tjr Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 LIFE forskere har endelig løst fedmegådenForskere fra LIFE offentliggør nu resultaterne af verdens største kostundersøgelse:En proteinrig kost med flere magre kød- og mejeriprodukter og bønner, og færre fint raffinerede stivelseskalorier som hvidt brød og polerede ris er det der virker, når du vil tabe dig. Samtidig kan du spise dig mæt uden at tælle kalorier, og uden at vægten begynder at stige. Det omfattende studie konkluderer også, at de officielle kostråd ikke er gode nok til at forhindre overvægt. http://www.foodoflife.dk/Nyheder/2010/971_diogenes_voksne.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoater Posted February 2, 2011 Report Share Posted February 2, 2011 http://www.foodoflife.dk/Nyheder/2010/971_diogenes_voksne.aspxAt sige fedmens ætiologien er knækket er måske for meget sagt, men dette studie er super interresant. Dette især fordi et kæmpe problem har været at fedme har været næsten umuligt at behandle pga. yo-yo effekten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneN Posted February 3, 2011 Report Share Posted February 3, 2011 Hmm - er jeg den eneste, der får nervøse trækninger, når jeg ser Arne Astrups navn på et studie efterfulgt af en alenlang liste over, hvilke koncerner han modtager penge fra? Han har jo ikke ligefrem den bedste track record, hvad den slags angår.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoater Posted February 3, 2011 Report Share Posted February 3, 2011 Hmm - er jeg den eneste, der får nervøse trækninger, når jeg ser Arne Astrups navn på et studie efterfulgt af en alenlang liste over, hvilke koncerner han modtager penge fra? Han har jo ikke ligefrem den bedste track record, hvad den slags angår..Vi har haft den diskussion før, AA er nok en af de største eksperter på området. Han har et CV der kan få de flestes til at blegne, bla. 600+ plublikationer inden for området. Forskning koster penge især stor studier så selvfølgelig har de modtaget penge fra private virksomheder der har interesse i at få afdækket dette område. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjr Posted February 6, 2011 Author Report Share Posted February 6, 2011 Hmm - er jeg den eneste, der får nervøse trækninger, når jeg ser Arne Astrups navn på et studie efterfulgt af en alenlang liste over, hvilke koncerner han modtager penge fra? Han har jo ikke ligefrem den bedste track record, hvad den slags angår..Nej, der er masser af andre hippier der også ser nisser i skoven. MamboMads and klausjensen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Troels S. Jepsen Posted March 15, 2011 Report Share Posted March 15, 2011 Super fedt.. Jeg har ikke læst det hele, men det jeg har læst bekræfter kun min egne erfaringer. Jeg har i ca. halvanden måned fulgt Tim Feriss' Slow Carb Diet, som kan ses her: http://www.fourhourworkweek.com/blog/2007/04/06/how-to-lose-20-lbs-of-fat-in-30-days-without-doing-any-exercise/Den går meget kort ud på at spise så få kulhydrater som muligt og selvfølgelig holde sig fra de hvide af slagsen. En dag om ugen kan man holde fri og æde, hvad der passer een i de mængder man nu har lyst. Indtil videre har jeg tabt mig godt og vel 6 kg. Jeg har motioneret 1-2 gange om ugen, hvilket faktisk er lidt mindre ind jeg gjorde inden jeg ændrede min kost.Er der eventuelt andre, der har prøvet en lignende diæt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Projekt Smørhul Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 Hej.Spændende tråd.Arne Astrup og andre fagfolk har måske været involveret i forskning, der er støttet af dele af fødevareindustrien. Hvis det er tilfældet, er Arne Astrup og andre fagfolk - efter min mening - ikke 100 % pålidelige. De kan ikke betragtes som 100 % neutrale. Venlig hilsenJan Hervig Nielsen Ideudvikler Projekt Smørhul (og Projekt Trafiksikkerhed) Projekterne er 2 afslappede fritidsforetagender uden økonomiske interesser. For mange år siden har jeg læst anatomi (bl.a. bevægeapparatet), fysiologi, biokemi, sygdomslære, ernæring og lært alternativ behandling. Det meste på næsten bachelor-niveau. Jeg benytter mig ikke mere af Medline/Pubmed og Cochrane, som nogle fagfolk bruger. "Kostvejledningen" er rettet mod 20-60 årige personer, der ikke dyrker meget sport. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian B Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 (edited) Kære Jan. Kan du ikke forklare hvorledes dit 'Projekt Smørhul' udmønter sig i praksis? Er der en hjemmeside eller publikationer? Umiddelbart virker det som om du interesserer dig for olier og vitaminer.Jeg interesserer mig også for forskellige ting, uden at skulle døbe de forskellige interesser for projekt something something.Og hvorfor skal navnet 'projekt trafiksikkerhed' også nævnes hver gang, når det ligeledes er komplet irrelevant? Edited March 22, 2011 by Christian B Sina and dentavse 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MamboMads Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 Jan:Du, derimod, lader til at være droppet ud af flere uddannelser på "næsten bachelorniveau".Så holder jeg mest med Arne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Projekt Smørhul Posted March 24, 2011 Report Share Posted March 24, 2011 Hej igen. MamboMads. Jeg er ikke droppet ud af flere uddannelser. Jeg er kun droppet ud af en uddannelse. De 2 andre uddannelser har jeg taget.ChristianB. Du har selvfølgelig ret i, at Projekt Trafiksikkerhed er urelevant i denne tråd. Men jeg har nu valgt at tage det med alligevel. Så ved folk, hvad jeg beskæftiger mig med.Mine projekter har endnu ikke fået en hjemmeside. Jeg har ikke råd til at have internet hjemme i øjeblikket. Men på et tidspunkt får jeg internet hjemme. Så vil jeg lave en hjemmeside.Jeg udgiver ikke publikationer. I øjeblikket foregår min aktivitet på forskellige hjemmesider.Det ville være rart, hvis alle I andre skrev, hvem I er. Det vil sige, hvilke uddannelser og interesser I har.Venlig hilsen Jan, Projekt S og T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.B Posted March 24, 2011 Report Share Posted March 24, 2011 Jeg læser eskimologi og i min fritid kan jeg godt lide at gå lange ture på stranden samt at tage til thailand og købe ladyboys.. Chicks with dicks, what's not to like? dentavse 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excess Posted January 14, 2012 Report Share Posted January 14, 2012 http://www.b.dk/kronikker/fedt-er-fedtMajet fin kronik om emnet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AGV Posted January 19, 2012 Report Share Posted January 19, 2012 (edited) Det ville være rart, hvis alle I andre skrev, hvem I er. Det vil sige, hvilke uddannelser og interesser I har.God ide. Mine projekter har endnu ikke fået en hjemmeside. Jeg har ikke råd til at have internet hjemme i øjeblikket. Men på et tidspunkt får jeg internet hjemme. Så vil jeg lave en hjemmeside.Glæder mig til den dag, du får råd til internet. Det lyder til du har gang i et interessant projekt, der potentielt også er mange penge i. Har du overvejet at søge midler til din forskning/projekt? MvhAGV - uddannet cykelsmed, har taget flere enkeltfag på VUC. (Herunder idræt på B-niveau)interesser = styrketræning. Edited January 19, 2012 by AGV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts