Henrik S. Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Hvis man en dag skulle blive fristet af en billig carbon cykel fra Kina …AV! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted August 8, 2011 Author Report Share Posted August 8, 2011 Det ligner noget der har gjort nas.... "The owner of this bicycle was racing it when the steerer tube separated, he crashed in the middle of a race and slid on his face for about 8 feet. When he finally stopped sliding, he did not move. The ambulance was called, and in the time between crashing and the ambulance coming, the owner lost over 1 cup of blood from his face. He was rushed to the hospital to have emergency facial reconstruction on his cheek, and all of his team members decided to quit the race, or leave before they could race, to accompany him at the hospital. He will survive, but with lots of scars and road rash." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elkjærmark Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Lørdag står den pt. på debut i D-klassen og jeg er noget så spændt.Jeg er temmelig sikker på, at du vil få en rigtig fin debut. Point? Ja, det tror jeg faktisk på, men mindre kan selvfølgelig også gøre det i ens debut.Skriv lige et tidspunkt og et hotspot på ruten, så kigger jeg nok forbi Ellers er det godt at læse lidt news og tanker omkring nuet og fremtiden Uanset om du går ind i tri eller ej, så kan jeg kun anbefale dig at få gang i løberiet. Det er nemlig alletiders måde til at vedligeholde formen vinteren over. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted August 8, 2011 Author Report Share Posted August 8, 2011 (edited) Info om løbet på lørdagStart kl. 10.15 Jeg håber på bare at gennemføre uden styrt og andet godt. Kommer meget an på vejret, for hvis det står ned i stænger, så kører jeg nok noget mere forsigtigt end normalt Og så er der ny info om plug, topcap og andet godt.Navnebror Kenneth i Ritter, som jeg i dag fandt ud af har været mekaniker for Team CSC(respekt!), kiggede på cyklen og grinede lidt. Det var slet ikke spændt nok ifølge ham, og da han så pillede pluggen og topcap ud kiggede han lidt ekstra på den, pillede noget af og, satte så pluggen ned i og strammede. Det han fjernede var det alu sleeve der sad på, hvilket jeg heller ikke selv kunne gennemskue hvad skulle gøre der andet end at larme når man kørte over ting. Herefter satte han topcappen på og strammede denne op og voila. Nu håber jeg at det var det rigtige, ellers ved jeg hvor jeg kan finde ham igen Edited August 8, 2011 by Kermit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMotta Posted August 8, 2011 Report Share Posted August 8, 2011 Info om løbet på søndagStart kl. 10.15 Jeg håber på bare at gennemføre uden styrt og andet godt. Kommer meget an på vejret, for hvis det står ned i stænger, så kører jeg nok noget mere forsigtigt end normalt Og så er der ny info om plug, topcap og andet godt.Navnebror Kenneth i Ritter, som jeg i dag fandt ud af har været mekaniker for Team CSC(respekt!), kiggede på cyklen og grinede lidt. Det var slet ikke spændt nok ifølge ham, og da han så pillede pluggen og topcap ud kiggede han lidt ekstra på den, pillede noget af og, satte så pluggen ned i og strammede. Det han fjernede var det alu sleeve der sad på, hvilket jeg heller ikke selv kunne gennemskue hvad skulle gøre der andet end at larme når man kørte over ting. Herefter satte han topcappen på og strammede denne op og voila. Nu håber jeg at det var det rigtige, ellers ved jeg hvor jeg kan finde ham igen Psst...det er lørdag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted August 8, 2011 Author Report Share Posted August 8, 2011 Psst...det er lørdagHaha, godt spottet. Tyrkfejl på bedste manér Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted August 8, 2011 Author Report Share Posted August 8, 2011 En lille logquiz:Hvad er det fede ved dette billede? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted August 9, 2011 Report Share Posted August 9, 2011 (edited) En lille logquiz:Hvad er det fede ved dette billede?Det elegante synkronløb i baggrunden? Eller måske det faktum, at fotografen ligesom til La Marmotte tilter kameraet, så opkørslen ser stejlere ud, end den egentlig er? Edited August 9, 2011 by Henrik S. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted August 9, 2011 Author Report Share Posted August 9, 2011 Det elegante synkronløb i baggrunden? Eller måske det faktum, at fotografen ligesom til La Marmotte tilter kameraet, så opkørslen ser stejlere ud, end den egentlig er? Nope, men det er i sandhed noget der foregår i baggrunden der gør billedet fedt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MTBforever Posted August 9, 2011 Report Share Posted August 9, 2011 Nope, men det er i sandhed noget der foregår i baggrunden der gør billedet fedt Det skulle vel ikke være en af personerne i sig selv der gør det interessant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted August 9, 2011 Author Report Share Posted August 9, 2011 Det skulle vel ikke være en af personerne i sig selv der gør det interessant På en måde. For hvem sidder i bilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnJohnson Posted August 9, 2011 Report Share Posted August 9, 2011 (edited) Sjovt med en lille quiz:)Du mener vel Eddy Merckx??? Legendariske billeder hvor han står op af soltaget og hepper på Andy...! Edited August 9, 2011 by JohnJohnson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted August 9, 2011 Author Report Share Posted August 9, 2011 Sjovt med en lille quiz:)Du mener vel Edy Merckx??? Legendariske billeder hvor han står op af soltaget og hepper på Andy...!Bingeling, om end han nu hedder Eddy Men ja. Når man som Andy Schleck kaster sig ud i et kæmpe projekt ved at angribe helt alene på næstsidste stigning, og derefter vinde på Galibier, så bliver det ikke meget større end at personen der sidder på bagsædet i den røde bil er über legenden over dem alle: Eddy Merckx! Hvis ikke det gav et boost at være den første der vinder på Galibier, så gør det det helt sikkert når man ser Eddy Merckx. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stinelykke Posted August 9, 2011 Report Share Posted August 9, 2011 (edited) Det er da ikke Eddy i baggrunden på billedet!? Men vores allesammens Henrik S. Jeg kan selv kende ham fra Cykologens profilbillede Edited August 9, 2011 by Stinelykke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted August 9, 2011 Report Share Posted August 9, 2011 Det er da ikke Eddy i baggrunden på billedet!? Men vores allesammens Henrik S. Damn! There goes my cover!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted August 10, 2011 Author Report Share Posted August 10, 2011 Moralsk boostKender i de dage hvor man hopper på cyklen og benene bare virker tunge og trætte?? Sådan en dag havde jeg i går, og det var nok ikke verdens bedste timing, for i går skulle der køres 3. runde af OC Cuppen, som er et lille hyggeløb for licensdrengene på en rundstrækning. Vi kørte ud forbi Ballerup og endte ved et sted der hed Hove. Reglerne var relativt simple - skiltespurt ved Hoveskilte på hver omgang. 1. omgang gav point til pointtrøjen, 2. omgang til bjergtrøjen, og 3. omgang til det samlede klassement som Frederik vidst fører relativt suverænt. Med andre ord galt det om at vinde den sidste spurt, da det trods alt var den der var mest prestigefyldt.Anywho, vi kørte ud på omgangen, der var nogle der rykkede lidt, men da alt kom til alt var det et nogenlunde samlet felt der ramte opløbsstrækningen mod første spurt. Jeg havde spillet det lidt cool, og havde bare holdt hjul i rykkene, og kørt stille og roligt op hver gang. Frederik åbnede lidt op, og fik et hul mens de andre åbnede huller i feltet, det betød at jeg måtte helt ud på det yderste asfalt for at komme forbi en anden rytter, men da jeg så kom forbi åbnede jeg op. Jeg havde nok en 70-80 meter til skiltet, og Frederik stod næsten stille så jeg bragede vitterligt forbi ham :4mewantfood: :4thumbup: Første spurt tog jeg simpelthen. Det var jo helt åndssvagt. Jeg snakkede med Frederik bagefter og han havde ikke trådt igennem for han kunne se at de andre var for langt tilbage, og da jeg kom meget ude fra siden af kunne han ikke se mig før det var for sent. Skal dog også siges at han havde kørt Tour de Charlottenlund om mandagen, og det er et fuldstændig sindssygt løb. Han er endda blevet nævnt i lokalsprøjtenNå, 2. omgang røg der en mand afsted der ikke lige var sådan at hale ind. Der blev rykket lidt til højre og venstre, og jeg endte med at sætte tempo i frontgruppen. Da jeg så slog ud var der ingen der kom op for at overtage, så jeg sænkede farten helt og kørte bare stille og roligt. Da vi nåede ud til svinget mod opløbsstrækningen rykkede jeg lige da jeg var kommet fri af svinget i håbet om at de andre ikke ville kunne følge med da de jo lige skulle rundt i svinget. Det var derfor med stor glæde at jeg kunne se at jeg havde slået et hul. Så var det bare at trampe og trampe og æde sig selv. Da jeg kunne se Hove skiltet kiggede jeg tilbage igen og jeg havde et stort hul. Ham der lå forrest kunne jeg ikke hente, men jeg snuppede da en 2. plads på 2. omgang. Bummelum. Jeg sænkede farten en del efter jeg havde passeret målstregen, og blev opslugt af feltet som jo mere eller mindre rykkede med det samme igen da vi gik ud på sidste omgang. Jeg kom ikke med i udbruddet som bl.a. havde Frederik med, men vi blev i feltet enige om at køre rulleskift for at hente dem.Vi kom tættere på, men pludselig så vi et par af rytterne der lå og rodede rundt ude i en græsrabat, og en stor Gran Vitara der holdt på tværs af vejen Vi sænkede farten og kørte hen til bilen og prøvede at finde ud af hvad der var sket. Hvad jeg lige kunne forstå havde hun skåret lidt tæt på da hun passerede dem, og det havde de "viftet med armene over" og så havde hun efterfølgende kørt råddent. Det var ikke sket noget, og hun var mindst lige så chokeret som dem ude i grøften var. Med andre ord nyttede det ikke noget at der var en der i sin ophidselse kalde hende for en "dum fed ko", men hun havde svært ved at se at hun kunne gøre langt mere skade ved at tvinge folk ud i rabatten end vi på vores cykler kan klare. Ubehagelig oplevelse der endte med at træneren og jeg prøvede at dæmme lidt ned for de højlydte og fik sendt hende afsted igen. Skal siges at hun sad med en smøg i den ene hånd, og en mobiltelefon i den anden. Hun har nok været meget opmærksom i sin store bil. Derfor blev 3. omgang neutraliseret, så vi snuppede en 4. omgang som så skulle give point til det samlede klassement. Da vi passerede målstregen til 4. omgang, kiggede alle lidt på hinanden, og så kørte jeg bare lige så stille væk. Jeg fik et pænt hul, og kunne kigge mig over skulderen og se den lyserøde førertrøje komme blæsende og lige råbe "Så er det nu". Klang klang, 2 gear tungere og så fart på cyklen. Vi havde slået hullet, men ved et højresving var der en bil foran os der lige præcis blokerede nok til at jeg ikke kunne komme med rundt. Frederik kørte derfor afsted, og jeg lod mig falde tilbage til feltet. Her lå jeg i front fordi der ikke var nogen der gad føre, og jeg tog jo bare alt tempo ud, for jeg havde egentlig ikke lyst til at køre min udbrudskammerat ind igen. Der var så et par af de andre der rykkede og der kom lidt mere fart over feltet, samtidig med at jeg røg lidt længere ind i gruppen. Der blev aftalt at køre rulleskift, men igen sad jeg over fordi jeg jo havde min egen taktik. Hvis de formåede at hente Frederik kunne jeg jo rykke kontra, og så var det spørgsmålet om de kunne komme med der Frederik blev dog ikke hentet og tog derfor spurten. Men nede i feltet skulle der også køres spurt. Jeg havde holdt mig lidt tilbage, men da der manglede 200 meter var der en der rykkede. Jeg kom hurtigt med på hjul og lod ham føre mig lidt frem, inden jeg selv lige tog et gear til og sprintede forbi ham. Så resultatet blev at jeg blev nummer 1 på første omgang, og nummer 2 på anden og tredje omgang. Det kan jeg sgu ikke være andet end stolt over! Det er trods alt ikke hvem som helst man ligger og kører imod, og der er virkelig nogle stærke folk iblandt. Jeg var da også så heldig at jeg fik ros fra træneren efterfølgende for mit ryk på 2. omgang fordi det var et "alt eller intet ryk" som han sagde. På væk hjem mod Lyngby snakkede jeg med en gut der hed Stig. Meget flink fyr, der på trods af at han "kun" har kørt 27-2800 km i år stadig giver den gas til løbene. Før vi vidste af det var vi ved Hareskoven. Her skulle vi køre fixed gear i 39/16 - svarende til 34/14 hvis man kører med compact. Ved faktisk ikke hvor lang strækningen var, men selvom jeg var den sidste der kom igang, så havde jeg på kort tid kørt mig op blandt de forreste. På et tidspunkt fik jeg da også placeret mig helt forrest og kørte med en helt åndssvag høj kadance for at holde den kørende. På et tidspunkt var jeg virkelig træt og syren pumpede ud i mine ben, og så kom Frederik op på siden af mig og gav en hurtig pep-talk. Jeg gav det sidste jeg kunne og det var heldigvis fint for efter 500 meter var vi færdige. Herfra var det bare trillekørsel ind mod Lyngby hvor jeg pænt vinkede farvel til de andre. I alt blev det til små 80 km med 31,4 km/t i snit, og et pulsgennemsnit på 73% af max Det var SUPER fed træning, og mest af alt gav det et godt moralsk boost til på lørdag. Selvom det var et noget kortere løb end det der står på menuen lørdag, så var det bare fedt at kunne blande sig i toppen når der skulle spurtes, og generelt føle at formen er rigtig god. Specielt når man tænker på at turen startede med at benene bare intet ville!Jeg prøver at holde forhåbningerne lidt nede, og i første omgang skal jeg bare gennemføre løbet på lørdag uden styrt! Hvad der så kommer med oveni hatten er bare ekstra, bare ikke styrt! I øvrigt lidt af en fantastisk MOL weekend vi går i møde!Fredag: Jannies tri-debut til 4-18-4Lørdag: Min debut i D-klassenSøndag: Mottas Challenge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted August 10, 2011 Author Report Share Posted August 10, 2011 Point of no return Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnJohnson Posted August 10, 2011 Report Share Posted August 10, 2011 Fandeme godt kørt, og i øvrigt super god læsning! Dine indlæg er efterhånden blevet lidt af et drug for mig :4mewantfood: Godt at du endelig efter den lange flirt får et rygnummer på! :4thumbup: -Jeg er ikke et sekund i tvivl om at du har formatet til at gøre det rigtigt godt, og uden at skulle lægge pres på dig så tror jeg godt at du kan gå hen og få en topplacering hvis du spiller kortene rigtigt! Jeg ved ikke hvordan du har tænkt dig at lægge taktikken eller forberede dig, men mit råd er at du lige scanner statistikken og noterer dig et par af de toneangivende profilers rygnumre så du ved hvornår der opstår en situation hvor du skal være vågen og evt køre med, ellers synes jeg at du skal holde hovedet koldt for D-løbende ender ofte i en spurt og med dit punch har du altså en ret god chance for at køre først over stregen! Så uden at skulle lyde gammelklog vil jeg råde dig til at spare dig så meget som overhovedet muligt, ikke køre med i alle ryk og vigtigst af alt holde dig fremme uden at bruge kræfter så kan det med din form kun gå godt! Ellers ønsker jeg dig held og lykke og ser frem til at læse om det Har du i øvrigt sat dig et mål eks. top 20 eller lign? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted August 10, 2011 Report Share Posted August 10, 2011 GOOD LUCK! Make us proud to be MOL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted August 10, 2011 Report Share Posted August 10, 2011 I øvrigt lidt af en fantastisk MOL weekend vi går i møde!Fredag: Jannies tri-debut til 4-18-4Lørdag: Min debut i D-klassenSøndag: Mottas Challenge Ja, det er nogle hardcore logs man følger med i Held og lykke til Jer alle tre (dovner den lidt og skriver det her - I læser jo med, så ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted August 10, 2011 Author Report Share Posted August 10, 2011 Fandeme godt kørt, og i øvrigt super god læsning! Dine indlæg er efterhånden blevet lidt af et drug for mig :4mewantfood: Godt at du endelig efter den lange flirt får et rygnummer på! :4thumbup: -Jeg er ikke et sekund i tvivl om at du har formatet til at gøre det rigtigt godt, og uden at skulle lægge pres på dig så tror jeg godt at du kan gå hen og få en topplacering hvis du spiller kortene rigtigt! Jeg ved ikke hvordan du har tænkt dig at lægge taktikken eller forberede dig, men mit råd er at du lige scanner statistikken og noterer dig et par af de toneangivende profilers rygnumre så du ved hvornår der opstår en situation hvor du skal være vågen og evt køre med, ellers synes jeg at du skal holde hovedet koldt for D-løbende ender ofte i en spurt og med dit punch har du altså en ret god chance for at køre først over stregen! Så uden at skulle lyde gammelklog vil jeg råde dig til at spare dig så meget som overhovedet muligt, ikke køre med i alle ryk og vigtigst af alt holde dig fremme uden at bruge kræfter så kan det med din form kun gå godt! Ellers ønsker jeg dig held og lykke og ser frem til at læse om det Har du i øvrigt sat dig et mål eks. top 20 eller lign?Haha, så er det vidst godt du kan få dit fix her. Og tak for ordene. Jeg har sat mig det mål at gennemføre - og når jeg skal være knap så beskeden så går jeg efter at vinde Men igen, det kommer meget an på hvordan løbet arter sig. I går kørte jeg meget afventende - nærmest Matti agtigt, og det regner jeg også med at løbet på lørdag bliver. De andre har jo farten i benene, og det har jeg ikke endnu. Så jeg skal bare hænge på, og så se om jeg kan blande mig i spurten. Det kræver dog at jeg får positioneret mig godt, og den kamp skal man altså træne sig meget til for det er ikke sjovt. Men som sagt, er benene til det og sidder jeg med fremme når vi kører ind på de sidste 500 meter, så bliver jeg næsten skuffet hvis jeg ikke kommer i top 5. Så skal vi ikke bare sige at jeg har en målsætning om at gennemføre og komme præmierækken? Det er vidst noget med de 15 første?GOOD LUCK! Make us proud to be MOL I'll do my best.Ja, det er nogle hardcore logs man følger med i Held og lykke til Jer alle tre (dovner den lidt og skriver det her - I læser jo med, så )Tak tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elkjærmark Posted August 11, 2011 Report Share Posted August 11, 2011 Sikke en fed optakt til din licensdebut :4thumbup: Selvtilliden må med rette være helt i top.Jeg satser på at kigge op forbi for at se dig sejre, så watch out Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted August 11, 2011 Author Report Share Posted August 11, 2011 Sikke en fed optakt til din licensdebut :4thumbup: Selvtilliden må med rette være helt i top.Jeg satser på at kigge op forbi for at se dig sejre, så watch out Dejligt Jeg har jo fået en iPad på arbejde, men fatter simpelthen ikke hvad jeg skal bruge den til. Så nu prøver jeg at bruge den som en e-reader, og hvilken titel skulle man så starte med? Jo, hvad ellers... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stinelykke Posted August 11, 2011 Report Share Posted August 11, 2011 Ja Kermit også en omgang held og lykke fra mig Det bliver fedt at læse din beretning fra løbet, og er spændt på resultatet.Og se så at komme i gang med at løbe og svømme (selv om vandet jo er det rette element for en frø som dig ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted August 11, 2011 Author Report Share Posted August 11, 2011 Ja Kermit også en omgang held og lykke fra mig Det bliver fedt at læse din beretning fra løbet, og er spændt på resultatet.Og se så at komme i gang med at løbe og svømme (selv om vandet jo er det rette element for en frø som dig )Tak tak Svømning kunne passende blive en del af min vinterrutine da det jo generelt er god træning selv for en cykelrytter. Svømmede en del da jeg var mindre, men blev vidst aldrig en haj til det - fik i den???Planen var egentlig at træne med Ordrup i dag, og jeg havde endda indstillet mig på en cykeltur i regnvejr. MEN, jeg er træt og har været kold en stor del af dagen, så jeg vil ikke risikere noget. Så træningen i dag bliver på sofaen under en varm dyne. Jeg har dog købt en brugt regnjakke af navnebror i Ritter. En Mavic et eller andet. Ifølge ham den eneste regnjakke der funger, og derfor koster den normalt også 2k!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.