Underwear Posted June 11, 2005 Report Share Posted June 11, 2005 Da min krop ikke er vildt gode venner med laktosen i de forskellige ting, har jeg overvejet at prøve vegetar protein. Nogen der har nogle erfaringer med det? eller kender til det på en eller anden måde? Jeg har ikke kunne finde andet ind vegetar protein, som ikke indholdte laktose. Findes der "almindelig" protein pulver unden laktose? (og hvor?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuneJ Posted June 11, 2005 Report Share Posted June 11, 2005 Prøv sojaprotein. Jeg har aldrig smagt det og det smager sikkert ikke godt, men du vokser lige så godt af det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Underwear Posted June 11, 2005 Author Report Share Posted June 11, 2005 tænker du på soja mælk og sådan noget? eller findes det i pulver? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuneJ Posted June 11, 2005 Report Share Posted June 11, 2005 Ja. Der er en kort diskussion om det her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicky Cruz Posted June 12, 2005 Report Share Posted June 12, 2005 Prøv sojaprotein. Jeg har aldrig smagt det og det smager sikkert ikke godt, men du vokser lige så godt af detVokser man ligeså godt af vegatabilsk protein som animalsk protein? Har ellers mange gange hørt det lige modsatte.-----------Mmmm, ja, sojaprotein.. vækker minderne frem.. Da jeg havde blandet det op med vand, lignede det angiveligt en vandpyt med grus da jeg kiggede ned i shakeren. Det smager som om man har taget nogle knækbrød, blødgjort dem i 50% vand og 50% besk garvesyre... men velbekomme'!-Nicky Cruz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dochylle Posted June 12, 2005 Report Share Posted June 12, 2005 Da min krop ikke er vildt gode venner med laktosen i de forskellige ting, har jeg overvejet at prøve vegetar protein. Nogen der har nogle erfaringer med det? eller kender til det på en eller anden måde? Jeg har ikke kunne finde andet ind vegetar protein, som ikke indholdte laktose. Findes der "almindelig" protein pulver unden laktose? (og hvor?)<{POST_SNAPBACK}>Jeg ved du kan købe Soja protein i Matas - men det smager desværre ganske afskyeligt.Findes der overhovedet andre Soja produkter på markedet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Squatfather Posted June 12, 2005 Report Share Posted June 12, 2005 Nu er soja jo ikke lige frem det bedste at tilfører sin krop, såfremt man er mand og intresseret i en optimal hormonproduktion. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Big Kahuna Posted June 12, 2005 Report Share Posted June 12, 2005 (edited) Da min krop ikke er vildt gode venner med laktosen i de forskellige ting, har jeg overvejet at prøve vegetar protein. Nogen der har nogle erfaringer med det? eller kender til det på en eller anden måde? Jeg har ikke kunne finde andet ind vegetar protein, som ikke indholdte laktose. Findes der "almindelig" protein pulver unden laktose? (og hvor?)<{POST_SNAPBACK}>Prøv at købe noget isolate valle protein. Det indeholder praktisk taget intet fedt eller laktose, men desværre så koster det også en del mere end normalt valle protein koncentrat.Hvor du kan få det? Prøv at klikke på nogle af de banner der er her på MOL. Jeg er sikker på at nogen af dem har isolat valle protein. Edited June 12, 2005 by Big Kahuna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mugge Posted June 12, 2005 Report Share Posted June 12, 2005 Du kan jo også spise en masse tofu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Underwear Posted June 13, 2005 Author Report Share Posted June 13, 2005 Nu læste jeg læste jeg en anden tråd her på mol, og der var en der nævnte ris mælk. Er det samme princip som soja? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. pattøj Posted June 14, 2005 Report Share Posted June 14, 2005 Nu læste jeg læste jeg en anden tråd her på mol, og der var en der nævnte ris mælk. Er det samme princip som soja?<{POST_SNAPBACK}>Nu indeholder ris ikke en komplet aminosyreprofil(de essensielle), og dermed er der jo næsten ingen grund til at købe det, da jeg går ud fra det er DET du søger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Underwear Posted June 14, 2005 Author Report Share Posted June 14, 2005 nå det må jeg ud og lege lidt med Nu har jeg i længere tid blandet min protein med vand, for at mindske mit laktose indtag. Men hvor meget er der egentlig i mælk. Så vidt jeg kan se står der intet om laktose på mælken. Ikke engang at den indholder det, det er selvfølgelig nok fordi det regnes som almen viden... Men alligevel... Og bøtterne med protein pulver står der bare at der er "low lactose" men intet om hvor meget og/i/eller i forhold til noget. Det er da et mini helved for os ikke-laktose-kompatible-mennesker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts