brinch93 Posted July 13, 2008 Report Share Posted July 13, 2008 Mig og en ven synes det er trættende at skulle lave 50-100 mavebøjninger før man begynder og kunne mærke det.er der en anden og hårde måde, f. eks. ved at lave dem med mere vægt på, eller skal man lave en anden øvelse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cormack Posted July 13, 2008 Report Share Posted July 13, 2008 smid en vægt bag nakken (og køb evt. en skråbænk til maven, koster 3-400), så du/i maks. kan tage en 10-15 reps.Så skal det nok blive hårdt.50-100 mavebøjninger er spild af tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brinch93 Posted July 13, 2008 Author Report Share Posted July 13, 2008 tak for svaret:)min ven siger noget om man kan købe en maskine man kan sætte på maven som vibreer og giver mavemuskler.virker det eller er det bare spild af penge og tid? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackwizard Posted July 13, 2008 Report Share Posted July 13, 2008 Jeg laver mine på en stor bold. Det rykker noget. Hvis du koncentrer dig om at bruge maven igennem hele øvelsen og iøvrigt laver den langsomt så skulle det nok være noget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BBRulez Posted July 13, 2008 Report Share Posted July 13, 2008 tak for svaret:)min ven siger noget om man kan købe en maskine man kan sætte på maven som vibreer og giver mavemuskler.virker det eller er det bare spild af penge og tid?spild af penge og tid. det eneste der virker er gode gamle øvelser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brinch93 Posted July 13, 2008 Author Report Share Posted July 13, 2008 hvordan har i armene når i laver mavebøjninger?jeg har dem personligt på maven og bruger dem ikke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhda Posted July 13, 2008 Report Share Posted July 13, 2008 spild af penge og tid. det eneste der virker er gode gamle øvelser.Jeg har dem altid bag nakken :). Sørg for du kun bruger maven, og ikke "rykker" fremad med armene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brinch93 Posted July 13, 2008 Author Report Share Posted July 13, 2008 er der ikke en øvelse hvor du ligger ned på ryggen og lyfter føderne lidt over jorden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klaus Posted July 13, 2008 Report Share Posted July 13, 2008 Hej ,Der er mange øvelser, der træner maven andre end mavebøjninger i 1000 varianter. Prøv overhead squat, front squat, push press, push jerk, kettlebell swings... Alle de øvelser jeg har nævnt er vist inde på www.crossfit.com hvis du mangler instruktioner. Alle øvelserne giver en stærk kerne!!:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brinch93 Posted July 14, 2008 Author Report Share Posted July 14, 2008 er der nogle øvelser hvor du ikke behøver redskaber?har ikke nogen og har heller ikke plads til det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klaus Posted July 14, 2008 Report Share Posted July 14, 2008 er der nogle øvelser hvor du ikke behøver redskaber?har ikke nogen og har heller ikke plads til det...Har du ikke mulighed for at hænge i noget? Så kan du lave l-pullups. Du kan også øve l-sit; den er ond og den virker!! Tage bare nogle tunge ting (sten, bildæk, indkøbsposer mm) og brug dem som vægte. Der er også masser af isometrisk træning du kan lave uden udstyr!!Go træning:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dysp Posted July 14, 2008 Report Share Posted July 14, 2008 Hej ,Der er mange øvelser, der træner maven andre end mavebøjninger i 1000 varianter. Prøv overhead squat, front squat, push press, push jerk, kettlebell swings... Alle de øvelser jeg har nævnt er vist inde på www.crossfit.com hvis du mangler instruktioner. Alle øvelserne giver en stærk kerne!!:-)Jeg er personligt ved at være træt af at læse dine indlæg, som jo nærmest kun er reklamer for crossfit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klaus Posted July 14, 2008 Report Share Posted July 14, 2008 Jeg er personligt ved at være træt af at læse dine indlæg, som jo nærmest kun er reklamer for crossfit.Det var nu ikke reklame. Men jeg kender ikke et site, hvor alle øvelserne er vist som de er på crossfit.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brinch93 Posted July 14, 2008 Author Report Share Posted July 14, 2008 hvordan ville du bruge en sten?tage den i hænderne mens du står op og bukker ned og op?tak for råddene jeg vil prøve i-sit:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klaus Posted July 14, 2008 Report Share Posted July 14, 2008 hvordan ville du bruge en sten?tage den i hænderne mens du står op og bukker ned og op?tak for råddene jeg vil prøve i-sit:)Du kan også lave swings med den hvis du kan holde om den og den ikke er for tung! Eller Turkish Getup. Det er også en super øvelse!Giv den gaz med L-sit!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo th Posted July 14, 2008 Report Share Posted July 14, 2008 - få din makker til at holde fast i noget! sæt dig så op på skuldrene af ham.- makkeren skal så holde fast i "døren" "ribben" el.l. med den ene hånd, og med den anden hånd holder han om dinne skinneben.- læn dig helt tilbage/lig dig ned på hans ryg(ryg mod ryg) og tag så alle de mavebøjninger du kan :-)- evt. kan det lette det hele lidt, hvis makkeren læner sig blot en smule frem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brinch93 Posted July 18, 2008 Author Report Share Posted July 18, 2008 vi vil sige tak for alle de gode råd og øvelser.vi vil prøve dem og finde ud af hvilke vi bedst kan lide og skrive hvilken der er vores favorit.men tak for alle foreslagene vi vil ønske alle en god sommer med godt vejr og humør.hilsen os Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BananAgtigKo Posted July 19, 2008 Report Share Posted July 19, 2008 Søg på "Janda situps". I storetræk en normal situp, det eneste twist er man skal have fuld kontakt mellem begge fodflader og gulvet under hele øvelsen. Man skal så spænde op i baglår, det gøres nemmest ved at forsøge at trække hælen ind mod ballerne. Dette giver et opspænd i baglår (NB. man skal forestille sig man trækker hælen ind mod ballerne, fodderne skal ikke flytte sig). Det kræver lidt øvelse at få dem til at køre som "man skal", men får du først lært at spænde ordentligt op i baglår, så udelukker du hoftebøjernes funktion. Dette medfører at øvelsen rammer maven meget mere rent. Det er meget normalt at folk ikke engang kan tage 2 janda-situps første gang de prøver det (såfremt de formår at holde spændet på baglårene). Det gode er den ikke kræver noget udstyr.Ps. Husk at træne kroppen symmetrisk, dvs. træner du meget mave skal du også træne meget ryg da man ellers vil opbygge en uhensigtsmæssig styrkeforskel, der kan betyde dårlig kropsholdning med eventuelle skader som følge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts