Håndboldspilleren111 Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 HejJeg er lidt i tvivl om en ting.Jeg har 6,5 Km i skole og jeg cykler det hver dag. Så jeg tænkte på om mine lår overhovedet har godt af det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr_defecto Posted June 4, 2012 Report Share Posted June 4, 2012 Hvorfor skulle det IKKE være godt for dine lår? Cykling er vel nok den sportsgren med den laveste skades risiko. Ja altså udover tilbagevende tilfælde af asfalteksem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håndboldspilleren111 Posted June 4, 2012 Author Report Share Posted June 4, 2012 Jeg tænkte bare pågrund af musklerne. Altså man siger jo at man ikke må træne den samme muskel 2 dage i træk. Jeg cykler jo også hjem fra skolen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flamster Posted June 4, 2012 Report Share Posted June 4, 2012 En cykeltur (på 6,5 km) til og fra skole kan vist ikke ligefrem karakteriseres som decideret træning givet du er vant til at cykle i skole. Forsæt du bare med det; det er godt at få rørt sig lidt hver dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr_defecto Posted June 4, 2012 Report Share Posted June 4, 2012 (edited) Jeg tænkte bare pågrund af musklerne. Altså man siger jo at man ikke må træne den samme muskel 2 dage i træk. Jeg cykler jo også hjem fra skolenDet med "ikke træne den samme muskel 2 dage i træk" er en rettesnor for tung styrketræning for at undgå overtræning/overbelastningsskader. Du kan sagtens træne den samme muskel hver dag, HVIS du har opbygget en tilstrækkelig arbejdskapacitet.At du cykler 6 km hver vej, er ikke det stor. Hvis det var 150 km, var det en anden sag. Edited June 4, 2012 by mr_defecto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håndboldspilleren111 Posted June 5, 2012 Author Report Share Posted June 5, 2012 Okay, tak for svaret. Skulle lige være sikker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts