Ronnihh Posted September 7, 2014 Report Share Posted September 7, 2014 Hej alleJeg er startet med noget styrke træning , men hvad skal jeg spise og drikke før og efter træning for at blive større , er vand nok eller skal man ha noget protein eller andet ..hvad er jeres erfaringer der viser resultater ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Retchen Posted September 8, 2014 Report Share Posted September 8, 2014 Hvis du gerne vil være større, skal du ikke bare tænke på, hvad du spiser før og efter træning, men hvad du spiser hele døgnet. Det er ikke så afgørende, at du spiser på bestemte tidspunkter, men at du får nok af det rigtige mad, dvs. spiser mere end du forbrænder og får nok protein. Prøv at tage et kig på linksene i denne tråd: http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=42685 -Elvirus- and salt 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MMArtin Posted October 8, 2014 Report Share Posted October 8, 2014 Optimalt indtager du inden for et kvarter efter træning et mix af hurtige kulhydrater og protein.Men som Retchen skriver, så skal du tænke på din kost hele dagen, ikke kun lige efter træning. -Elvirus- 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted October 8, 2014 Report Share Posted October 8, 2014 I dag efter træning spiste jeg et pølsehorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MMArtin Posted October 8, 2014 Report Share Posted October 8, 2014 Fame Boy det kan vi vel godt blive enige om ikke er optimalt heheSelvom det smager godt.Men så igen næsten alt er bedre end intet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted October 8, 2014 Report Share Posted October 8, 2014 Optimalt findes ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
salt Posted October 8, 2014 Report Share Posted October 8, 2014 Optimalt indtager du inden for et kvarter efter træning et mix af hurtige kulhydrater og protein.NEJ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MamboMads Posted October 8, 2014 Report Share Posted October 8, 2014 Optimalt findes ikke.Selvfølgelig gør det det. -Elvirus- 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MamboMads Posted October 8, 2014 Report Share Posted October 8, 2014 NEJ.Hvad er bedre? -Elvirus- 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
salt Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Hvad er bedre?Sådan ca. resten af dagens kostsammensætning. Og hvem har bestemt at det skulle være et kvarter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Søren Michael Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Jeg tror at der er en del myter på området. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MMArtin Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Salt: At det er præcis et kvarter skal nok også mest bruges som rette snor?!Men det er da klart en god ide at få noget foder efter en hård træning.Og om optimalt findes eller ej, vil jeg da sige at man kan gøre sin bedste for at komme så tæt på som muligt.Som Big Ronnie Coleman har sagt flere gange, at når han har brug for hurtig energi - kan en chokolade bar af og til rede ham. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Salt: At det er præcis et kvarter skal nok også mest bruges som rette snor?!Men det er da klart en god ide at få noget foder efter en hård træning.Og om optimalt findes eller ej, vil jeg da sige at man kan gøre sin bedste for at komme så tæt på som muligt.Som Big Ronnie Coleman har sagt flere gange, at når han har brug for hurtig energi - kan en chokolade bar af og til rede ham.Du slår mig som en cerebral type. ;)Det er efterhånden rimelig veldokumenteret at det såkaldte "window of opportunity" ikke overhovedet skal tilskrives den betydning nogen (kosttilskudsfirmaer) vil have.Gå tilbage og læs det oprindelige indlæg - virker det som en person der har brug for hjælp til de første 20% eller de sidste 2%? salt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MamboMads Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Sådan ca. resten af dagens kostsammensætning. Og hvem har bestemt at det skulle være et kvarter?Han skriver åbenlyst et kvarter for at give noget simpelt at forholde sig til. Selvfølgelig er det generelle vigtigere end det specifikke, men kan man ikke komme med argument for hvorfor man skal gøre andet har man ikke rigtigt noget at sige. Jeg har aldrig hørt et reelt argument for ikke at drikke en shake efter træning, men derimod er der en del for. Når best case ved at lade være er at det højst sandsynligt er ligeså godt (men ikke bedre og måske dårligere), så er det da dumt at lade være. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Søren Michael Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Det er sådan noget kosttilskudsfirmaerne kan lide Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
salt Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Han skriver åbenlyst et kvarter for at give noget simpelt at forholde sig til.Selvfølgelig er det generelle vigtigere end det specifikke, men kan man ikke komme med argument for hvorfor man skal gøre andet har man ikke rigtigt noget at sige.Jeg har aldrig hørt et reelt argument for ikke at drikke en shake efter træning, men derimod er der en del for. Når best case ved at lade være er at det højst sandsynligt er ligeså godt (men ikke bedre og måske dårligere), så er det da dumt at lade være.Hvornår er min træning slut, er det før foamroll/udstræk og skal den drikkes inden jeg går i bad eller kan jeg vente til efter? Som Legend skriver. WOO er forlængst blevet afkræftet/afskrevet som et vigtigt parametre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Jeg hedder altså ikke Legend, salt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
salt Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Jeg hedder altså ikke Legend, salt.Undskyld, Riis. Fame Boy 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MamboMads Posted October 9, 2014 Report Share Posted October 9, 2014 Jeg ser stadig ikke den bedre løsning, kun en løsning der måske er ligeså god (vent med at spise), men ikke bedre. Hvis intet er bedre må det være optimalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Søren Michael Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Hmm nu spørger jeg lige dumt.Hvis man spiser 3 hovedmåltider og lad bare sige 2 mellemmåltider er der så nogen grund til at skulle spise ekstra eller noget særligt lige efter træning? Jeg mener der er jo maks gået 3 timer siden sidst man spiste og måske kortere og så hurtigt forsvinder byggestenene da ikke ud af kroppen igen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jsc Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Hmm nu spørger jeg lige dumt.Hvis man spiser 3 hovedmåltider og lad bare sige 2 mellemmåltider er der så nogen grund til at skulle spise ekstra eller noget særligt lige efter træning? Jeg mener der er jo maks gået 3 timer siden sidst man spiste og måske kortere og så hurtigt forsvinder byggestenene da ikke ud af kroppen igen?Det der er sagen i en nøddeskal 😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MamboMads Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Hmm nu spørger jeg lige dumt.Hvis man spiser 3 hovedmåltider og lad bare sige 2 mellemmåltider er der så nogen grund til at skulle spise ekstra eller noget særligt lige efter træning? Jeg mener der er jo maks gået 3 timer siden sidst man spiste og måske kortere og så hurtigt forsvinder byggestenene da ikke ud af kroppen igen?Fortæl venligst fordelen ved at VENTE med at spise til et godt stykke tid efter træning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jsc Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Fortæl venligst fordelen ved at VENTE med at spise til et godt stykke tid efter træning.Indlægget handler vel ikke om, hvorvidt det er optimalt at vente, men om det betyder noget hos et ikke-fastende individ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MamboMads Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Når best case ved at lade være er at det højst sandsynligt er ligeså godt (men ikke bedre og måske dårligere), så er det da dumt at lade være. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Søren Michael Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Indlægget handler vel ikke om, hvorvidt det er optimalt at vente, men om det betyder noget hos et ikke-fastende individ?Korrekt. Er der nogen som helst grund til at det skulle være nødvendigt at indtage noget specielt i forbindelse med træning hvis du spiser dine 3 hovedmåltider suppleret med 2 mellemmåltider? Jeg kan ikke forestille mig at de byggesten der er nødvendige for restitutionen forsvinder ud af kroppen så hurtigt. Er der nogen dokumentation for at særlig kost/tilskud efter træning forbedrer restitution og evt hypertrofi? Jeg spørger bare og prøver ikke at gøre mig klog på emnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts