Schroinx Posted April 29, 2012 Report Share Posted April 29, 2012 (edited) Som emnet siger. Jeg har aldrig cyklet med klikpedaler/sko, men er ved at være træt af at miste trådet etc, så jeg tænkte at tiden er inde til at få sat klikpedaler på mtb'en. Men jeg aner ikke det store om det. Jeg kører på en cube ltd team som har et par år på bagen. Cirka to timer om ugen. Hvad skal man købe?Vh Troels Edited April 29, 2012 by Schroinx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeCerveau Posted April 30, 2012 Report Share Posted April 30, 2012 Tja - hvis du bruger cyklen til hverdagsbrug, så ville jeg vælge en pedal, som er "almindelig" pedal på den ene side, og klikpedal på den modsatte. Jeg ville ikke købe for dyrt, også en billig sko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schroinx Posted April 30, 2012 Author Report Share Posted April 30, 2012 Det gør jeg ikke. Jeg har en gammel havelåge til den slags.Lidt research har afsløret at jeg nok ikke går helt ved siden af med et par Shimano XT clipless spd M785, når nu at jeg er begynder og nogle klamper, som man kan klikke sig ud. Kan dog se at prisen varierer en del rundt omkring.Så skal jeg bare lokalisere nogle sko. Sådan et par Mavic ser fornuftige ud, men skal have fundet en shop som har dem i det vest/øst/midtjyske, eller også tage chancen og bestille nogle hjem med returret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moig Posted May 6, 2012 Report Share Posted May 6, 2012 Personligt ville jeg ikke købe SPD pedaler. De har det med at pakke sammen hvis der er meget mudret. Jeg har selv en time atac, som er en super pedal. Jeg har tidligere haft crankbrothers, men de skal vedligeholdes og går rimeligt let i stykker.Ift sko kører jeg specialized og er godt tilfreds. Kik på comp eller pro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schroinx Posted May 17, 2012 Author Report Share Posted May 17, 2012 De der atac koster lige så meget som xtr, mens at xt er noget billigere. Det kunne jeg ikke forvare. Men hvis det viser sig at være et problem, så må jeg se på det. XTerne er kommet sammen med et par mavic chasm sko, og står nu og venter på en prøvetur. Hvis det ellers gad lade være med at regne i bare en time :-/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts