Håndboldspilleren111 Posted September 4, 2012 Report Share Posted September 4, 2012 Hej!Overskriften siger lidt sig selv!Er det godt at drikke noget kaffe før de følgende ting? Hvis nej! Så skriv evt. hvad der er godt at indtage inden man gør de ting? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
venaN Posted September 4, 2012 Report Share Posted September 4, 2012 Koffein vil højst sandsynligt have en hvis effekt. Om det er godt, er mest en smagssag. Det kan muligvis hjælpe dig til at præstere maksimal under et intervalpas eller lign. Men almindelig kaffe indeholder nu ikke kæmpe mængder koffein. En Red Bull eller lign. vil nok have en mere mærkbar effekt.Der sker intet ved det, det er som sagt en smagssag, om man er til "energiboostere" inden træning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håndboldspilleren111 Posted September 4, 2012 Author Report Share Posted September 4, 2012 Jeg tager noget kaffe med! Jeg tror det er sundere end en energi drik! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. Durden Posted September 4, 2012 Report Share Posted September 4, 2012 Koffein vil højst sandsynligt have en hvis effekt. Om det er godt, er mest en smagssag. Det kan muligvis hjælpe dig til at præstere maksimal under et intervalpas eller lign. Men almindelig kaffe indeholder nu ikke kæmpe mængder koffein. En Red Bull eller lign. vil nok have en mere mærkbar effekt.Der sker intet ved det, det er som sagt en smagssag, om man er til "energiboostere" inden træning.En fornuftig kop filterkaffe indeholder væsentligt mere koffein end en Red Bull! venaN 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oksen fra Århus N Posted September 5, 2012 Report Share Posted September 5, 2012 Kalorie-mæssigt er der jo adskillige verdener til forskel på (sukker-holdig) energidrik, og så en kop sort kaffe uden sukker.Om man har brug for de mange carbs, energidrikken indeholder afhænger af, hvad man skal træne, og hvem man i øvrigt er. Selv foretrækker jeg, i enhver henseende, kaffe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted September 5, 2012 Report Share Posted September 5, 2012 Svaret på spørgsmålet er "ja" til 100m og længde, og "måske" til 800m. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håndboldspilleren111 Posted September 5, 2012 Author Report Share Posted September 5, 2012 Jeg drank intet kaffe eller noget inden de tre ting! Gik hen og vandt i 800 meter løb med en tid på 2:24! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted September 5, 2012 Report Share Posted September 5, 2012 Jeg tror vist godt at jeg kan tillade mig at konkludere, at fravær af kaffe er præstationsfremmende på korte løbedistancer Fame Boy, /Niels and Christian B 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håndboldspilleren111 Posted September 5, 2012 Author Report Share Posted September 5, 2012 Jeg indtog ikke kaffe inden løbet! Men 800 meter er et hårdt løb! Det er helt sindsyngt! Løb med en gennemsnitsfart på 21,43! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted September 5, 2012 Report Share Posted September 5, 2012 Jeg indtog ikke kaffe inden løbet!Nej det er det jeg mener Christian B 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håndboldspilleren111 Posted September 5, 2012 Author Report Share Posted September 5, 2012 Super! havde ikke helt forstået hvad du mente! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fame Boy Posted September 6, 2012 Report Share Posted September 6, 2012 Super! havde ikke helt forstået hvad du mente!Hvad troede du han mente? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håndboldspilleren111 Posted September 6, 2012 Author Report Share Posted September 6, 2012 Jeg ved det ikke helt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håndboldspilleren111 Posted September 19, 2012 Author Report Share Posted September 19, 2012 Hvad så når jeg fx skal ud og løbe inden håndbold træning? Vi løber ca. 3,2 km, jeg er løber den på 11:45. Nogle gode løbe råd? Evt. drikke kaffe inden løb? Noget der gør mig rigtig hurtig? Jeg vil gerne ned på 10:40! Jeg ved der er langt ned. Men det er vel værd at prøve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted September 19, 2012 Report Share Posted September 19, 2012 (edited) Hvad med træning? Mere træning. Og endnu mere træning.Om du drikker kaffe, rødbedejuice, tager bagepulver eller bata-alanine som er oppe i tiden nu, kan ikke gøre mirakler. Det kan give det lille sidste men de store skridt tages ved at træne, sove, spise rigtigt og have valgt de rigtige forældre - den sidste faktor skal man i øvrigt ikke kimse af. Edited September 19, 2012 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håndboldspilleren111 Posted September 20, 2012 Author Report Share Posted September 20, 2012 Før håndbold træning! Så lader jeg vær med at begynde på det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts