Davai Posted August 5 Author Report Share Posted August 5 On 7/17/2024 at 3:12 PM, Kermit said: Enig i at MOL stadig er et fremragende sted. Specielt når der ikke er flere logs man skal holde øje med Bestemt, det er nok især antallet af aktive logs, der gør det overskueligt, at læse med hos alle :) Jeg kan kun lige beslutte mig for at logge igen og så løber jeg ind i sygdom. Har fået en hoste der snart har hængt ved siden sidste træning, men der er heldigvis fremgang. Det betød at forrige uge havde to cykelpas og resten var nogle små løbeture og gåture. Var ramt i sidste uge så det var nogle trælse dage uden overskud. Jeg kom ud på en længere gåtur en af dagene i godt vejr og så fik jeg cyklet både lørdag og søndag i kælderen og endte med på syv timers træning samlet, så selvom ugen føltes træls, så fik jeg bevæget mig. Søndagens cykling var en omgang over/unders på 295/265w i intervallerne. Jeg kan se i min træningslog at jeg har kørt en lignende træning tilbage i 2020 hvor det var 340/300w i over/under intervallerne, til gengæld vejede jeg nok også 15 kilo mindre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davai Posted August 15 Author Report Share Posted August 15 De sidste ti dage har budt på både løb og cykling. Ingen imponerende mængder og i sidste uge var jeg kun på cyklen en enkelt gang. Der var til gengæld godt gang i systemet og følte mig for første gang i år godt kørende. På løb var jeg for første gang over ti kilometer og det gik også fint i mit rolige tempo. I mandags var jeg ude at køre 4x8 minutter og ellers bare rulle lidt rundt og nyde det gode vejr. Igen føltes benene gode, men det er måske også et tegn på at jeg bør køre en test og se om der har været fremgang. Sidste test ligger helt tilbage i slutningen af maj, så det er snart ved at være tre måneder siden sidst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davai Posted August 21 Author Report Share Posted August 21 Siden sidst har jeg kørt en enkeltstart på lige over 20 kilometer, som jeg føler gik overraskende godt, i forhold til den mængde af træning jeg har formået at lave i år - jeg har netop rundet 2700 kilometer eller lige knap 100 timer på cyklen for i år. Jeg lagde selvfølgelig hårdere ud end planlagt, men benene føltes gode og så prøvede jeg at holde på. Tæt på vendepunktet kunne jeg godt mærke, at jeg havde lagt for hårdt ud, så turen hjem blev kørt med lidt færre watt. Det viste sig at passe fint, da jeg havde haft lidt mere vind imod mig ud end hjem, så hjemturen blev kørt lidt hurtigere end turen ud på trods af lavere watt i pedalerne. Endte med 297 watt avg. i cirka 32 minutter. Jeg trykkede på Trainerroads AI FTP detection, der gav mig en estimeret værdi på 294 watt: Jeg valgte dog at køre en ramptest for at efterprøve den: Så mangler jeg bare at køre en 20 minutters test og en 2x8 minutter for at gøre forvirringen total. Tænker umiddelbart at 306 er lige til den gode side, men fedt at programmet tror så meget på mig Jeg havde planlagt en tur til Italien med en kammerat senere på året, men den plan er ved at gå i vasken - det var ellers godt med et delmål ud på efteråret til at holde motivationen oppe. Jeg tænker dog at træne hen imod det, selvom det ikke bliver til noget. Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted August 22 Report Share Posted August 22 Dejlige tal, men djævlens advokat siger at hvis du "kun" kunne holde 297 watt i snit på 32 minutter, så er din reelle FTP under 297 watt. Men der kan selvfølgelig være en masse variabler der gør sig gældende. Og kan du bruge Italien som motivation, så er det da bare om at udnytte det. 2 måneder fra nu og så begynder det hele at lakke mod enden for i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davai Posted September 2 Author Report Share Posted September 2 Ja helt bestemt. Det der også spiller ind er forskellige måleredskaber i forhold til udendørs med wattpedaler og hometraineren indendørs. Nå, men vi har afholdt to ugers ferie, så jeg har været lidt ramt på mit overskud, hvilket også har betydet at jeg har fået cyklet to gange og løbet tre gange henover de sidste 14 dage. I går kom jeg på cyklen efter at den havde stået stille i 12 dage. Jeg cyklede ud med en idé om at køre nogle 20 minutters sweetspot intervaller, men da de første 20 minutter var gået holdte jeg den kørende. Ruten tog mig ud af en landevej til en rundkørsel og så retur. Da jeg drejede fra havde jeg kørt 1 time og 25 minutter med 260 watt i snit. Jeg havde overraskende stive og ømme ben her til morgen, men tror heller aldrig jeg før har cyklet på den måde. Nu ser jeg frem til hverdagen og dens skønne rutiner :) kahlua-kalv and Kermit 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davai Posted September 18 Author Report Share Posted September 18 Træningskontinuiteten er en by i Rusland for tiden - måske endda sådan en by der også bliver ramt af Ukrainske droner. Fortsat ramt på mit overskud til hverdag. Når jeg så har en dag med god energi, så kommer jeg til at kaste mig ud i for meget og får en regning. Det er selvfølgelig et af mine fokuspunkter at blive bedre til at forvalte min energi og skrue lidt ned, selv når det går godt :) Siden min ramptest den 21. august, så har jeg været på cyklen fire gange. Jeg kom ud her i går aftes efter børnene var puttet, så det var et kapløb med tiden før solen var væk. Cyklede ud til en bakke, som jeg troede ville tage 5 minutter, men med lige omkring 350 watt, så var der kun bakke nok til 4 minutter og 20 sekunder, som jeg gentog fire gange. Ramte puls 201 og synes også jeg så 202 stå på computerskærmen, det er ikke så tit jeg kan få hjertet derop, men tolker det som at jeg fik kørt intervallerne til tæt på min maksimale ydelse. Ellers en flot tur med solnedgang, ræve og mus i skumringen og så med neonjakke og lys på cyklen på turen hjem :) Bjergtrold 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davai Posted September 25 Author Report Share Posted September 25 Kørte samme bakke som sidste uge, men prøvede at begynde intervallerne lidt før selve bakken, så jeg kunne ramme et tidsinterval på 5 minutter. Et enkelt 4-minutters interval efterfulgt af fire 5-minutters: Der var lidt bedre forbindelse til batteriet i pulsmåleren denne gang, så nogle flottere pulskurver denne gang. I forhold til sidste uge, så kørte jeg dem mere konservativt på cirka 330 watt fremfor 350, det gjorde også at jeg i kombination med at begynde intervallet tidligere kunne ramme toppen af bakken på de fem minutter. Både partner og børn har været ramt af sygdom den sidste uges tid, men jeg er gået fri indtil videre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davai Posted Tuesday at 05:07 PM Author Report Share Posted Tuesday at 05:07 PM Umiddelbart så undgik jeg sygdom i denne omgang, 7-9-13. Det er lykkes mig at komme på cyklen fire gange inden for den sidste uges tid - Stor succes. Det resulterede også i imponerende 380 tss for ugen, og jeg skal tilbage til juni for at finde en lignende mængde tss på kontoen. Det inkluderede blandet andet følgende træninger med sweetspot i den lavere ende med 3x30 minutter, og så en omgang over/unders 3x15 minutter på 90%/120% af ftp. Kermit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted Saturday at 12:03 PM Report Share Posted Saturday at 12:03 PM Det er altid en fed fornemmelse, når man lige kanter sig udenom det værste sygdom, når dem man har omkring sig bliver ramt. Jeg bliver selv totalt hysterisk når ungerne eller min kone er syge, mest af alt fordi jeg ved at der nærmest ikke skal nok til for at jeg rager det til mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts