Retchen Posted October 1, 2012 Report Share Posted October 1, 2012 Hej!Jeg er for nylig begyndt på et fullbody-program, som jeg kommer igennem 3 gange om ugen. Jeg følger progressionsmetoden fra back to basics-programmet, dvs. 4 sæt a 6 gentagelser, og når jeg kan tage 4 sæt a 8 gentagelser går jeg op i vægt - med andre ord sørger jeg for at have masser af vægt på, da mit mål er hypertrofi. I mit program indgår bl.a. skullcrushers og biceps curl, men her oplever jeg, at især min venstre albue knækker, når jeg udfører øvelserne. Min kæreste foreslår, at det kan være fordi mine led ikke er klar til lige så meget vægt, som mine muskler er. Her skal det indskydes, at jeg, inden jeg begyndte på mit program, styrketrænede lidt on and off i et år, men aldrig 3 gange om ugen og også kun sjældent så tungt som nu. Det vil sige, at jeg typisk gik på de der tøse-styrke-hold i fitnessworld (lav vægt, maaaange reps) og selv styrketrænede lidt (og ustruktureret) en gang imellem.Herudover vil jeg lige sige, at det for mig ikke er unormalt, at mine led knækker. Kæbe, fingre, ryg, arme, ben, hofte, ja alt kan sige knæk, når jeg laver dagligdags bevægelser som at rejse mig fra en stol fx. Det er nok også med til, at jeg ikke tager det så alvorligt, at det sker under styrketræning.Men mener I, at det er noget, jeg skal tage alvorligt? Bør jeg gå ned i vægt i mine øvelser, og gå lidt langsommere frem, så jeg får hele kroppen med? Eller skal jeg bare fortsætte som før? Skal jeg ligefrem gå til lægen med det?På forhånd tak for svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heikichi Posted October 1, 2012 Report Share Posted October 1, 2012 gør det ondt? ellers så behøver det ikke være et problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Retchen Posted October 1, 2012 Author Report Share Posted October 1, 2012 Hmm nej, vil ikke sige, det gør ondt. Jeg kan godt mærke det, men ikke som en smerte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heikichi Posted October 1, 2012 Report Share Posted October 1, 2012 så ville jeg ikke bekyre mig så meget om det, men selvfølgelig være opsmærksom på at gøre noget mere ved det, hvis det begynder at gøre det mindste ondt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rasmus G Posted October 3, 2012 Report Share Posted October 3, 2012 (edited) Min krop knækker konstant. Ankler, knæ, fingre, nakke og sågar bryst knirker og knager dagen lang. Hvis der ikke er nogen smerte forbundet med det, så er der ikke noget at være nervøs for. Edited October 3, 2012 by Rasmus G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Retchen Posted October 3, 2012 Author Report Share Posted October 3, 2012 Super, tak for jeres svar, så er jeg mere rolig og fortsætter blot som hidtil :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iggy Posted March 31, 2013 Report Share Posted March 31, 2013 Lyder som hypermobile led.... har det selv i let grad, pas på dig selv! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts