xeyelessx Posted May 21, 2013 Report Share Posted May 21, 2013 hej jeg ved godt at det er en spm spørgsmål, men kan stadig sikker på hvad jeg skal vælge.Jeg ønsker at begynde at cykle en del mere. Har indtil videre kun haft en trek cykel, men ønsker nu at gå i gang med at få en del flere km i bene primært her hjemme. Jeg har ingen ambitioner om at deltage i nogle konkurrencer eller deltage i cykelklubber. Så det er altså til primært til hyggebrug, samt for at smide nogle ekstra Kcal :)Derudover regner jeg med at finde en brugt cykel til max 10.000 lr. Bør jeg gå efter en typisk racer/landevejs cykel eller bør jeg gå efter en tri/enkeltstarts cykel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ammitz Posted May 21, 2013 Report Share Posted May 21, 2013 Hvilken slags trek model er det du har?Primær hjemme, på home trainer eller bare landevejende deromkring, hvor du bor?Hvorfor race frem for tri eller omvendt?Er næsten sikker på, hvad jeg synes du skal købe. Kunne bare godt tænke mig at høre din grund, til at vægle den ene frem for den anden:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeyelessx Posted May 21, 2013 Author Report Share Posted May 21, 2013 ikke som i mærket trek, men som en hybrid cykel mellem noget off-road og by cykel http://www.nishikibikes.dk/wp-content/uploads/2012/10/HybridXFiveH.png lidt ligesom denne. Tænker landevejende omkring hvor jeg bor. jeg tænker tri: fordi den så vidt, som jeg ar forstået, vil give mig mindst mulig luftmodstand og derfor maksimere farten og hvor mange km. jeg kan få i bene. Samt brugbar hvis jeg kommer i gang med noget triatlet træning engangracer: billigere og mere fleksibel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMotta Posted May 21, 2013 Report Share Posted May 21, 2013 Køb en racer og monter en tri-bøjle. Antallet af kilometere er ikke bestemmende for træningsudbytte - det er intensitet og tid. Mit bud vil være at købe en entry-level aluminiums-ramme hos en cykel-handler 6500-7000kr, plus pedaler, tri-bøjle og et sæt dæk mm. så lander du på 9000kr. Så har du lidt til sko + tøj og hjelm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeyelessx Posted May 21, 2013 Author Report Share Posted May 21, 2013 hvorfor dette frem for en tri?Ved godt at KM ikke er = træningsudbytte :) Tænker bare at det vil være rart, at komme så langt som muligt rundt i landet. Vil gerne køre mellem Holstebro/Vejle på den. Vil der være nogle negative indvirkninger ved at købe en letter brugt cykel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMotta Posted May 21, 2013 Report Share Posted May 21, 2013 Komforten er anderledes - Du kommer ikke længere rundt på en Tri-Cykel. Stop med det argument. Desuden er det meget tvivlsomt hvad du kan anskaffe for 10k af tricykel der er noget værd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeyelessx Posted May 21, 2013 Author Report Share Posted May 21, 2013 har en tri ikke bedre aerodynamik, hvilket vil forbedre min energi udnyttelse? :)har tænkt på noget i den her stil: http://www.dba.dk/triatloncykel-andet-maerke/id-91672155/ eller http://www.dba.dk/triatloncykel-isaac/id-91787593/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ammitz Posted May 21, 2013 Report Share Posted May 21, 2013 Der hvor jeg ser ulempen ved køb af en tricykel, er at siddestillingen er mere belastende for ryg, nakke og skulder. Det er heller ikke ligeså nemt, at køre en hyggetur sammen med vennerne.Normalt ville jeg sige, at du skal gå efter en race. Men er du til en højere gennemsnitshastighed og nok aldring kommer til at træne med mere en 1 person, eller deltage i amatørcykelløb, ville jeg kigge mig efter en tri.En race med tri-bøjle, er bare ikke det samme som en tricykel. Jeg ville finde en på DBA. Så for du bare meget mere cykel for pengene og det er ikke mange af den, som er slidt ned. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ammitz Posted May 21, 2013 Report Share Posted May 21, 2013 Den øverste cykel; lige en race. hvor man har sat et andet syr på. Ville jeg aldrig købe. Så hellere en race med bøjle på.Den nederste cykel: født tricykel, ville jeg klart gå efter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeyelessx Posted May 21, 2013 Author Report Share Posted May 21, 2013 Ok tak for de gode svar. Hvordan kan du se forskel på stellene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sittingduck Posted May 22, 2013 Report Share Posted May 22, 2013 Der er ingen tvivl overhovedet. Du skal have en almindelig racer og ikke en tricykel. Lyt til de velmente råd ovenfor. Du ved - med al respekt - ganske enkelt for lidt om både træning og cykler til, at det giver mening at spilde din tid på at overveje en tricykel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts