Gregers TF Posted December 28, 2025 Author Report Share Posted December 28, 2025 Jeg vil hundrede gange hellere høre overboen råbe underlige lyde. Jeg har SÅ meget fortrudt!!!!!! Overboen her tramper også halvhårdt fra tid til anden - men eftersom han ellers er stille (og en flink person), så er det ikke irriterende. Med de seneste erfaringer kunne jeg nok også finde pytknappen til overboen i Avedøre. Og jo, det er nok lidt for let at ønske sig tilbage til stationrengøring, nu jeg ikke render rundt udenfor i kulden. Og heller ikke roder rundt med bræk og bæ - især i weekenderne (som efter sigende er blevet bedre mht. interessetimer). Men der var alligevel nogle kvaliteter i selv at styre sine arbejdsdage, være uden dagligt tidspres og især ikke at være afhængig af andre. Vejret og mængden af ulækkerheder i weekenden skal ikke undervurderes, men sjit hvor jeg savner det. Og at kunderne værdsatte min indsats, og ikke brokker sig over udsolgte varer og irriterende rabatsystemer. … Det var en kaosdag i går. Jeg stressede rundt og anede til sidst ikke hvad jeg lavede og forventede at have lavet en masse lort - udover at blive for sent færdig. Jeg lå også vågen fra 1:20 til ca 5:30 med top-depri tankemylder. Der VAR så ingen fejl ellers. Jeg prøvede virkelig at holde tiden i dag og havde styr på det, bortset fra 200 kr som ved en (min) fejl lå i en “pengekasse” i stedet for i pengeskabet. Det havde der nok havde været tid til at finde, hvis ikke bossens papdatter i kassen, rendte rundt og lavede alt muligt andet end at arbejde. Og så skred tiden alligevel en smule inden vi fik talt op. Og så løb det op. F…. belastende. Ham jeg skal lukke med næste gang, sidder med snotten i telefonen, hvis man ikke er over ham konstant - altså afbryder sig selv, hvilket også er pænt irriterende. Der er masser af plusser og minusser. Jeg har nu hverdagsfri, som jeg før savnede at have. Til gengæld slider jeg meget mere på min gamle bil, nu intet er i gå-afstand eller let at nå med det offentlige. Sure kunder vs kunder der værdsatte at man gjorde rent. Men i dag giver de plads, modsat dengang. Alt i alt er de fleste ting med arbejdet noget lort. Men en del andre ting er bedre. Jeg ved ikke om jeg reelt er velkommen tilbage til DSB, eller det bare var høflighedsfraser der blev fyret af. Men kunne jeg begynde i stationsservice i morgen, så ofrede jeg gerne nattesøvnen for at få sengen og et par flyttekasser med en 4x34. I princippet kunne jeg jo også prøve at søge noget kontorrengøring oppe nordpå. Men jeg synes bare ikke jeg orker flere eksperimenter lige med det første. Og så skal man heller ikke kimse at lønnen i stationsservice, i betragtning af hvad arbejdet er. Om et par uger skal jeg nok seriøst overveje om jeg skal leve med det nuværende eller prøve at vende retur til DSB. Hvis jeg bliver ved med ikke at blive færdig til tiden, bliver beslutningen utvivlsomt taget for mig. Jeg har fået at vide at jeg skal sjuske mere, da jeg er for grundig/langsom. Men så sker det jo ting som i dag… https://www.instagram.com/reel/DSx80dcDYXV/?igsh=eTl3enB5bDJqOGl4 Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted December 29, 2025 Report Share Posted December 29, 2025 Er du egentlig ikke også landet i detailhandelen i de værste 4 uger på året? Fra mandag den 5. januar og frem går det hele vel mindst mindst en 2-3 gear ned? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted December 29, 2025 Report Share Posted December 29, 2025 9 timer siden, Gregers TF skrev: Men der var alligevel nogle kvaliteter i selv at styre sine arbejdsdage, være uden dagligt tidspres og især ikke at være afhængig af andre. Måske jeg har misset noget, men synes da i høj grad også dit job med stationsrengøring bar præg af dagligt tidspres, ingen mulighed for at styre sine arbejdsdage og være afhængig af andre? Som Henrik nævner er du landet i detailhandlens værste tidspunkt. Hvad end du havde stået i Lidl eller Illum, så er kunderne pressede, alle skal ud og handle på samme tid, der er tusind ting man skal nå, og slet ikke tid nok til at nå det hele. Det letteste vil selvfølgelig være bare at komme tilbage til dine gamle vaner, hvor du også var utilfreds og brokkede dig over bræk, lort, kolleger der ikke dukkede op, kolleger der pralede over deres erobringer, måden DSB behandlede jer, en overbo der gav dig dårlige nerver og meget mere. Jeg har en rigtig god ven, som også har en god ven. Nogle gange fortæller min ven om sin gode ven, og hans udfordringer. Hvordan han bliver ved med at brokke sig over de samme ting. Min ven har sagt til ham at der er to valg: Gør noget ved det, forsøg at ændre det, ELLER stop med at brokke dig over det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 29, 2025 Author Report Share Posted December 29, 2025 (edited) Henrik, jo. Alt andet lige bliver det lettere at finde en rytme og nogle rutiner og få ro og sikkerhed i det jeg laver. Der ryger færre varer gennem systemet, så jeg skal bruge mindre tid på at trimme butikken. Især eftertrimningen ved 20-tiden var markant hurtigere at komme igennem i går, og det er selvfølgelig en kæmpe fordel. Til gengæld er der lidt flere kunder de sidste 3-4 timer, for der var ikke mange stunder i går, hvor der kun var mig og kassemedarbejderen. Op til jul kunne gik der ofte over fem minutter uden der var en eneste kunde i butikken. Så de kan lave mindre - og jeg er oftere til kassen for at hjælpe når der går kludder i rabatterne. Men det er stadig en fordel. Og Kermit. Du har helt ret i at det ikke var optimalt i DSB - selvom det lige nu virker ekstremt rosenrødt, fordi det nye (endnu???) er meget værre. Det med tidspresset er det største problem og det var det også før. Der kunne det bare løses med interessetimer. Om det så er fedt og retfærdigt kan man sagtens finde det dårlige i, men det tager i hvert fald stress ud af ligningen, når man bare kan blive et kvarter eller en time længere og ingen opdager det. Det var heller ikke ofte at det var andre kolleger der skulle overtage hvad jeg efterlod. Nu står jeg med ansvaret for at morgenholdet kan koncentrere sig om deres basale opgaver, og ikke skal bruge tid på andet. Det er sikkert ikke unormalt at have et kollegaansvar, men for mig er det nyt. Ellers har jeg kun haft kunderne og de har altid været en “stor upersonlig masse”. Det værste er dog, at jeg også står med ansvaret for om bossens lønbudget hænger sammen eller ej. Men nu får det en chance og forhåbentlig lander det et godt sted At der var lidt ro i går, kan ses på mit BB, der for første gang hernede er på 100. Jeg lå alligevel vågen på et tidspunkt. For at slukke tankemylderet, satte jeg en youtube på. Jeg lå på ryggen med iPad’en på brystet. Men den er jo magnetisk, så pludselig går ICD´ens alarm i gang og hyler - oh sjit. Midt i nattens stilhed syntes jeg den var ret høj og lød i mange sekunder. Jeg har heldigvis fri i dag. Ex´en kommer først i morgen eller overmorgen, men det kommer jeg ikke bruge tid på. Til gengæld håber jeg at få trænet lidt. Gal, jeg trænger!!! For år siden, da jeg stadig kørte sprint-træning på cyklen, fik jeg små fibersprængningsstik i læggene, indtil jeg begynde at styrketræne dem. De 2-2,5 cm jeg vandt på det, ER nu helt væk. I den ene øvelse er jeg også gået fra 40 til 25 reps. Armene er under 39 cm og mine VMOer buler ikke længe frem ved knæet. På cyklen stikker vejrtrækningen helt af allerede under 200 watt, uden pulsen følger med op. Kropsligt har det virkelig været en dyr omgang og det er faktisk ret rystende, så hurtig den falder af på den. Om det også spiller ind, at jeg er gået fra +2g protein/kg til mange dage og rode omkring 1, ved jeg ikke. Må se at få proteinpulver tilbage på matriklen, nu planerne vist ikke er at de så skal i en flyttekasse for at komme op til Avedøre. Mht. dyrt, så er der røget omkring 70.000 dask på projektet indtil videre, inkl indskud, flytning og IKEA. Eftersom bossen stadig kan vende tommelen nedad, tør jeg stadig ikke opsige lejligheden i Avedøre. Men der står stadig til to små biler på bankbogen, så ingen finansiel panik for nuværende. Mht. brok og klynk… Det har altid været en del af mig, siden jeg var barn. Efter en vis julekalender rendte over skærmen, kaldte mine forældre mig for Gniske. Det er i øvrigt voldsomt hyggeligt at blive taget tilbage til dukke-TV med Jesper Klein & Co. Halvanden times Gniske - værsågod (og jo, jeg har faktisk set det hele et par gange her i december) https://youtu.be/xUDiI9s0PT4?feature=shared Edited December 29, 2025 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 29, 2025 Author Report Share Posted December 29, 2025 I det mindste sælger vi ikke fyrværkeri som syd for grænsen https://www.instagram.com/reel/DS1ZbIfCTa6/?igsh=MWQyMWZ2bDFrd3htdQ== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted December 29, 2025 Report Share Posted December 29, 2025 2 timer siden, Gregers TF skrev: Men nu får det en chance og forhåbentlig lander det et godt sted Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 29, 2025 Author Report Share Posted December 29, 2025 Jeg har fundet en god genoptræningsrute på MyWhoosh. Det tager et kvarters tid at komme rundt og der er to bakker der inviterer til siddende kørsel og een til stående. I alt 44 minutter. Trækker jeg op- og nedvarmning ud, så er der 33 minutter tilbage med 142 watt i snit i vejrtrækningszone 4 En vo2max-blok på halvandet minut med 220 i snitwatt. 36 sekunders stående bakke med syrebad især i det ene lår på “svimlende 360” watt. Det er til at tude over, men forhåbentlig går det som i november/december, at kroppen lærer at tackle både hjerte og betablokkere. Godt bliver det ikke på denne side af reinkarnationen, men som det var før flytningen er det også OK. Mandag er lig med vaskedag og det tager sin tid uden industrimaskiner. Så det var for længst blevet aften, da jeg kunne hive det sidste ud af tumbleren. Orkede ikke (transporten til) motionscenteret, så fik nappet en fullbody herhjemme. En lille time i alt. 4/3 til læggene, men ellers en rolig dag for benene. Der er blevet spist betydelig mere end normalt - også protein, så Jeg er blevet bedt om at møde et par timer før planlagt i morgen, så med ex´ens visit bliver det nok en smule hektisk alligevel. Godt jeg fik trænet “det hele” i dag Gad vide hvad der er med LIDL, tyskere og fyrværkeri? Det er også klip fra andre kæder og byggemarkeder, men langt de fleste kaosklip er fra LIDL… Det første er dog bare fra morgenkøen. https://www.instagram.com/reel/DS2Mb_xDOOk/?igsh=MW5wbjVscTFtb21jdQ== https://www.instagram.com/reel/DS1_GKpiOnW/?igsh=MWZkZjRnOW05ZHY4dg== https://www.instagram.com/reel/DS2Uqy-iCAv/?igsh=MTdqeXVuN3dseTd2OA== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted December 31, 2025 Author Report Share Posted December 31, 2025 88,6 kg og fridag For en sjælden gangs skyld fik jeg handlet i LIDL, da jeg ellers syntes det var været for pinligt at vise mig, ellers. Helt rart at have de vante varer på matriklen. Derefter i motionscenteret for en omgang fullbody: ca 1t 45m. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg har lavet, for klokken er allerede næsten 18, og jeg har ikke rigtigt lavet andet. Har heller ikke siddet timevis og set sjove videoer. Jeg havde egentlig troet (naivt uden at undersøge det), at jeg skulle op til ex-kollegaen som de sidste mange år. Men både han og fruen skal møde klokken kvalme i morgen og satser på at gå i seng før midnat. Heldigvis har jeg fået sørget for passende proviant. Nå, jeg må heller høre hvad Frede lukker ud af guldkorn. Godt nytår til alle NielsS 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLACKICE Posted January 2 Report Share Posted January 2 Hvis jeg må tillade mig at give et forsigtigt indspark. Og det er sagt som en som har ansat (ansat, opsagt, forfremmet, forflyttet osv), hundredevis af mennesker igennem årene. Der er ingen mennesker der har nogen chance for at vurdere et job, sådan for alvor, inden for de første tre måneder. Faktisk vil jeg ofte gå så vidt som at sige 6 måneder. Og hvorfor så ikke det? Fordi alt er nyt. Du er flyttet bolig, by, fag område, kollegaer, processer/systemer/arbejdsgange. Alt er nyt, og hjernen er ude af sin komfortzone. At træffe et valg, baseret på den følelse du har lige nu efter så kort tid, er pr defacto en fejl Kermit, vestjyden and Henrik S. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 2 Author Report Share Posted January 2 Du har givetvis ret. Og da det flugter med Kermits opsang, så trækker jeg heller ikke selv stikket, men holder fast i kulderystelser og ondt i maven. Heldigvis HAR der været et par gode dage, hvor tingene fungerede. Det var så modsat i dag, hvor der blev ryddet meget op i butikken og der var en ekstra på arbejde indtil tidlig aften. Nogle at mine opgaver blev lavet for mig - andre ikke. Fandt jeg efterhånden ud af. Min “CDO” trives ikke med at der “sker ting” uden jeg ved hvad der foregår, når det er mig der skal have overblikket over dem. Halvanden time før luk kommer der en kunde der skal returnere diverse julevarer på 9 forskellige boner. Noget købt hos os. Noget i Vordingborg og noget slet ikke i LIDL. Fåk, det tog lang tid. Vi fik leveret varer for tidligt og fragtmanden begynder at fylde det forkerte lager op og bare midt på gulvet Så de paller skal jeg have væk. Og for at toppe det, så får jeg tastet euro forkert ind, da jeg skal tælle pengeskabet, så det skulle tælles om. Og dermed indkasserer jeg så (igen) en balle for ikke at blive færdig til tiden. Om det var væskemangel eller “det hele”… men jeg blev svimmel en håndfuld gange. Hver gang efter havde rodet med varer i gulvhøjde og så skulle tilbage til plukpallen. Det er heldigvis kun anden gang jeg bliver svimmel på arbejde, men træls alligevel. Især fordi det er lidt (for) spændende om det er ingenting eller jeg “slukker” et-to sekunder senere. På vej hjem svingede jeg ind forbi motionscenteret og brugte 45 minutter på en hurtig fullbody. Læggene fik jeg trænet i går, så dem sprang jeg over. Fridagen i morgen går nok mestendels med vasketøj, og en tur til Næstved hvor jeg skal hente en dåbsgave. Fridagen på søndag er blevet til en arbejdsdag, da dåben er næste søndag og jeg har fået fri. Bilen skal på værksted i næste uge (have tømt vand af bunden) og til syn senere på ugen. Ex, hendes kæreste og hans mor kommer og overnatter inden dåben. Jeg skal også have lånt luftmadrasser i den lokale FB-grubbe og have dem hentet. Og afleveret. F… hvor jeg glæder mig til at “kede mig” en hel dag! Det er ikke kun mig der n….. rundt i tallene https://www.instagram.com/reel/DA6e5J1sR5Q/?igsh=OGVxNTk4NnFrdGRq Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 3 Author Report Share Posted January 3 Jeg vågnede først lidt i 10, men relativt hurtig satte jeg kursen mod Næstved og fik hentet gaven. Og en BT-højttaler, da jeg er kommet til at kassere strømforsyningen til den jeg havde. Og lyden fra en iPad ER altså ikke ret fed, når man er barn af 80´erne og vokset op med store gulvhøjttalere. I Næstved Storcenter måtte jeg stoppe flere gange, da jeg blev svimmel i de store gange. Ligesom i Rødovre Centrum i efteråret. Verden gynger stadig når jeg rejser mig, men det passer med at det topper, når jeg er stavret fra stuen og ud i køkkenet, hvor jeg kan holde i køkkenbordet og lige få ro på balancen. Mens jeg fik styr på det sidste vasketøj, fik jeg brugt en god halv time på lidt hjemmetræning: Stående læg på et ben: 5/3 sæt m 9 kg Arnold pres: 10x18, 8x18, 18x18 Laterals: 8x9, 8x9, fail med 9 kg Ingen svimmelhed imens men seriøst mange hvide fluer for øjnene Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vestjyden Posted January 3 Report Share Posted January 3 Håber det hele lykkes for dig. En lille kommentar ang. arbejdspres i dagligvare branchen. Der er aldrig nok tid, hvis der var ville ledelsen fyre en medarbejder. Som en ven udtrykte det. Det gælder om at vide hvad der skal passe, så må resten af og til klare sig, som det kan. Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 4 Author Report Share Posted January 4 Det er nok rigtigt. Her til aften fik jeg heldigvis timet det helt perfekt med at pakke det overskudsbrød der var tid til, og kyle resten ud og feje brødbakkerne, så vi var færdige med det 2 minutter i lukketid. Lige tid til at køre pallen med brødaffald på lageret og få lukket og forsejlet posen og rettet retursedlen. Optimalt havde der været pakket 3-4 poser mere, men så havde vi ikke været ude til tiden. Før arbejde var det planen med en lille tur på Skrumlet. Men mit aktivitetsur var røget af Bluetooth, og eftersom det ikke lykkedes mig at få genskabt forbindelsen, så brugte jeg ret lang tid på det. Her til aften har jeg konstateret at jeg også er logget ud af Netbank og E-Boks - pudsigt sammentræf. Uret undværer jeg nok, men det får lige eet forsøg mere i morgen. Typisk at det lige er der, det bliver den koldeste morgen i lange tider. Dels hvis jeg skal gå fra til værkstedet, for planen om at han tømmer vand ud fra bunden mens jeg er i motionscenteret, holder nok ikke når det er så koldt. Vandet er for længst frosset til is, så han skal have bilen stående til optøning - hvis han har plads. hov! https://www.instagram.com/reel/DTFVVGsE6CZ/?igsh=YWtpamJ1YWdkN2Ny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 4 Author Report Share Posted January 4 Men hvis man kører i en Lada, så https://www.instagram.com/reel/DS-hVTSgbvF/?igsh=ZjZ6b3dwY2Rxajhx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 6 Author Report Share Posted January 6 I går kunne det blive til 45 minutters gåtur fra og til værkstedet. Bilen skulle stå til optøning, så det var klokken 9 og 15. Jeg fik købt og sat en knage op i gangen og byttet “spise”bordet i køkkenet. Og så fik jeg ikke lavet andet Det var på en måde hyggeligt nok at “gå tur” og have tid til at se det snedækkede landskab. Men… jeg bryder mig grundlæggende ikke om kulde og våde sko. I dag har jeg haft fri, da jeg tog en vagt for en kollega for et par uger siden. Meget af tiden har det føltes som oppe nordpå, uden tanker for arbejdsdagen i morgen. Har også kun været svimmel et par gange og ikke ret meget. Så en god fridag, til en forandring. 55 minutter på Skrumlet - stadig helt off. Når jeg vejrtrækningsmæssigt ligger i en høj zone 3, så roder pulsen på ca 115, hvad er lavere end zone 2 i gamle dage. Og med sørgelige 115-120 watt. Nogle timer senere nappede jeg en gang styrketræning herhjemme: Kropshævninger med bredt overhåndsgreb: 3 sæt. Og smalt underhåndsgreb: 1 sæt Stående læg på 1 ben: 5/3 sæt bw +11 kg Dips: 2 sæt Bænkpres, DB: 2 sæt 25kg Gobble squat: 10, 10 x +11 kg, 10 halvanden reps +20kg Bulgarsk split squat: 10, 3/2 x 10 halvanden reps m 11 kg Laterals: 3 x 10x9 Mave på dråbepude: 3 sæt Der var en gang hvor bilerne ikke behøvede 420hk og accelerere 0-100 på 4 sekunder. Det gik alligevel: https://www.instagram.com/reel/DRKiPBKiC9Y/?igsh=MXZyNzZraTBsZXFlNQ== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted January 7 Report Share Posted January 7 7 timer siden, Gregers TF skrev: Der var en gang hvor bilerne ikke behøvede 420hk og accelerere 0-100 på 4 sekunder. Det gik alligevel: https://www.instagram.com/reel/DRKiPBKiC9Y/?igsh=MXZyNzZraTBsZXFlNQ== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 9 Author Report Share Posted January 9 Jeg skulle have haft fri i dag, men de spurgte om jeg kunne tage en lukkevagt. Det kunne jeg godt - efter bilen havde været til syn. Bossen holder lidt fridage, så det er souschefen jeg overtager fra. Det hele er mere frit med hyggesnak i pausestuen - men jeg får også mere at rive i, da jeg overtager en butik der slet ikke lige så klargjort som ellers og jeg bliver kastet ud i nye opgaver. Men så får jeg lært på den hårde måde, hvor jeg er nødt til at springe over. Lige nu står jeg til fire fridage men jeg har lovet at souschefen bare kan ringe, hvis vejene fyger til - han bor nede i Nykøbing, og i dag måtte han flere gange tage tilløb gennem snedriverne og vinden skulle tage til, så det er måske værre i morgen. På vej hjem fra arbejde svingede jeg ind omkring motionscenteret. Mest for at træne. Men overboen gav mig den gode ide at bade i centeret og dermed spare strømmen til vandvarmeren. Normalt er jeg i bad om morgenen, men op til mine fridage kan jeg sagtens vende det rundt. Træk til bryst: 3 sæt Bicepcurl: 2 sæt Bænkpres, DB: 3 sæt Laterals: 3 sæt Mavemaskine: 3 sæt ss Hypers: 3 sæt Tricep pushdown: 2 sæt Tricep, det lange hoved: 2 sæt Hvis jeg ikke bliver fyret, skal jeg igen investere lidt penge og tid i det hollandske. For tredje gang har jeg talt hollandsk med kunderne i dag. Første gang var ret OK, da jeg gik og satte varer op og selv begyndte. Anden gang var et flop, for det var samme kunde som der “pludselig” talte hollandsk til mig, mens jeg sad i kassen. Jeg var slet ikke klar og fik virkelig keglet i det. Men i dag var det nogenlunde, også selvom jeg sad i kassen og også skulle koncentrere mig om det. Men jeg har ikke overskud til at skulle finde ordene, holde rede på grammatikken og også kæle lidt for udtalen. Tyskerne forventer det lidt, hvis man kan. Der må jeg også se at få styr på det mest essentielle - mere end det gider jeg ikke. Men jeg vil rigtig gerne kunne holde en samtale kørende på hollandsk, nu jeg faktisk HAR nogle at tale med. At folk bliver tilsynelande bliver temmelig overraskede, gør det kun ekstra spas. Spinderella 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted January 9 Report Share Posted January 9 6 timer siden, Gregers TF skrev: At folk bliver tilsynelande bliver temmelig overraskede, gør det kun ekstra spas. Fint partytrick at have i ærmet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 9 Author Report Share Posted January 9 Jeg kunne heldigvis beholde min fridag. Udover at vaske tøj og snakke i telefon 3-4 timer, har jeg ikke lavet meget udover at være på skrumlet i 35 minutter. En rute med nogle korte bakker, der blev kørt tæt på all-out. Der er efterhånden SLET ingen watt tilbage, men jeg synes ikke helt det passer med de “motor”lyde der kommer fra Skrumlet. Jeg prøver at give den nye batterier og tager måske en tur igen allerede i morgen. Jeg er også stadig temmelig øm i quads, efter de bulgarske split squats. Det er ret vildt hvad der sker i New York med alle de metro-tog, der bliver nappet af store børn og unge. Der ligger efterhånden en del insta-videoer af ugerningerne. Men der er ikke så meget snak om, om sikkerheden derovre bare er virkelig ussel, eller det er sevet ud hvordan man “slukker” sikkerhedssystemet, som umiddelbart burde forhindre at det sker. Hvis det sidste, så er det måske for at ideen ikke spreder sig ALT for meget. Hvis jeg var lidt kreativ, kunne jeg sagtens få fat i nøgler til de danske tog; de er i omløb blandt graffitimalerne. Med min baggrundsviden ville jeg let kunne køre (dog max 40), også selvom sikkerhedssystemet ville søge at forhindre det. I hvert fald indtil en kapring blev opdaget og man enten slukkede kørestrømmen eller sendte toget til afsporing, som man faktisk kan enkelte steder. https://www.instagram.com/reel/DTP5Rj_jp3I/?igsh=OTRzaHY5cGs5dTR1 Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 10 Author Report Share Posted January 10 (edited) 89,2 kg Efter et alt for langt tilløb (har brugt hele dagen på at tage mig sammen) , kom jeg på Skrumlet i 5 kvarter med lidt blandet indhold. De nye batterier hjalp men stadig triste watt. Pulsen, når det føles som vo2max, er også lavere end zone 2-pulsen i gamle dage, så det er jo heller ikke meget blod der bliver flyttes rundt. https://www.instagram.com/reel/DTLWEADDO_n/?igsh=MWI4c2ExMmJpNmFyag== Edited January 10 by Gregers TF Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 11 Author Report Share Posted January 11 Jeg fik alligevel ikke overnattende gæster natten før barnedåben - det passede mig egentlig OK. Fint og hyggelig arrangement. Jeg havde ex´en kæreste på min ene siden da vi spiste. At han, og nu de, mener at fødevareproducenterne og medicinalindustrien samarbejder om at gøre os syge, så de kan sælge både mere madkemi og mere medicin, kan jeg bestemt ikke udelukke. At de får deres nyheder fra YouTube, synes jeg lidt underligt. Men de mener at Reuters er i ledtog med førstnævnte og diverse vestlige regeringsledere. Blandt andet for at holde hemmeligt at der er fiflet med flyenes udstødning, Covid-19 og at månelandingen er fake. Sidste nye: Spændende nyt om at Jorden er flad og der er flere verdener, og årsagen til at sydpolen er relativ utilgængelig er, at vi ikke må komme der, fordi der er adgangsveje til de andre verdener. Ja, jeg tænker konservativt og er påvirket af Reuters, men jeg får sværere og sværere ved at slå knude på tungen, så jeg ikke siger noget forkert. Nå… bagefter smuttede jeg i motionscenteret og brugte 7 kvarter på en fullbody. Der var ikke meget energi efter bentræningen. Venstre knæ kunne ikke lide hack-squatten. Jeg kunne ikke mærke det undervejs, men først da jeg gik rundt bagefter. Det klikker og strammer, så nu er det sovset ind i Voltaren og bliver holdt lidt i ro. Min intuition var god nok, for det stativ de har er det samme som PureGym begyndte at købe og det kunne jeg heller ikke lide - modsagt de gamle. Jeg tænke bare, at det kunne der ikke være forskel på, men det kunne der så nok godt alligevel. https://www.instagram.com/reel/DRgIzJ3CWnk/?igsh=MWVhczhwZnJ0OW56OQ== Henrik S. and Spinderella 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spinderella Posted January 12 Report Share Posted January 12 Vildt nok at sidde igennem sådan en remse af konspirationsteorier. Jeg får altid svært ved ikke at argumentere mod det, men omvendt ved man at de er helt resistente overfor udsagn, der ikke passer ind i deres verdensbillede. Der er i øvrigt en sjov dokumentar på Netflix om nogle Flatearthere, som sætter sig for at bevise at jorden er flad med brug af moderne videnskab. Men der er fejl på alle deres instrumenter - de opfører sig slet ikke som de skal. Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spinderella Posted January 12 Report Share Posted January 12 Filmen er beskrevet her: https://en.wikipedia.org/wiki/Behind_the_Curve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted January 12 Author Report Share Posted January 12 Jeg har set et enkelt klip fra den på Insta og Youtube: https://www.instagram.com/reel/DB_DIbEP7oh/?igsh=MWdud2x0MGNuaDlqdw== Og jeg hygger mig med det hver gang Jeg har været ved at sende det over til dem, men det rager jo strengt taget ikke mig, hvad de tror på. 90,7 kg Lidt fortravlet “morgen”, for jeg havde besluttet at nå til Hvidovre kl 11, for at hilse på ex-kollegerne fra stationsservice, og de mødes til frokost kl 11. Bagefter runde lejligheden i Avedøre og tømme postkassen. Og så ind på Hovedbanegården og hilse på lokofører-kollegerne. Og hjemme 18:15. Absolut en hyggelig dag. Det er tydeligt at lokoførernes arbejdsplads er blevet en gennemgangslejr for unge på sabbatår. Den gamle kerne holder ved (omend det tynder ud i den), men de “nye” bliver lynhurtigt erstattet med helt nye. Den kollega som jeg ved kører rundt med ICD, fik jeg også talt en del med. Og jo, der er blevet fusket lidt, og det forventes at fælden klapper ved næste heldbredstjek. Er det så farligt for passagerne? Nej, danske tog er solidt overvågede. Mit knæ er markant bedre i dag, uden at føles perfekt. Stor træthed i skulderområdet og til aften er der begyndt komme DOMS i lår og baller. Arbejdsmæssigt er jeg helt inde i det faste skema nu. Ikke mere bytten fra hverken helligdage, indkøring eller barnedåb. Dvs. fast fri alle mandage. Fri hver anden weekend og de uger jeg har arbejdsweekend, har jeg fri torsdag og fredag. Og altid 12-21:45. Denne uge har jeg friweekend, så der venter fire arbejdsdage. Så nu bliver kunsten at bygge en rytme op om det, uden jeg bliver natteravn - for det har jeg dels ikke lyst til. Og dels er søvnkvaliteten ikke ret god, når jeg først går i seng ud på de små timer. Jeg føles ikke super frisk og da Garmin-uret virkede, registrerede det næsten ingen dyb søvn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted January 13 Report Share Posted January 13 10 timer siden, Gregers TF skrev: ... da Garmin-uret virkede, registrerede det næsten ingen dyb søvn. Lige præcis søvnfaser er Garmin-uret ikke særlig god til at registrere, så det ville jeg ikke lægge for meget i. Jeg går selv med mit løbeur døgnet rundt for tiden, og lige præcis det med søvnfaser er mest gætværk fra urets side. Det kan selvfølgelig registrere, hvis man er vågen eller går rundt, men dyb/let søvn kan man ikke bruge til så meget, tænker jeg. Det er blevet underbygget af en del artikler i Berlingskes serie om krop og sundhed. Mht. nattesøvn er det bedst at mærke grundigt efter, hvordan man har det, og ikke se for meget på Garmins grafer. Spinderella 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts