Steffen Antoniussen Posted December 7, 2014 Report Share Posted December 7, 2014 Hej - Hvad tager mest hensyn til mine knogler, muskler og sener. At løbe f.eks 5km hver dag, eller løbe f.eks 10km hveranden dag? Jeg vil gerne kunne løbe en lille tur hver dag, og så efterhånden øge distancen; men risikerer jeg lettere en løbeskade ved at løbe hver dag contra at løbe dobbelt så langt hveranden dag og derved få glæde af restitutionen? mvh Steffen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KongKent Posted December 8, 2014 Report Share Posted December 8, 2014 Jeg ville vælge hveranden dag. Det giver kroppen cirka 48 timer til at restituere. Det vil i hvert fald være mit umiddelbare råd til en nybegynder. Som trænet er det ikke noget problem at løbe 5 kilometer to dage i træk eller mere. Men alle har brug for restitution. Så selvom du er trænet er hviledage nødvendige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts