Motion i balance™

Henrik S.

Recommended Posts

Tak for lykønskninger. De to kusiner er i god trivsel :4trumpet:

Og nu til noget vigtigere: racercyklen. Tilfældet ville, at der var en (så godt som ny) Ultegra-krank og et sæt Ultegra-hjul til salg på DBA til en særdeles rimelig totalpris. Og nu har jeg fundet en Ultegra-bagskifter til lavpris på eBay, der er på vej fra Tyskland. Så før vi får set os om, bliver det en Ultegra 6800-udstyret cykel til små penge. Jeg får nok først det hele monteret, når frosten sætter ind, men så må sommerhuscyklen og mountainbiken stå for træningen, mens den 'nye' står på kontoret. På et eller andet tidspunkt skal delene fra Scott'en så over på sommerhuscyklen, så den også bliver opgraderet, men når man ikke har et værksted og skal stå udenfor, så giver det sgu kolde fingre at stå og fuske med den slags. 

On a different note: Jeg skal på et tidspunkt tage digterkysen på og skrive nogle små epistler til min gamle cykelklubs FB-side. Tanken er, at historierne skal publiceres drypvis i det nye år frem til april, hvor klubben har 50 års-jubilæum. Den blev dannet den 23. april 1975, efter at Haderslev havde været uden cykelklub en del år. Klubben har skiftet navn nogle gange siden, men eksisterer i bedste velgående. Den har mange medlemmer, men er nok mest en motionsklub nu om stunder med modne herrer, der spreder skræk på landevejen med deres 50.000 kroners-cykler. Klubben har haft nogle gode licensryttere gennem årene, men ved ikke rigtig, om der er nogen lige for tiden. Så meget følger jeg heller ikke med. Til gengæld husker jeg den stiftende generalforsamling, som var det i går :4disguise:

19984115_10209719326995925.jpg

• 2 weeks later...
2 timer siden, vestjyden skrev:

Ang. Brok (bare for at blande mig)

Læste i nyhederne at der er ret lang venteliste. så det er vel bare med at blive skrevet op. Hvis du ikke vil opereres til den tid, er det jo bare at melde fra i så god tid, at pladsen kan gå til en anden.

Ja, jeg ved det. Det har vist lange udsigter inden for det offentlige system. Men det er jo ikke akut, og jeg skal alligevel til årskontrol for blodtryk hos min læge her i januar/februar, så der vil jeg bestille lidt ekstra tid hos ham og gennemgå hele 'mangellisten'. Lyskebrok er sådan en træls ting, som man ikke rigtig kan gøre så meget ved, ud over at vente på, at det bliver værre :hmmm: Nogle lever med det en rum tid, mens det hos andre går hurtigt ned ad bakken med ubehag og smerter. Dér er jeg heldigvis slet ikke endnu. Og for lige at gøre det endnu mere træls, nævnes det flere steder, at en relativt stor gruppe (3-5 procent) oplever smerter efter et indgreb, så den er ikke helt ligetil.

Ikke de store træningsopdateringer herfra. Får stadig lavet mine øvelser for anklen. I takt med det mindre løbepensum er anklen og dens ledbånd dog ikke det helt store problem. Får også løbet nogle småture hen over ugen og har planlagt en fornuftig tur på mountainbiken i morgen. Så jeg får rørt mig lidt og sender en venlig tanke til hunden. Selv om min kone og jeg som regel skiftes til at gå med ham, så gemmer der sig mellem 6000 og 9000 skridt/dag til os hver i de ture, og det er gået op for mig, hvor vigtige de er for ens grundlæggende konstitution. Jeg ved sgu ikke, om jeg om aftenen efter maden ville få gået over en time, hvis jeg ikke havde hund. Jeg tror det ikke. Det skal dog siges, at vi ser ind i nogle uger og måneder, hvor turene efter mørkets frembrud bliver kortere, for han er - bogstavelig talt - hunderæd for kanonslag, og fyrværkerisæsonen er så småt ved at gå i gang :nonono: