NielsS Posted July 22 Author Report Share Posted July 22 Update. Søndag bød på en 5 km løbetur. Gns tempo 6,04 min/km. tæt på at være under 6,0 min/km, men jeg gik ned på den sidste km. Men positivt. I dag var jeg en tur i Pure Gym først 3x8x60 kg RDL. Det gik fint. Så bænkpres 1x5x50 kg, 1x7 x45 kg og 1x7x 42,5 kg. Fik desværre lidt ondt i min venstre skulder, der af og til giver bøvl. Så 3x8x39 kg i den maskine,-kaldet low row- der er tættest på den gamle Pulley Rows i det nye udstyr, de har fået. 3x39 kg lat pull down og sluttede af med 1x15 med mavehjulet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahlua-kalv Posted July 24 Report Share Posted July 24 ca 1% stigning for at udligne den manglende vindmodstand (og lidt andet teoretisk), men tror tempoet skal være en del højere for at få en praktisk betydning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NielsS Posted July 25 Author Report Share Posted July 25 OK. tak Kahlua, så tænker jeg ikke så meget over det mere. 23. juli havde jeg en spinningtime. gns watt 162 og 2,0W/kg. 48 pct. i zone 3 og 10 pct. i zone 3. i går 24. juli tog jeg en nuldag og i dag tog jeg en ramp-up løbetur på 6,6 km om søerne i dejligt vejr. Jeg kom til at fumle med løbeuret, så det blev til to ture i forlængelse af hinanden. første tur på 2,6 km var med et gns. tempo på 7,04 min/km og 72 pct. i zone 2 og 15 pct. i zone 3. Anden tur på 4,0 km var et gns. tempo på 6,14 min/km og 84 pct. i zone 4. Min skulder har det fint nu, så jeg overvejer lidt styrke i morgen, og så en løbetur i weekenden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NielsS Posted July 28 Author Report Share Posted July 28 Fredag styrke på kondirummet på jobbet. Det blev til konventionel DL 3x6x70 kg, Lat pull downs 3x10x30 kg, pulley rows3x10x40 kg og så benprs med 3x10x10 plader og sluttede af med lidt db bent over laterals med 3x8x 5 kg. Så gik det til sommerhuset i godt selskab så ingen træning lørdag, men en interval løbetur. 2 km opvarmning og så tog jeg et 1000 meter interval for første gang nogensinde. Den tog jeg på 5,24 minutter og det er jeg godt tilfreds med. også lidt maste og jeg tog en 400 meter interval derefter, så en 500 meter interval sluttende af med en 400 meter. 2 minutter gang løb imellem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NielsS Posted August 3 Author Report Share Posted August 3 Denne uge startede med lidt styrketræning mandag i pure gym først konventionel dødløft 5x5x75 kg, så BB bæk 5x5x45 kg. Derefter lat pull down 2x8x39 kg og 1x18 med mavehjulet. Tisrsdag en spinningtime. Gik ikke videre godt, så jeg satte min FTP 10 ned til 195. Nuldag om onsdagen, og så 5 km løb torsdag, hvor jeg mit mål var at komme under 30 minutter. Det lykkedes med 29,7 minutter. Det var tilfredsstillende-også fordi jeg kunne holde den under 6,0 min/km på hver af de fem kilometre, 74 pct. i zone 4.. Fredag skulle jeg have spinnet men missede det, og så tog jeg i stedet en løbetur på 7,5 km om søerne på 46,32 minutter. 6,15 min/km i gennemsnit. Det er OK. Sjovt nok 45 pct. i zone 3 og 45 pct. i zone 4. I morgen er planen lidt styrketræning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NielsS Posted August 11 Author Report Share Posted August 11 Update 4. august tog en en gang styrketræning startede med RDL med 3x8x65 kg, det gik fint. Så forsøgte jeg med BB bænkpres og 50 kg. Det gik ikke godt kun 3x4 kunne jeg klare. jeg er lidt ærgelig over, at jeg er så svag i bænkpres. Men går jeg for hårdt til det, får jeg let skulderproblemer. Så en gang seated rows, lidt leg curls, lat pull down og mavehjul. Mandag den 5. august tog jeg en intervalløbetur 2 km opvarmning, så en pyramide med 3-4 minutter jog mellem intervallerne på 1x1000m, 1x800m1, 600m og 1x200m. Tirsdag den 6. august en ny gang styrketræning først konventionel DL 1x7 med 60 kg som opvarmning, så 1x4x87,5 kg. Det var for tungt. Så tog jeg 4x3x80 kg. Så BB-bænkpres 3x8x40 kg. leg,curls, seated rows og mavehjul. Onsdag den 7. august var nuldag og torsdag tog jeg en 5 km løbetur og kom ned på 29,3 minutter, så det går stadig fremad. Fredag og lørdag var jeg på vagttjeneste på Syd for Solen. To dage, hvor jeg stod op i 13-14 timer ad gangen. Lørdag havde jeg vagt, hvor jeg kunne høre musikken-særligt Wicked Boys og Jack White var super fede. I dag havde jeg en spinningtime. 165 watt og 2,0 watt/kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NielsS Posted September 5 Author Report Share Posted September 5 Nå tid til lidt opdatering. Mandag den 12. august løb jeg 7,5 km rundt om søerne gn. tempo 6,32 min/km82 pct. i zone 3. Tirsdag den 13. august var det karate og onsdag den 14. august tog jeg en tur med 4x600 m intervaller, md 2 km opvarmning. Så skete der noget ,der lavede en del om på planlægningen. Sønnike har søgt ind på Aarhus Universitet og fået en stand-by plads, og fik så om torsdagen at vide, at han, at han var optaget med start på introen den følgende søndag, så vi måtte i hu og hast arrangere og gennemføre flytning. heldigvis kunne et kollegieværelse findes til øjeblikkelig indflytning. Der var en del praktisk, der skulle hjælpes med. Jeg kom dog forbi en pure gym på Vestre Ringvej søndag den 18. august og tog 4 km på løbebånd. Nå tilbage fra smilets by, havde jeg karate tirsdag den 20. august. Onsdag løb jeg 5 km ved søerne som test til DHL-stafet og gjorde det på 29,45 min. absolut positivt. Torsdag, fremdag og lørdag var der diverse sociale gøremål, Men søndsg den 25. august tog jeg en gang intervaller mere 2 km opvarmning og 3x1000 meter intervaller. Den første interval kunne jeg løbe på 5,15 min. Det var helt godt, men jeg har vist svært ved at køre mig helt ud i intervallerne. Mandag ingenting og tirsdag havde jeg karate. Onsdag slappede jeg af og torsdag den 29 var der DHL. Den løb jeg 29.53 min, så jeg opfyldte mit mål om at løbe den på lige under en halv time. Det var 78 pct. i zone 4 og 18 pct i zone 5, så jeg kunne ikke have presset mig mere. Fik efterfølgende hygget mig med kolleger og drukket nogle øl Fredag slappede jeg af. Lørdag var der karate igen, og søndag havde jeg en spinningtime, den klarede jeg med overskud og kunne hæve min FTP. Mandag og tirsdag var der karate og onsdag i går havde jeg en del praktiske gøremål i hjemmet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts