Hansen399 Posted November 9, 2011 Report Share Posted November 9, 2011 Hej MOL.Jeg vil gerne blive hurtigere i mit løb. Jeg vil gerne forbedre min topfart og acceleration. Især på grund af fodbold, men jeg vil bare i det hele taget kunne løbe hurtigere. Har I nogle øvelser, jeg kan lave? Det skal helst være løbetræning, da jeg ikke har adgang til træningscenter. Dog er forslag til styrketræningsøvelser meget velkomne, hvis det er noget, jeg kan udføre hjemme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EmilSJ Posted November 9, 2011 Report Share Posted November 9, 2011 Hej Hansen, nu hvor vi snakker fodbold er det bedste du kan gøre øve dig i temposkift. Jeg løber normalt og laver interval træning engang imellem det er meget vigigt. Du skal bare være tålmodig og lytte til din krops signaler hvis der er noget der gør ondt eller bare føles forket, så stop og tænk.Emil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMotta Posted November 10, 2011 Report Share Posted November 10, 2011 Du skal bare være tålmodig og lytte til din krops signaler hvis der er noget der gør ondt eller bare føles forket, så stop og tænk.EmilHva skal han tænke på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansen399 Posted November 10, 2011 Author Report Share Posted November 10, 2011 Tak for svaret Emil :)Jeg har også selv tænkt, at jeg skal til at begynde med intervaltræning.Kender du, eller andre herinde, evt. en app til mobilen, som man kan bruge til intervaltræning? Altså hvor den giver lyd f.eks. hvert 15 sekund, så man ved, hvornår man skal skifte tempo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaufuss Posted November 11, 2011 Report Share Posted November 11, 2011 HejHvordan hurtigere?? Til at løbe 5-10 km, eller hurtigere til at spurt? Hvis det er til fodbold tænker jeg, at det ikke vil hjælpe voldsomt at du kan løbe en hurtigere 5 km. Det må altså være Rommedahl hurtigere du mener.Jeg er ikke ekspert, men jeg tror det kunne hjælpe hvis du fx. lunter på kortsiderne af en bane og spurter på langsiden. Det kunne du så kombinere med noget vægttræning som squats. Tror også englehop, sjipning, eller andet hvor du sætter af, kan være gavnligt.Den traditionelle interval løbetræning kan du så bruge til at forbedre din generelle kondition.God træning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansen399 Posted November 12, 2011 Author Report Share Posted November 12, 2011 Hej MOL. Jeg vil gerne forbedre min topfart og acceleration. Især på grund af fodbold, men jeg vil bare i det hele taget kunne løbe hurtigere. Som sagt, såer det topfart og acceleration, primært på den korte distance. Så ja, Rommedahl-hurtig ;)Tak for rådene :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts