No6bach Posted October 5, 2006 Report Share Posted October 5, 2006 (edited) No6bach's træningslog Update d. 22 februar 2007 ............................................... Der er sket en del nyt, så tænkte det ville være på sin plads med en opdatering. For det første er jeg kommet i gang med at træne med KB's. En træningsform jeg er meget begejstret for! For det andet har jeg lavet mig en 50 kg's sandsæk. Et glimrende redskab, jeg håber at få mere tid til i fremtiden. Sidst men ikke mindst har jeg fået øjnene op for grebstræning. Alt dette betyder dog ikke, at den traditionelle styrketræning bliver lagt på hylden. Den vil blot blive nedprioriteret ................................................Info:Alder: 22Højde: 189 cmVægt: Svinger mellem 92-94 kgTræningserfaring: ca. 4 år Så skal der føres log! Er pt ved at ændre mine træningsrutiner, så håber på støtte og vejledning i loggen. For fire år siden havde jeg aldrig dyrket andet styrketræning end arm- og mavebøjninger. En kammerat introducerede mig for et primitivt lokale, og jeg var solgt.. Så gik de næste tre år med lystig diskopump og protein an mas. Gainede selfølgelig en del muskelmasse men også fedt. Blev lidt mere "tung i røven" og fodbold "karrieren" stoppede inden den gik igang.. (spiller serie 4 nu ) Så opdagede jeg MOL (og div. andre sider) Efterhånden som jeg fik mig pløjet igennem flere og flere artikler, fandt jeg ud af min træning måske ikke var helt god nok. Så et stykke tid har den stået på fullbody med flerledsøvelser to gange om ugen.Nye målStørre eksplosiv hastighed. (Dvs spurter på 50-70 meter)Større springstyrke (Plyometrisk??)Øget smidighed (Stretching??)Bedre konditionVære i stand til at lave en veludført pistol (Ond ond øvelse)Øge antal veludførte chins (5 i ribbe med friktion. Det er fandme ringe!! )Bibeholde 105 kg 1RM i bænkØge styrke i dødløft (har ikke løftet max) Det var vist ca det. Er meget åben overfor forslag til hvordan træningen kan sættet sammen, da jeg bevæger mig i områder jeg har knap så meget forstand på. Alt for denne gang. /No6bachBookmarks i loggenProgram (Passer i øjeblikket ikke)HwaRangDo SmidighestræningDen første PistolKettlebell instuktion Edited February 18, 2016 by No6bach Helkov 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 6, 2006 Author Report Share Posted October 6, 2006 Snuppede en omgang almindelig styrketræning, da det nye program endnu ikke er færdigt.Chins 2x5 + 1x4. Den sidste smuttede Bænk (eksplosiv) 5x5 65 kg. Ret let. Tror der skal lidt mere på næste gangHyperextension 3x8Dødløft 5x5 55 kg. Heller ikke særlig hårdt. Er bare lidt nervøs for at smide flere kg på endnu.Yates Row (eksplosiv) 5x5 40 kg.DB incline 3x18 kg (i hver hånd)Standing calf raise 3x8 100 kg kiks på Smith Stativet6 sæt af div mave imellem de andre øvelserGanske stille og roligt. Man skal jo heller ikke slide sig helt ned inden weekenden /No6bach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 9, 2006 Author Report Share Posted October 9, 2006 Dagens træning:Chins 3x5. Lidt bedre i dagBænk 5x5 85 kg. Liidt presset til sidst..Db wristcurl 3x8 5 kgStanding calf raise 4x8 100 kg. Brændte lidt.Db rear delt row (eksplosiv) 3x8 20 kg. God fornemmelse12 min løb med stigende intensitet. Dejligt 4 mins roningStrækøvelserProgrammet for min "nye" træning skulle gerne komme i aften/No6bach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 9, 2006 Author Report Share Posted October 9, 2006 (edited) DET NUVÆRENDE PROGRAM (Altid opdateret)Mandag: Styrketræning (Dag 1)Tirsdag: HwaRangDo + Spinning Onsdag: Styrketræning (Dag 2) Torsdag: HwaRangDo + Indendørs fodboldFredag: Fri/Styrke (Skiftevis Dag 1-2 uden DL cyklus) + HwaRangDoWeekend: Indendørs fodbold + HurtighedstræningDag 1 OpvarmningChin-Ups3x7 BWDødløft (Dynamisk)TJ's Single Cyklus Bænkpres med smalt greb 5x5 70 kg. Supported Pistols3x5x2Yates Row 5x5 50 kg.Military Press 5x5 45 kg. Mave Dag 2OpvarmningChin-Ups3x7 BWDødløft (Tung)TJ's Single Cyklus DB Military Press5x5 20 KgDB BOR5x5 2x24 kgPush-ups med hævede fødder6x10 BWPistols m. vægtskive under fodBulgarian Split Squat5x5 32.5 kg Mave Kommentarer er stadig meget velkomne!! /no6bach Edited January 10, 2007 by no6bach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 10, 2006 Author Report Share Posted October 10, 2006 Så fik jeg første spinning time i benerne..Vi har tre trin i centeret. Jeg valgte trin to for en sikkerheds skyld Havde godt nok min skepsis, da det første kvarter gik med 80 pop a la Tøsedrengene Det blev dog langsomt bedre, og jeg fik da også godt med sved på panden. Det tog ca en time alt i alt.Tror jeg rykker et trin op, når mine fodboldben vænner sig til cyklen./no6bach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 11, 2006 Author Report Share Posted October 11, 2006 Dagens træningChin-ups3x5Ganske okBænkpres5x5. 85 kg.Tungt i starten. Bedre til sidst.Dødløft5x5. 55 kg.Let. Teknikken bliver bedre - tror jeg Military5x5. 35 kg.Længe siden, men god følelseYates Row3x8. 45 kg.OkSluttede af med 12min stigningsløb.Alt i alt god overkropstræning og en lille løbetur./No6bach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 12, 2006 Author Report Share Posted October 12, 2006 Dagens træningPlyometrisk + UdstrækningAlm. vertikale spring6 stkSpring med kort tilløb5 stk med hvert benSidelæns counter move spring over forhindring8 stkAfsæt fra lav kasse, spring over højere kasse8 stkGrundig udstrækning af understellet.Droppede spurterne i dag. Går og døjer lidt med en øm lyske.Hvis nogen har forslag eller link til sammensætning af et plyometrisk springprogram, er jeg meget interesseret./no6bach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 16, 2006 Author Report Share Posted October 16, 2006 Dagens træningPistols træningBalance øvelserBlive stående i startposition med lukkede øjne, hoveddrej og begge dele.30 sek på hvert ben af hver øvelse x 3Ca. hvad jeg havde regnet med. Har ikke super balance FlexibilitetStående udstrækning af baglår. Dvs højre hånd under højre fods sål og derefter strække benet.5 x 20 sek til hvert benÆkel øvelse! Kunne ikke engang strække helt udStyrkeFuld ROM ved hjælp af støtte i dør.5 til hvert benHar pisse svært ved at holde balancen/ikke falde bagover.Deck SquatLigesom alm i den excentriske fase. Herefter lader man sig falde ned på ryggen og tilbage på benene.UstruktureretElendigt! Det spillede overhovedet ikke Kræver mere øvelse.Puha. Hårdt at komme i gang efter en meget hård weekend (inkl. fredag), med alt for meget alkohol, alt for meget dårlig mad, alt for lidt søvn og ingen træning.Skal jeg sige noget positivt om det her Pistols sjov, så må det være at der er god rum til forbedring!!/no6bach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DBM Posted October 16, 2006 Report Share Posted October 16, 2006 Bare giv den gas med pistols! Jeg troede seriøst aldrig, at jeg ville lære det, men pludselig var den der. Det kræver dog lidt træning. Hvis jeg holder en lille pause fra dem, tager det også lidt tid at komme i omdrejninger igen. Rigtig fed øvelser!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 17, 2006 Author Report Share Posted October 17, 2006 Dagens træningSpinning klasse aflyst En time før jeg skulle afsted tikkede en sms med beskenden ind. Pisse irriterende, når man gik og glædede sig..I stedet blev det:Chin-ups3x6 3/4del ROM. Vores ribbe derhjemme sidder tæt på loftetDet kørte fint, men ikke helt reelt.Mave2x20Push-ups med hævede fødder1x15Der gav mit håndled sig til at pive, så gad ikke mere. Havde slet ikke lyst til styrketræning i aften.Kan glæde mig over min lille succes i pistols regi. Nailede for første gang en med fuld ROM. Dog med håndvægt foran./no6bach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 17, 2006 Author Report Share Posted October 17, 2006 Bare giv den gas med pistols! Jeg troede seriøst aldrig, at jeg ville lære det, men pludselig var den der. Det kræver dog lidt træning. Hvis jeg holder en lille pause fra dem, tager det også lidt tid at komme i omdrejninger igen. Rigtig fed øvelser!!!Jeg giver den så meget gas jeg kan!! Fedt når man kan mærke, det går i den rigtige retning.Snart kalder de mig den nye Steve Cotter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 18, 2006 Author Report Share Posted October 18, 2006 Dagens træningChin-ups3x5OKBænkpres5x5. 85 kg.Igen tungt i starten, men bedre til sidstDødløft5x5. 55 kg.Vejer intet, men arbejder på teknikkenMilitary5x5. 35 kg.Stille og roligtYates Rows5x5. 45 kg.God fornemmelseMave6-7 sæt af 20 repsDejligt med lidt mave træning igenPistols træning.BlandetFik næsten en enkelt indLille løbetur til sidst.Fik syre af pistols træningen /no6bach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 23, 2006 Author Report Share Posted October 23, 2006 Dagens træningPistols træningBalanceStå på et ben med lukkede øjne3x20 sekStå på et ben med hurtigt hoveddrej3x15 sekFleksibilitetStående baglårs udstrækning4x25-30 sekDiverseForsøg på fuld øvelse blandet med støttede øvelserIgen var det tæt på Krydret med armbøjninger og mave ind imellem./no6bach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 26, 2006 Author Report Share Posted October 26, 2006 (edited) Dagens træningChin-ups3x5OKYates Row5x5. 40 kg.Ikke specielt tungt. Ganske fintBænkpres5x5. 85 kg.Kørte ikke optimalt.Dødløft5x5. 65 kg.OKSupported pistols6 til venstre, 10 til højreVed hjælp af greb om stang. Jeg er virkelig begyndt at holde af den øvelse Mave5x20Kan ikke rigtig få maven til at brændeDer er gået lidt skudder mudder i træningsplanen i denne uge. Det bliver forhåbetlig bedre./no6bach Edited October 26, 2006 by no6bach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 27, 2006 Author Report Share Posted October 27, 2006 Dagens træningChin-ups3x5Kradsede lidtBall Hyperextentions3x8OKStanding Calf Raise3x8. 100 kg plus stativOKSupported Pistols3 til venstre, 9 til højreOKKort træning, da jeg lige havde 30 min til rådighed./no6bach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted October 27, 2006 Report Share Posted October 27, 2006 Jeg ville nok bestræbe mig på at lave cirka det samme med begge sider, så den svage side må sætte begrænsningen.Der er ingen grund til at styrke ubalancer mere end højst nødvendigt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 29, 2006 Author Report Share Posted October 29, 2006 Jeg ville nok bestræbe mig på at lave cirka det samme med begge sider, så den svage side må sætte begrænsningen.Der er ingen grund til at styrke ubalancer mere end højst nødvendigt Måske misforstår jeg..Men højre er jo netop min svage side. Så prøver at udlige ubalancen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted October 29, 2006 Report Share Posted October 29, 2006 Måske misforstår jeg..Men højre er jo netop min svage side. Så prøver at udlige ubalancen Ahh, så giver det straks mere mening. Det er nok meget en smagssag om man vil arbejde aktivt på at udligne ubalancen, dvs lave mere med den svage side, eller om man blot vil lave så mange med den stærke som man kan med den svage side.Giv gas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 30, 2006 Author Report Share Posted October 30, 2006 Dagens træningBalanceStå i pistols udgangsstilling, lukkede øjne3x 20 sek til hvert benIkke super godtStå i pistols udgangsstilling, hoveddrej3x 15 drej til hvert benLidt af det sammeSmidighedHar endelig fundet et program på HwaRangDo.dk. Det blev kørt igennem en gang. Har problemer med nr. 2, 9 og 12. Jeg kan simpelthen ikke greje hvad det er man skal, på trods af den grundige instruktion.Udover det, virker det meget fornuftigt og det bliver lagt ind i programmet to dage om ugen.Krydret med push-ups og lidt mave./no6bachPs. Ingen spurter i dag. Jeg nægter simpelthen at bevæge mig udenfor frivilligt, når det styrter ned :freaked: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted October 30, 2006 Report Share Posted October 30, 2006 hehe, der er mange gengangere i de stillinger af noget af det jeg laver.Disse billeder kan måske også hjælpe2: Start i hero (se link) hvor du sidder på knæ. Rejs dig op så du står på knæ. Spred benene ud til siden så det strækker på indersiden af lårene.9: Svarer til half butterfly fra ovenstående link (sådan cirka) og Janu sirsasana A, bortset fra at du i versionen du linker til ikke læner dig helt forover.12. Minder en del om denne (langt navn ) bortset fra at du i "din version" sidder ovenpå det bøjede ben i stedet for at du har det ved siden af kroppen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 31, 2006 Author Report Share Posted October 31, 2006 Dagens træningSpinning1 timeFed omgang!! Væsentlig hårdere end sidst jeg var afsted. Rart at få pulsen lidt op.Overvejer endda at investere i et par cykelsko. /no6bach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted October 31, 2006 Author Report Share Posted October 31, 2006 hehe, der er mange gengangere i de stillinger af noget af det jeg laver.Disse billeder kan måske også hjælpe2: Start i hero (se link) hvor du sidder på knæ. Rejs dig op så du står på knæ. Spred benene ud til siden så det strækker på indersiden af lårene.9: Svarer til half butterfly fra ovenstående link (sådan cirka) og Janu sirsasana A, bortset fra at du i versionen du linker til ikke læner dig helt forover.12. Minder en del om denne (langt navn ) bortset fra at du i "din version" sidder ovenpå det bøjede ben i stedet for at du har det ved siden af kroppen.Tak for linkene.. :4thumbup: Har ikke lige haft tid til at se på dem endnu, men gør det i morgen.Tilbage til CL.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted November 2, 2006 Author Report Share Posted November 2, 2006 Dagens træningLang og grundig opvarmning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
No6bach Posted November 2, 2006 Author Report Share Posted November 2, 2006 Dagens træningLang og grundig opvarmning10 spurter på ca 20 meterKort distance, da det hovedsagelig er de allerførste meter jeg ønsker at forbedre på.Supported pistols5 til hvert ben.Hwarangdo smidighedsprogram1 omgangSuper!! Har fattet de sidste par øvelser efter MaxP´s links. 12'eren er ond synes jeg Alt i alt en pissegod træning Skønt at træne udenfor med sådan noget vejr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted November 2, 2006 Report Share Posted November 2, 2006 Tak for linkene.. :4thumbup: Har ikke lige haft tid til at se på dem endnu, men gør det i morgen.Tilbage til CL..Det' ingen problem Dagens træningLang og grundig opvarmning hvorfor er 12'eren specielt slem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts