Brickie Posted September 28, 2011 Report Share Posted September 28, 2011 Nogle der kan anbefale en god bakke i nærheden af København/Frederiksberg til at lave "Hill Sprints"/bakkesprint? Alternativt en høj, offentlig tilgængelig trappe der frit kan benyttes?Elsker den tårnhøje puls man får af den slags træning :-)Takker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted September 28, 2011 Report Share Posted September 28, 2011 Frederiksberg HaveSøndermarkenBispebjerg Hospital Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted September 29, 2011 Report Share Posted September 29, 2011 Enig i dem, der er nævnt ovenfor. Det er gode bud.Trappeopgangene i den høje bygning på Rigshospitalet er også offentligt tilgængelige. Tre gange op og ned, så har du næsten 180-190 højdemeter i bagagen. Det får pulsen godt i vejret. Man kan sagtens løbe op og ned uden at møde ret mange mennesker.De store åbne arealer syd for Høje Gladsaxe er også gode. Her er der et net af stier, hvor du blandt andet kan finde to rigtig gode stejle sataner på en 100-200 m. De går "op til hinanden", så man kan løbe op ad den ene, ned ad den anden, vende rundt og tilbage.Selv bruger jeg også vejen op igennem Bispebjerg Kirkegård nede fra Utterslev Mose og op mod Gurndtvigskirken. Den er måske ikke så stejl, men til gengæld ret lang – vel en 400-500 m. Så tempoet er typisk lidt højere end på de allerstejleste bakker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted October 1, 2011 Report Share Posted October 1, 2011 UPDATESøndermarken er p.t. gravet godt op. Med mindre du vil træne forhindringsløb og bakkeløb på én gang, skal du måske løbe udenom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brickie Posted October 4, 2011 Author Report Share Posted October 4, 2011 Skidegodt! Tak skal I have, jeg vil forsøge mig de forskellige steder.Jeg melder ud herinde hvis jeg finder andre sjove steder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nordstrand Posted October 28, 2011 Report Share Posted October 28, 2011 UPDATESøndermarken er p.t. gravet godt op. Med mindre du vil træne forhindringsløb og bakkeløb på én gang, skal du måske løbe udenom Til info, så er de næsten færdige med Søndermarken, og der er kommet godt gang i løberuterne derovre (med lys til om aftenen). Det er blevet rigtig fint, var selv ovre og prøve 2,5 km rundstrækningen et par gange forleden aften. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted October 28, 2011 Report Share Posted October 28, 2011 Til info, så er de næsten færdige med Søndermarken, og der er kommet godt gang i løberuterne derovre (med lys til om aftenen). Det er blevet rigtig fint, var selv ovre og prøve 2,5 km rundstrækningen et par gange forleden aften.Cool Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mugge Posted October 28, 2011 Report Share Posted October 28, 2011 Jeg kan også anbefale Søndermarken efter ombygningen. Man kan få lygterne på ruten til at blinke i et interval, der passer til den tempo man ønsker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted November 1, 2011 Report Share Posted November 1, 2011 Jeg kan også anbefale Søndermarken efter ombygningen. Man kan få lygterne på ruten til at blinke i et interval, der passer til den tempo man ønskerJeg har også lige været ude at prøve Søndermarken, og den ar absolut tilbage i fin form. Det er bare med at komme ud og svede på bakkerne.Faktisk mener jeg, at der engang i tidernes morgen blev afviklet en afdeling i DM Cross i Søndermarken. Det burde man da gøre igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts