psykweb Posted January 7, 2015 Report Share Posted January 7, 2015 Hej.En af mine venner skal til at komme og træne styrketræning her i mit hjem. Jeg har mulighed for at lave alt det basale (vægtstang, squatrack, bænk, pull ups bar, dips bar, gymnastikringe, en enkelt kettelbell, swiss ball, elastikker og foam roller). Han er dog lidt stiv i kroppen og ikke rigtig vant til at lave den slags. Efter at have sat ham til at dødløfte m.m. kan jeg godt se, at det ikke lige er der, vi starter. Han har desuden haft diskusprolaps.Så: jeg søger inspiration til at strukturere noget træning for ham. Nogle af de øvelser, jeg har tænkt på er:lungespush upspull ups (med elastik)inverted rowen arm kb rowbulgarian split squatair squathanging leg raisediverse gulv-øvelserdiverse core-øvelserkb swing (evt. andet kb)Sideløbende kan vi så se, om vi kan opnå en tilfredsstillende form på squat, dødløft, bænkpres og stående pres.Inspiration søges - på forhånd tak.Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
salt Posted January 8, 2015 Report Share Posted January 8, 2015 Goblet squat er en god måde at få trænet squatbevægelsen. Kør noget mobilitetstræning på ham. Agile eight eller Limber eleven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts