nyt program - hvad synes i?

h to the jay

Recommended Posts

Ja ved slet ikke om der er hold i det, fået en kammerat til at stykke det sammen - men vil bare gerne høre jeres meninger , noget der dur?

Programmet er vedlagt!

Det kommer jo an på hvad målet er for din træning. Bl.a. forstår jeg dog ikke at bagsiden af skulderen er taget med i dag 1, jeg vil flytte den til dag 2. Personligt ville jeg undlade bencurl og benspark, fordi det er isolationsøvelser og det er ikke specielt funktionelle øvelser.

Jeg har lidt svært ved at overskue splitprogrammer endnu, men umiddelbart ser det fornuftigt. Det er mange forskellige øvelser, men ikke så mange sets - jeg håber ikke der er for mange mennesker i dit center, så kan det komme til at tage lang tid, med alle de øvelsesskift :smile:

Nu kender jeg ikke Hatfield, så hvordan er progression i reps/vægt?

Og er det kun i Hatfield, hvor du har planlagt progression - jeg ville personligt lægge vægt på planlagt progression i flere øvelser - det kan godt være lidt svær at overskue, når man står nede i centeret og derved ende i mindre optimal træning.

Ja ved godt der en del øvelsesskift, den er også til at ændre på endnu jo :) hehe!

Mht. Hatfield cycle, den sparker sku røv! ( prøvet en gang) ka prøve at vedlægge den!

Kørte den i bænk for laaang tid siden, og ja altså den bliver hård! synes jeg ihvertfald!

Har også tænkt mig at sætte mit max i hhv. bænk squat og dødløft på den "lave" side af mit egentlige max da jeg godt vil være på den sikre side - for man gir sig virkelig 100%.

hvad med den skrå bænk - kunne man ikke skifte den ene af bryst dagene ud med håndvægte, altså alm. bænk og så flyers? istedet for skrå bænk altså!.?

Ja ved godt der en del øvelsesskift, den er også til at ændre på endnu jo :) hehe!

Mht. Hatfield cycle, den sparker sku røv! ( prøvet en gang) ka prøve at vedlægge den!

Kørte den i bænk for laaang tid siden, og ja altså den bliver hård! synes jeg ihvertfald!

Har også tænkt mig at sætte mit max i hhv. bænk squat og dødløft på den "lave" side af mit egentlige max da jeg godt vil være på den sikre side - for man gir sig virkelig 100%.

hvad med den skrå bænk - kunne man ikke skifte den ene af bryst dagene ud med håndvægte, altså alm. bænk og så flyers? istedet for skrå bænk altså!.?

Ja det ville være fint at variere, men alm. bænk er efter min mening vigtigst og mest effektiv. Hvad med db press i stedet for flyers...

• 16 years later...
On 8/24/2007 at 1:43 AM, Aceo1 said:

I'm having a bit of a hard time getting an overview of split programs yet, but at first glance it makes sense. It's a lot of different exercises, but not that many sets - I hope there aren't too many people in your center, then it might take a long time, with all the exercise changes :smile:

Now I don't know Hatfield, so how is progression in reps/weight?

And if it is only in Hatfield where you have planned progression - I would personally emphasize planned progression in several exercises - it may well be a bit difficult to see when you stand down in the center and thereby end up in less optimal training.

For progression in Hatfield, it typically involves gradual increases in reps and weight. I agree that planned progression is key and should be applied to multiple exercises for optimal results. Consistency and tracking your progress will definitely help.

Edited by peter31