kahlua-kalv Posted October 22 Report Share Posted October 22 Har været lidt ustabil læser herinde på det seneste, men godt at læse lidt om de ting du har i sigte! Sku stærkt du tør og rent faktisk gør det! Hatten af for det Krydser fingre her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted October 23 Report Share Posted October 23 11 timer siden, Gregers TF skrev: Jo - til dels, i hvert fald. Men der er dele af samfundet, der forventer at man er på og reagerer hurtigt. Jeg har hørt flere irriterede miner, da jeg kørte tog og ikke måtte have telefonen tændt. Der har også været lidt slet skjult irritation at finde fra pacemakerklinikken, når jeg ikke har haft telefonen med rundt på arbejde. Og med job, bolig (og måske mindre vigtigt værksted), så synes jeg bare ikke, at det var her jeg skulle gøre mig irriterende. Men når der falder ro på, så skal telefonen bestemt kvæles igen. Tror hverken kommende arbejdsgiver eller udlejer synes du er irriterende fordi der går en time fra at de har skrevet til dig og til du svarer. Så i de perioder hvor du ikke vil forstyrres, og det er perioder på 1-2 timer, så læg telefonen fra dig, eller slå notifikationer fra, så du får ro til at lave det du skal lave. Det er sjældent radioen der ringer fordi du er den heldige vinder af 100.000 kroner, men kun hvis du tager telefonen når de ringer BLACKICE 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 23 Author Report Share Posted October 23 Den slags opkald ville ellers gøre det værd at “være på”. 14:15 stod jeg klar i motionscenteret Lateralsmaskine: 15x30, 15x35, 15x35, 12x35 Arnold pres: 10x16, 10x16, 7x16 Triceps pushdowns: 10x32,5 , 10x30 Fransk press, bundfase for det lange hoved: ? X 14 , ? X 14 Mavestativ: 15, 15, 10 ss Hypers: 20, 20, 15 Jeg kunne akkurat ikke nå toget, så finde en kaffemaskine. Der stødte jeg på en at de kolleger jeg talte meget med - han havde rådighed og skulle ikke køre i en bid tid. Da han skulle gå, gik jeg mod udgangen, men mødte så en af cykeltosserne. Så stod vi der og talte i over to timer, så jeg var først hjemme 19:15 Det er snart den tid på året https://www.instagram.com/reel/DOG93eQlLqL/?igsh=c2Y4MDF6aTdlM3Jh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spinderella Posted October 24 Report Share Posted October 24 På 19.10.2025 at 19:52 , Gregers TF skrev: Skal der være noget godt ved de forandringer der venter, så har jeg nu haft min sidste weekeend sammen med Stationsservice. Og med efterårsferien og de kære unges gåen i byen, så blev der sluttet af med maner. Også i dag også 7 x bræk og ca 6-7 gange pis og en tyndskid (blandet med toiletpapir, så næppe en hundehømhøm). Godt timet at du slipper for både J-dag og alle julefrokosterne! På 20.10.2025 at 19:32 , Gregers TF skrev: Udlejer virker flink, og udefra er det et dejligt sted ude på Lars Tyndskids. Inde i fordelingsgangen mellem lejlighederne virkede det sært. Men dejlig bolig. Stue, OK værelse og et lille soveværelse der vender ud til markerne. Gardiner og flue”skodder” for vinduerne følger med. Det samme gør en del lamper og en hulens masse skabe. Min lejlighed er klart den bedst indrettede, fortalte hun. Jeg får også eget relativt stort skur med strøm, og der er carport til bilen. Der er desværre en førstesal og to mænd der bor deroppe. Men hun kaldte stedet for “lidt et olle-kolle”, så forhåbentlig er de ikke meget støjende. Samme håb gælder for de to ferieboliger, der også ligger på grunden - jo, det er vist lidt en pengemaskine, som hun og manden ejer. Går alt galt, kan jeg jo flytte igen. I første omgang glæder jeg bare til at rykke ind og kunne adskille “bolig”, motionsrum og soveværelse og at komme væk fra storstaden. Hun påstår at området byder på en del live-musik på øens caféer. Nabobyen har fællesspisning en gang om ugen. Om jeg så har fri til lige det, ved jeg ikke. Men tror jeg skal prøve at være lidt deltagende i hvad der kan lade sig gøre. Mentalt har jeg passet OK ind, når jeg har haft cyklen med til Jylland, så det skal bestemt testes af…. Hvis jeg tør, når det kommer til stykket Hold kæft hvor bliver det bare spændende for dig med en helt ny start! Bjergtrold and Gregers TF 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 25 Author Report Share Posted October 25 Som nævnt, har jeg været godt flad sidst i sidste uge. Det gik jo heller ikke ret godt med at træne mindre volumen Men 9t 23m registreret søvn, og så smuttede body battery op på 100 igen. Efter tøjvask, har jeg gjort lidt ting klar til udsmidning. Jeg gad dig ikke rende i affaldsgården i den anden ende af blokken i pisse regnvejr. Det siges at man ikke får store lår af at cykle, men jeg kan konstatere at de kryber med lynets hast, efter jeg har droppet cyklingen. Den gamle volumen når jeg ikke på Skrumlet, men jeg kan da prøve at genskabe nogle at de udfordringer for de hvide fibre, som jeg gøglede med udenfor. For at “varme hjertet langsomt op”, kørte jeg intensiteten modsat af hvad man nok burde. Jeg begyndte med 1 minuts preskørsel (uden på nogen måde at gå i bund) og endte med 5 sekunders all-out. Jeg endte med en god summen i quads, så om ikke andet var i hvert fald sjovt. Efter en god times tid, fik læggene også en tur. Et sæt med bw og 4/3 med godt 11 kg. Tossede katte: https://www.instagram.com/reel/DPFmnsejPjP/?igsh=MWFwaGs3MmIyZ2pyeA== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 26 Author Report Share Posted October 26 Dejlig med en ekstra time. Jeg har gjort mere klar til udsmidning. Cykelpumpe, skateboard, ventilatorer mm kunne jeg finde nogen at give det til, men mit TV er åbenbart så gammelt, at det gider ingen have. Jeg er lige kommet af Skrumlet. Lidt mindre spurt-agtigt end i går, men så med noget muskulært arbejde med lav kadence. I dag måtte jeg holde igen, for ikke at runde de 80% af max-puls. Jeg kan mærke at det MEGET klogt at jeg ikke har raceren, for jeg vil virkelig gerne køre mig i hegnet. Intervaller og den slags kunne jeg (måske) godt styre, men i spurterne kan jeg ikke sidde udenfor og kigge på tal. Indenfor kan jeg trække stikket i tide. Blandt de mange aftaler og abonnementer jeg har sagt op i dag, er også TrainingPeaks Nåle: https://www.instagram.com/reel/DQGwfoPjH0b/?igsh=MXQ2NzQ5OG0xeHEwcA== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjergtrold Posted October 26 Report Share Posted October 26 På 24.10.2025 at 20:00 , Spinderella skrev: Godt timet at du slipper for både J-dag og alle julefrokosterne! Hold kæft hvor bliver det bare spændende for dig med en helt ny start! Kunne ikke have sagt det bedre selv. Vi hepper på dig kære Gregers og under dig det allerbedste Gregers TF 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 27 Author Report Share Posted October 27 (edited) Jeg kom for sent i seng i går. Alligevel lykkedes det i dag at komme i DSBs motionscenter for en omgang fullbody minus lægge. 1t 55 minutter. Nogenlunde samme antal sæt som sidst men lidt tungere og færre reps. Så volumen er lidt mindre - håber så at være mindre kvast i de næste dage. Om lidt skal jeg tidligt i seng, så jeg grifler ikke i detaljer. Den tid på året - og hvor er vi dog håbløst bagud https://www.instagram.com/reel/DOld5M7CMw8/?igsh=MWVmemdzd3o1cXd1YQ== Edited October 27 by Gregers TF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 27 Author Report Share Posted October 27 Hæhæ - insta er ret underholdende for tiden https://www.instagram.com/reel/DPrdoF-DxBn/?igsh=MTI1eGoybzN5Z2Q3MA== Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 28 Author Report Share Posted October 28 Daum, jeg er øm over det hele. Ikke “invaliderende”, men alligevel lidt overvældende. Næste gang piller jeg et sæt af. I dag: Stående læg på et ben: 5/4 x. Bw+11 kg, kun venstre ben: 1 sæt bw. Er blevet småsnottet - det niver lidt at gå skiftevis inde og ude, nu vejret er blevet køligere. Skulle gerne få hentet første hold flyttekasser i morgen. Det var ellers planen i dag, men det tog længere tid at få bestilt/købt nye briller, end jeg havde troet. Må også se at få fat i udlejer og aftale en dato hvor jeg kan hente nøglen, så jeg kan bestille flytning. Ex´en har bakket ud - men det var egentlig også forventet. Efter ca tre måneder hvor diverse håndværkere har haft min hoveddørsnøgle, og har skullet have frie arbejdssteder og gangveje, lå nøglen i postkassen i dag. Det er skisme dejligt. Så kan overtøjet igen hænge i entreen. Og havregryn og glas kan komme tilbage i køkkenet. https://www.instagram.com/reel/DP9MnfeCqul/?igsh=dGR3aTFiM2p0cjFt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 29 Author Report Share Posted October 29 30 minutter i zone 2 på Skrumlet. Gaaab, men det skulle jo være sundt, siges det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 30 Author Report Share Posted October 30 Lidt færre sæt til træning men det gik ikke hurtigere af den grund. Det blev kæmper lidt mere og behovet for pauser steg. Faktisk tog det længere tid end sidst. Jeg sprang både lægge og skuldre over men brugte 1t 59m. RDL, 1 ben: 3 x 10 x 25 Benpres, 1 ben: opv: 3 sæt 110 (ca 8-9 rep) trippelsættet med Rowsmaskine: 15x45, 10x70, 7x70 og Bicepcurl: 2 x 10x18 Leg extension, ben: 2 x fail x 50 Siddende lårcurl: 15x50, 3 x 10-12x70 ss Inderlår: 15x35, 15x50 Bænkpres, DB: 10x32,5 , 9x32,5 , 8x30, 7x28 Tricep pushdown: 2 x fail x 30 Lange tricephoved: 2 x fail x 14 ss underarms-noget Hypers: 3 sæt ss Mavestativ: 3 sæt Jeg kom lidt før til frokost, men alligevel var alle de andre godt i gang. Jeg havde kun to stationer i dag og pga regnen, der gør der svært at finde på noget meningsfyldt at lave, kæmpede jeg for at trække tiden. Jeg var på depotet en smule før tid. Alle jakker og tasker var væk, så igen er de andre skredet før tid. Havde jeg ikke skulle stoppe, så ville jeg nok øffe. Katte kan også være kluntede https://www.instagram.com/reel/DQZnmLmiPM3/?igsh=MXBibXRsaGpvbWVuYw== kahlua-kalv and Davai 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahlua-kalv Posted October 30 Report Share Posted October 30 Fint pose Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted October 31 Report Share Posted October 31 Dine biceps er større end mine ... lår Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted October 31 Author Report Share Posted October 31 Stående læg, 1 ben: 5/4 x 14 og 1 sæt bw kun for venstre Arnold pres: 10x14, 10x18, 9x18, 7x18 Laterals: 3 x 10x9 Benene har det OK, så jeg ville have været på Skrumlet. I stedet var jeg flere gange i containergården med en favn bøger og nogle skabe. Ikke så meget at skrive om, men det er en klar strategi, at jeg begynder med det mest besværlige og tunge. I skrivende stund sidder jeg i toget på vej til Jylland. Ex' ens ældste fødte i forgårs, så jeg er på vej over for at se den lille. Spinderella 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 2 Author Report Share Posted November 2 OT! GAAAL, hvor er de søde når de er så små. Det er vist de fleste der synes at børn er sjovere, når de er lidt større og man kan lave ting med dem. Det har selvfølgelig også sin charme, men der er bare noget særligt over dem, når de er helt små. Uden sprog og med 100% ægte feedback og ingen beregnende bagtanker. Hvis ikke verden var blevet bims, så pædagoger (især de mandlige) nærmest ingen nærkontakt må have med ungerne, så kunne det have været voldsomt hyggeligt at arbejde i en vuggestue - og så alligevel ikke med de normeringer der er i dag. Jeg tog så tidligt hjem, at jeg kunne nå at træne. I stedet blev det til nogle ture i containergården. Jeg var i cykeltøjet 19:20, men så sent ville nattesøvnen givetvis blive spoleret, så jeg droppede det heldigvis. Uh, en Volvo https://www.instagram.com/reel/DQWxua7DDmB/?igsh=eGZnNXFjaTlkNGl1 Davai and Henrik S. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 3 Author Report Share Posted November 3 Som vanligt var jeg sløv og doven efter fyraften. Men omsider lykkedes det at komme en halv time på Skrumlet. Jeg gav den gas på bakkerne og havde godt varme lår, da jeg stod af. Ret hurtig derefter: 4 sæt kropshævninger og 5 sæt dips. Det er mange år siden jeg har hørt ny dansk musik, der ikke er så deprimerende at man får lyst til at steppe ud foran toget ASAP. Men (Rosa, Skyklapper) https://youtu.be/G_pNkUpiDys?si=xWcyUY4Od3RYamqX Henrik S. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 4 Author Report Share Posted November 4 40 minutter på Skrumlet - 2 x 3 minutter og 2x2 - resten roligt. Derefter Stående læg, 1 ben: bw, bw, bw+16, bw+16 , kun venstre: bw+16, bw Kropshævninger: 2 sæt Dips: 4 sæt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 5 Author Report Share Posted November 5 Alt for meget bentræning (men det var sjovt), før en lang snakkepause og så skulder og underarme. Jeg føles slidt og mit body battery ligger også og roder på 5, så nu et par træningsfri dage. Efter weekendens ædegilde i det jyske, var vægten i morges nede på 90,0. Som vanligt er det pisse irriterende, for det ses på den ufede måde på vommen. Til gengæld ser mullerne virkelig meget bedre ud, med de 2 kg ekstra. Snakkene, når jeg får en hurtig sludder med lokoførerne når vi mødes ude på stationerne, begynder at ændre sig fra “vi ses jo nok igen”, til at vi siger pænt farvel Især nummer 2 https://www.instagram.com/reel/DOzu_a7EnCX/?igsh=MTZxb3ZqbXgzajlocA== Henrik S. and Davai 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davai Posted November 6 Report Share Posted November 6 Stadigvæk meget imponerende arme Gregers! Har du allerede fundet et sted du kan styrketræne på Møn? Ser frem til at følge med i skiftet af din boligsituation og håber virkelig du bliver glad for det og kan undgå en masse daglig stress, når du slipper for overboen :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted November 6 Author Report Share Posted November 6 Tak. Ikke helt men der ligger to gode bud ret tæt på bymidten. Vi er ude i provinsen, så de store kæder er ikke repræsenterede, men det ene har alligevel døgnåbent. Det har længe været lidt uvirkeligt, men det nærmer sig. Jeg håber også at det bliver godt, men jeg må sgu indrømme, at jeg er lidt for u-kæk at kunne glæde mig. Men har efterhånden styr på det praktiske. Lige fra aflevering af nøgle til DSBs motionscenter, farvelkage til lokoførerne og til at flyttefirmaet er bestilt. Det positive er, at overboen er en værre pestilens end normalt - især op til sengetid, hvor han skal afreagere med at råbe og smække med døre. Så jeg glæder mig, trods alt, til regelmæssigt at kunne komme over 6 timers søvn igen. God DOMS i stængerne, uden det er for meget. Lidt en skam at jeg ikke havde de korte bukser med på job i dag - det havde da været hyggeligt i november. Pakketyvens belønning https://www.instagram.com/reel/DQki3rLDVSD/?igsh=OTczdGs3eDNlcnBi Spinderella 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted Saturday at 08:53 PM Author Report Share Posted Saturday at 08:53 PM Endelig weekend og en times ekstra søvn. Kombineret med at overboen var stille i går, endte mit BB på 94 her til morgen. Vægten: 89,6 kg Efter morgenkaffen samlede jeg den første flyttekasse og begyndte at rykke glassene fra min mormor over. Det fumlede jeg lidt med. De jeg nåede noget mere reelt, gik det bedre. Men min forventning om at jeg de sidste weekender havde smidt alt overflødigt ud, holdt ikke!!! Det var voldsomme mængder, der røg i containergården. Men OK - de kasser fra mors plejehjem som min bror panik-pakkede, blev også sorteret. Der var bestemt gode ting i. Men også en telefonbog fra 1990 og andre sære ting. Pånær tre hylder er klædeskabet også klar til at blive skilt ad og kylet ud. Jeg kom også på Skrumlet. En halv time, hvor det var planen at klappe til den på bakkerne. Men ruten var ukendt og bakkerne længere end forventet, så det blev ikke så muskulært som håbet. Til gengæld var pulsen mindre træg end normalt. Ikke at jeg nåede 80% af max - jeg er stadigvæk en kylling og tør ikke rigtigt blive mere forpustet end jeg blev. Her sidst på dagen har jeg funderet… Jeg har ikke været blot det mindste svimmel i dag. Det ER i hvert fald første gang siden jeg har fået betablokkere. Ikke at jeg forventer, at det er lige så godt i morgen, men dejligt at det kan lade sig gøre. Især fordi jeg i denne uge har sejlet rundt flere gange; især når jeg har rejst mig op. Det er da musik man bliver glad i bøtten af https://www.instagram.com/reel/DQx0IrEiqk9/?igsh=MThmM2NuMXN4Nm1wag== Henrik S. and NielsS 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gregers TF Posted Sunday at 08:33 PM Author Report Share Posted Sunday at 08:33 PM Min plan om tidlig cykling og senere en tur i motionscenteret, gik ikke. Til gengæld havde jeg en fest på Skrumlet. Pulsen var endnu mere livlig end i går, så i dag måtte jeg holde igen, for ikke at nå over 80% af max. Blev også først forpustet ved puls 110 i stedet for under 90. Det er dels dejligt, at jeg endelig kan få den pulstrænng, som jeg er blevet anbefalet. Men dels også lidt træls, at jeg nu mærker det som en klods om benet. Det er lige så underligt, som den nedtur jeg havde ca februar, der også bare pludselig forsvandt. Hvis det holder, så må jeg bygge nogle træningspas, som passer til situationen og som forhåbentlig kan mætte min flue-i-en-flaske-lyst-at-køre-på. Det blev til 5 kvarter - kun den første time er på grafen, da jeg åbnede Hay Day og cykel-appen lukkede ned . Men resten var bare zone 3 og afkøling. Antrittene sidst i grafen var blandet siddende og stående og med 1 og 2 bremsehåndtag inde. Alle på ca 5 sekunder. BTW er der omsider gået halv betaling ind for raceren. Jeg vidste godt på forhånd at den ville komme i små bidder, men jeg nåede da overveje om jeg skulle bede ex-kollegaen om at få cyklen tilbage, da der ikke kom bare lidt. Har også tænkt over om det var overilet at sælge den, nu jeg alligevel både må og vil køre for sjov. Den kørte virkelig godt, og jeg sad perfekt på den. Kald det bare overtro. Men at jeg hurtigt omtalte den som Ulykkesfuglen, må komme af noget. Selv om fornuften siger, at det er lortehjertet der er roden til alt ondt. Så det er fint at den forsvinder, selvom det som jeg får for den, kun kan veksles til noget væsentlig dårligere. Den skal ikke være her! Her til aften er det blevet til 4/3 sæt stående læg på et ben, og et statisk hold. Og 4 sæt Kropshævninger, som vanligt to med hvert sit greb. 15 reps i første sæt. Jeg kan ikke huske om jeg allerede nåede det i sommer, inden jeg besvimede, men fedt. I stedet for en karbon-krikke, kunne man jo også overveje en af træ https://www.instagram.com/reel/DQkB4M5DK7b/?igsh=cGtkc3hoeGVhM3Jv Spinderella and Henrik S. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vestjyden Posted Sunday at 09:44 PM Report Share Posted Sunday at 09:44 PM Har været lidt off, men det er alså en god arm du viser Håber det hele bliver bedre med flytningen osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik S. Posted Monday at 06:16 AM Report Share Posted Monday at 06:16 AM 9 timer siden, Gregers TF skrev: Kald det bare overtro. Men at jeg hurtigt omtalte den som Ulykkesfuglen, må komme af noget. Selv om fornuften siger, at det er lortehjertet der er roden til alt ondt. Så det er fint at den forsvinder, selvom det som jeg får for den, kun kan veksles til noget væsentlig dårligere. Den skal ikke være her! Sådan ville jeg også have det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts