SimonBuchwald Posted March 11, 2014 Report Share Posted March 11, 2014 Hej folkensJeg har et par opklarende spørgsmål i forbindelse med sheikos programmer1. Box-squat - er det hvor man står på en kasse eller squatter man ned på én?2. Dødløft boxes - er det dødløft, hvor stangen er hævet til ca. Knæhøjde?På forhånd tak :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
salt Posted March 11, 2014 Report Share Posted March 11, 2014 (edited) Hvorfor vil du stå på en kasse og squatte? Edited March 11, 2014 by salt KarlS 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonBuchwald Posted March 11, 2014 Author Report Share Posted March 11, 2014 Det var også dét, jeg studsede over, men måske var idéen, at man så kunne komme længere ned eller sådan noget...Anyways, skal man direkte ned og sidde eller skal man bare lige røre boksen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
don155 Posted March 12, 2014 Report Share Posted March 12, 2014 Google er din ven.. Der er flere steder som byder indf.eks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted March 12, 2014 Report Share Posted March 12, 2014 Du er med 99% sandsynlighed ikke klar til et Sheiko-program.Jeg vil anbefale dig Starting Strength. MaxPower 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonBuchwald Posted March 12, 2014 Author Report Share Posted March 12, 2014 Google er din ven.. Der er flere steder som byder indf.eks. Ja, selvfølgelig skulle man have spurgt google ;-) Jeg tænker noget om træning og så går mine tanker ind på MOL med det samme. Tak for det ellers. Det var dog ikke i forbindelse med min nuværende træning, men et muligt program til senere brug..Mht. Dødløft-delen, som var i forbindelse med min nuværende sheiko-træning, så var jeg i tvivl, for jeg oplever at finde videoer med folk, der dødløfter mens de står på en kasse. Men der er en del af træning, hvor løftet går til knæet, så jeg formodede, at dødløft på kasser er "møntet" på den anden del.Men så vidt jeg kan google mig til, så havde jeg ret i min formodning :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Ladegaard Posted March 13, 2014 Report Share Posted March 13, 2014 Ja, selvfølgelig skulle man have spurgt google ;-) Jeg tænker noget om træning og så går mine tanker ind på MOL med det samme. Tak for det ellers. Det var dog ikke i forbindelse med min nuværende træning, men et muligt program til senere brug..Mht. Dødløft-delen, som var i forbindelse med min nuværende sheiko-træning, så var jeg i tvivl, for jeg oplever at finde videoer med folk, der dødløfter mens de står på en kasse. Men der er en del af træning, hvor løftet går til knæet, så jeg formodede, at dødløft på kasser er "møntet" på den anden del.Men så vidt jeg kan google mig til, så havde jeg ret i min formodning :-)Hej Simon,Ja, box dødløft eller dødløft boxes som du kalder det, vil være dødløft hvor stangen er hævet og står på box, også ofte kaldet rack pulls.Den anden variant du snakker om, hvor man står på en box, eller bare står hævet, kaldes deficit deadlift. Bare lige hvis du ville vide det. Håber du kan bruge det ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SimonBuchwald Posted March 30, 2014 Author Report Share Posted March 30, 2014 Google er din ven.. Der er flere steder som byder indf.eks. Jeg citerer lige videoen igen. Jeg gik derfra over til maxer.dk og fandt indre mindre end en skattekiste af oplysninger og informationer! Tusind tak! :-)Hej Simon,Ja, box dødløft eller dødløft boxes som du kalder det, vil være dødløft hvor stangen er hævet og står på box, også ofte kaldet rack pulls.Den anden variant du snakker om, hvor man står på en box, eller bare står hævet, kaldes deficit deadlift. Bare lige hvis du ville vide det. Håber du kan bruge det ;) Aha, så tror jeg, at jeg har styr på det.. Må nok bare indse, at kært barn har mange navne ;-) don155 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts