med ham der egentlig leder afdelingen, at jeg kørte forbi med kolde omslag og motiverende tilråb. Gutterne havde lige fået små 3 timers søvn da jeg ankom. Men der var egentlig ro på. Så det blev primært til lidt small talk, og "temperatur tjek" på status

Anyway.

Bænkpres med stop- uge 2, dag 1

5x5x107,5

Paused bænkpres

3x3x102,5

Flat dumbell pres

3x12x39