Devious Builder Posted December 23, 2012 Report Share Posted December 23, 2012 Kan man træne fx 2 timers cardio hver dag 6 dage om ugen over en lang periode, eller hvad er jeres erfaringer med træningsfrekvens før overtræning kan komme på tale? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MamboMads Posted December 23, 2012 Report Share Posted December 23, 2012 Kan man træne fx 2 timers cardio hver dag 6 dage om ugen over en lang periode, eller hvad er jeres erfaringer med træningsfrekvens før overtræning kan komme på tale?Det er jo umuligt at svare på.En tyk utrænet, stresset person, der sover 4 timer hver nat og spiser for lidt og for usundt, vil jo ikke kunne holde til ligeså meget som Lance Armstrong i sit peak.Lyt til din krop. Hej hej. Thorhauge 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RunnersHigh Posted December 24, 2012 Report Share Posted December 24, 2012 Mads har vel egentlig sagt det: Det afhænger af især form, træningsintensitet og distance. Hvis jeg f.eks. har løbet et høj-intensitets træningspas (80-90% af max), kan jeg godt løbe dagen efter, men slet ikke med samme intensitet. Typisk vil jeg så løbe et restitutionsløb på ca. 60-65% af max. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted December 24, 2012 Report Share Posted December 24, 2012 Og så kommer det an på hvilken form for cardio man dyrker. 2 timers løb vil alt andet lige belaste kroppen mere end 2 timers cykling hvis man antager at der bliver ydet samme intensitet.Men for en der er trænet kan man sagtens træne 2 timer i streg i mange uger uden at komme i overtræning - så længe man sørger for at nogle af dagene består af restitutionsture. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted December 24, 2012 Report Share Posted December 24, 2012 Jeg laver 24 timers lav-intens cardio, 7 dage om ugen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts