Larson Posted March 19, 2013 Report Share Posted March 19, 2013 Hej MolJeg er uheldig og have hevet en influenza-ligende forkølelse i land.Jeg er så kommet til at tænke på om der er nogen, der har kendskab til videnskabelige undersøgelser der afdækker konditionstræning under sygdom.Vil træning selvom man er syg give noget som helst positivt eller vil blot forlænge mit sygdomsforløb? Have en mente at det ikke er en voldsom forkølelse. Jeg er på arbejde, men drømmer mig hjem til min dyne. Jeg hælder til at det blot vil forlænge min forkølelse, men det kunne da være fedt at blive overrasket over at jeg sagtens vil kunne flytte mig konditionsmæssigt. Selv med en forkølelse i kroppen.Måske det mandige udtryk at det skal løbes væk eller svedes ud kan benyttes her? Venlig hilsenMads Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted March 19, 2013 Report Share Posted March 19, 2013 Svaret er nej.Du skal ikke udsætte din krop for unødigt stress, herunder træning, når den i forvejen er presset af sygdom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larson Posted March 19, 2013 Author Report Share Posted March 19, 2013 Jeg holder mig højst sandsynligt også på sofaen og i sengen de næste par dage, men ville man ret hypotetisk kunne træne og få noget ud af det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars mikkelsen Posted March 19, 2013 Report Share Posted March 19, 2013 Jeg træner altid kun ved høj feber lader jeg værre, jeg trapper godt nok ned, men det minimerer altid formtabet, har jeg erfaring for både i styrkeløft og ultraløb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heikichi Posted March 19, 2013 Report Share Posted March 19, 2013 Ja du kunne primært få et længere sygdomsforløb. Træn LET, hvis du vil noget, og gør det fordi du har lyst, ikke for at minimere eventuelle styrke/formtab. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts