simx93 Posted August 23, 2012 Report Share Posted August 23, 2012 Hej med jer. Efter en lang pause skriver jeg endnu en gang med henblik på god vejledning.Jeg er en nu 19 årig dreng som elsker at træne. Problemet er bare at jeg føler mig en som en gammel mand! Mine led gør til tider ondt, og det påvirker meget min træning samt mit humør.Jeg har prøvet det meste: læge, speciallæge, fysioterapeut, fitness-programmer og lignende. Sidst var jeg i en scanner, hvor jeg fik fortalt at jeg har let betændelse i slimsækken samt let forstrukkelse af led (højre skulder). Jeg fik af vide af min speciallæge at jeg ikke måtte styrketræne over hele sommerferie, så jeg gik ud og drak nogen øl istedet. Nu er jeg tilbage på yogamåtten, men min smerte er dog tilbagevendende efter at bruge den aktivt igen. Hvor end jeg går hen efter professionel vejledning får jeg altid noget nyt af vide, og gider snart ikke bøvlet længere. Min skade i skulderen har stået på i 4 år snart, så det er ved at være oppe over at jeg snart skal kunne se proportionel forbedring i den slimsæk. Intet sker, kun en let forbedring. Derudover er jeg jo selvfølgelig bange for at skaden er blevet kronisk. Ud over skulderskaden, har jeg en stiv nakke og en lidt skæv ryg. Mine håndled svier når jeg laver bicepskoncentrerede øvelser - det skal lige siges at jeg ikke er en ranglet fyr og IKKE tager mange kilo på. Knæene er heller ikke hvad de har været: skal ikke kunne sige om det kaldes springer- løber eller alskens type "knæer", men det ses på mig i form af periodevis morgenstivhed, ondt når jeg kører bil, når jeg sidder ned og knæene bliver koldene. De kan, som mange andre skader, varmes op og lindre smerterne midlertidigt.Jeg skriver herinde, fordi jeg ikke MAGTER at gå til flere læger der siger VIDT forskellige ting, og jeg håber i kan komme med et par gode råd, for problemstillingen bliver kun større og større.Jeg vil have lagt et ordentligt fitness-program med henblik på at forbedre min tilstand, samt øge min kondition. Tro mig - jeg HAR prøvet at gå til vejledere i dk's fitness-centre, men jeg får hele tiden noget nyt at vide, og jeg føler ikke noget hjælper.- en indskudt bemærkning: jeg var tidligere ved læge, og fik fortalt at jeg IKKE har gigt.- jeg føler ikke det er optimalt for en 19-årig dreng at have sådanne skavanker. Jeg har snakket med min mor om det, som er tidligere bodybuilder-træner, sundhedsplejerske og selv en meget aktiv fitness'er, men hun kan heller ikke se hvad der er galt. Det eneste hun formår i situationen er hendes sympati, og det hjælper ikke meget på en skade (desværre)... håber i kan hjælpe mig, for jeg aner snart ikke hvad en 19-årig dreng skal gøre, for ikke at påtage sig disse smerter for livet.Hilsen Simon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts