Guest Slettet_04042015 Posted February 22, 2005 Report Share Posted February 22, 2005 (edited) 1. Squat2. Squat3. Bænk4. Rows Pointen er, går man efter et minimalistisk program hvor der er skåret ind til benet, så mener jeg at ovenstående 3 øvelser er fyldestgørende.Rows VS chinupsI et program med få øvelser, tror jeg helt klart at rows, hvadenten det er kabel, dumbell eller barbell, er bedre end Chinups (selvom det er en udemærket øvelse!). Alene ud fra den betragtning om at bænk og almindelige rows er to direkte modsat rettede bevægelser. Rows vil sikkert gavne bænken mere end Chinups. Desuden kan man ved rows i mere eller mindre grad vælge om øvelsen skal køres dynamisk hvor man bruger kropssprog: haser, balder og lænd.Men når nu vi har hele 4 øvelser at flotte os medRevideret top 4.1. Squat2. Bænk3. Rows4. Shrug & dødløfts kombo (med vægt på shrugs delen som skal være bestemmende for de kilo man sætter på stangen) Edited February 22, 2005 by Mike75 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linde Posted February 23, 2005 Report Share Posted February 23, 2005 Hvis du skulle vælge 4 øvelser, som de eneste, hvilke skulle disse så være? (årsagen er ligegyldig) Det primære mål er muskelhypertrofi og sekundært, men stadig vigtigt, funktionel styrke (måske 50/50). Det skal så vidt muligt dække hele kroppen all-round.Hvilke 4 øvelser og med hvilken begrundelse<{POST_SNAPBACK}>Biceps curl med barbellChin-upsDipsHammer curls Findes der andre øvelser <{POST_SNAPBACK}>Nogen der sagde discopump <{POST_SNAPBACK}>Allright - det var ikke så seriøst Her er et mere seriøst bud:1) Den øvelse der beskrives her under "ultra-kompakt"2) Dips3) Dragonflags4) SquatSå skulle man vel være rimelig dækket ind - med kun 4 øvelser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hr.Kirchebrandt Posted February 23, 2005 Report Share Posted February 23, 2005 Jeg har længe udelukkende kørt "de frække fem" :Squat DødløftBænkpresChins militarypress/dipsMåtte jeg kun vælge fire - blev det nok: SquatBænkpres Chins dipsHr. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spock Posted February 23, 2005 Report Share Posted February 23, 2005 1. Bænkpres2. Squat3. Bent Over Barbell Rowing4. Military Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts