Sølling Posted April 18, 2013 Report Share Posted April 18, 2013 HejJeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad rectus abdonimis laver af arbejde under øvelsen "Ab wheel" - fleksion/ekstension/statisk???Er der forskel på arbejdet, hvis øvelsen laves på knæene eller stående.?Ved godt der er mange andre muskler som arbejder, men det er rectus abdonimis jeg er interesseret i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. Durden Posted April 18, 2013 Report Share Posted April 18, 2013 Det kommer an på hvordan du udfører dine rollouts :)Klassisk vil det være statisk, men du kan godt forkusere på at flektere - og gå fra neutral lændesvaj i bunden til krum lænd i toppen.Der er ikke forskel på, om du laver den på knæene eller fødderne - forskellen ligger i udførelsen - og hvilke led, der skal være bevægelse over... Sølling 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sølling Posted April 18, 2013 Author Report Share Posted April 18, 2013 Tak for svar Durden...Nu er jeg lidt doven... Kender du til youtube klip hvor der flekteres og og et hvor der arbejdes statisk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. Durden Posted April 19, 2013 Report Share Posted April 19, 2013 Jeg kan ikke lige umiddelbart finde nogen, hvor der flekses andet end til allersidst i løftet. Dem jeg så var primært statiske, men hende her flekser abs omkring 0:30!!! Sølling 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts