Fatboy2000 Posted April 1, 2013 Report Share Posted April 1, 2013 (edited) Hey.Jeg søger lidt input og råd omkring et lille træningsprogramjeg har strikket sammen.Jeg er fuldstændig grøn mht. til træning. Så det jeg har, erfra forskellige side og guides på nettet.Jeg er 182 cm og vejer 81,5 kg, og målet er omkring de 75kg, lidt ekstra muskelmasse og generelt bare en bedre fysik og kondi.Jeg har adgang til et lille motionsrum på mit kollegie, hvorder er et bredt udvalg af maskiner.Træningsprogrammet.Eftersom jeg har stort set ikke for andet motion end de 30min cykling om dagen, og lidt random træning i stuen, tænker jeg at starte medroning.Første uge.Dag 1 - 20 min roning, efterfulgt af vægte.Dag 2 - 25 min roning, efterfulgt af vægte.Dag 3 - 30 min roning, efterfulgt af vægte.Anden uge.Dag 1 - 15 min løb, vægte og 20 min roning.Dag 2 - 20 min løb, vægte og 20 min roning.Dag 3 - 25 min løb, vægte og 20 min roning.Også er jeg ikke lige kommet så meget længere.Jeg er også ved at planlægge min kost, således at jeg spisersundere og 6 gange om dagen. Edited April 1, 2013 by Fatboy2000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iggy Posted April 1, 2013 Report Share Posted April 1, 2013 (edited) Velkommen :-)Nu jeg ikke ligefrem ekspert men tror du skal skære lidt ned på roningen og bruge lidt mere tid på vægtene, hvis du vil øge muskelmassen- kan se på din højde/vægt at du er ret slank idet. Edited April 1, 2013 by Iggy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fatboy2000 Posted April 1, 2013 Author Report Share Posted April 1, 2013 Mit mål er at få fjernet de ekstra kilo der især sidder på maven. Også få en okay kondition samt lidt muskler.Så tænker at jeg primært skal dyrke konditionstræning, også krydre det med lidt styrketræning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fatboy2000 Posted April 1, 2013 Author Report Share Posted April 1, 2013 Hehe, vil nu ikke sige at jeg er slank . Har en del kilo der sidder på maven, som gerne skulle væk. Var også derfor jeg tænker at konditionstræning var vejen frem. Samt spise sundt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heikichi Posted April 1, 2013 Report Share Posted April 1, 2013 Vil du gerne træne for at se bedre ud nøgen eller for at blive bedre til en sportsgren som kræver meget kondi? HVis svaret er det første, skal du gå ombord i vægtene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fatboy2000 Posted April 1, 2013 Author Report Share Posted April 1, 2013 Det er jo nok mest det første. 60/40. Men jeg var af den forståelse at man ikke kunne træne fedt væk ved hjælp af vægte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heikichi Posted April 1, 2013 Report Share Posted April 1, 2013 Det kan du heller ikke ved at løbe ;) Fedtet forsvinder primært ved at du spiser mindre. Du har dog også mulighed for at øge dit ligevægtsindtag ved at dyrke motion. Det lyder helt klart som om du vil få mest glæde af at fokusere på vægtene, og så dyrke lidt cardio ved siden af. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts