Entp Posted May 10, 2013 Report Share Posted May 10, 2013 (edited) Hejsa.Jeg er lige startet med at løbe efter mange år uden motion. Jeg går og løber en rute på 2,11km på 11:39.Jeg er 22 år, vejer omkring 80kg og er ca 187 høj.Problemet er, at jeg har svært ved at trække vejret når jeg løber. Det begynder at gøre utroligt ondt i halsområdet så jeg bliver nødt til at geare ned - og mine muskler vil gerne fortsætte.Er dette normalt? Og hvad kan jeg gøre for at forbedre det?..jeg er iøvrigt en mand :-) Edited May 10, 2013 by Entp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Retchen Posted May 10, 2013 Report Share Posted May 10, 2013 Det bliver bedre med tiden - det må jo være din kondition, der sætter en stopper for dig. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schroinx Posted May 12, 2013 Report Share Posted May 12, 2013 Det er meningen at man skal blive forpustet, men ikke desideret smerte. Så bør du nok snakke med din læge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
allanhs Posted May 21, 2013 Report Share Posted May 21, 2013 Hejsa.Jeg er lige startet med at løbe efter mange år uden motion. Jeg går og løber en rute på 2,11km på 11:39.Jeg er 22 år, vejer omkring 80kg og er ca 187 høj.Problemet er, at jeg har svært ved at trække vejret når jeg løber. Det begynder at gøre utroligt ondt i halsområdet så jeg bliver nødt til at geare ned - og mine muskler vil gerne fortsætte.Er dette normalt? Og hvad kan jeg gøre for at forbedre det?..jeg er iøvrigt en mand :-)Har du røget eller taget snus eller lignende? For det kan godt gøre at det gør ondt når du trækker vejret under løb/forpustelse i starten.Ellers er det også ganske normalt at det gør lidt ondt i halsområdet lige til man har løbet i måske en lille måned. Men hvis det er desideret smerte, så ville jeg måske også søge læge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts