HenrikJ Posted May 23, 2004 Report Share Posted May 23, 2004 MaxP's barer er heller ikke til efter træning hvis jeg har forstået det korrekt :)De er beregnet til at indtage i løbet af dagen da han er Postbud? og derfor har svært ved at indtage nok proteiner og kulhydrater mens han cykler rundt :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted May 23, 2004 Author Report Share Posted May 23, 2004 Jeg skal have et eller andet til at have med på min tur som har en nogenlunde fornuftig ernæringsmæssig sammensætning og som gerne skulle give lidt mæthed.At fylde barene godt op med sukker tjener BESTEMT ikke til det formål.Ønsker man et højt insulinrespons lige efter træning vil en bar af denne sammensætning - sukker eller ej - være et dårligt valg.Når du så dertil ligger at jeg pt forsøger at cutte, vil det igen være en dårlig ide at tilsætte næringsforladt sukker til diæten. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Festberg Posted May 23, 2004 Report Share Posted May 23, 2004 OK, min fejl <_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted May 23, 2004 Author Report Share Posted May 23, 2004 OK, min fejl <_< no hard feelings Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stubbe Posted May 23, 2004 Report Share Posted May 23, 2004 Aspartam er ikke varmestabilt. Man bør vælge et af de andre sødemidler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted May 23, 2004 Author Report Share Posted May 23, 2004 Aspartam er ikke varmestabilt. Man bør vælge et af de andre sødemidler. hvad sker der med det?Hvilke kunstige sødemidler indeholder/indeholder ikke aspartam? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stubbe Posted May 23, 2004 Report Share Posted May 23, 2004 Aspartam består af to aminosyrer. De spaltes ved opvarmning og giver ingen sød smag længere.Aspartam indeholder aspartam :lol: Ellers kaldes det også nutrisweet.De andre kunstige sødemidler på markedet er acesulfam-k, cyklamat, sakkarin, thaumatin og neohesperidin DC. Thaumatin er heller ikke varmestabilt. Sakkarin ændrer smag ved kogning, men jeg tror ikke det ændrer smag ved bagning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted May 23, 2004 Author Report Share Posted May 23, 2004 hehe, ok, dårligt formuleret.Jeg kan se produktet SØD indeholder cyklamat og sakkarin, så det er vel ok at bruge? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Anders- Posted May 24, 2004 Report Share Posted May 24, 2004 Jeg kan se produktet SØD indeholder cyklamat og sakkarin, så det er vel ok at bruge?det er det jeg bruger i samme opskrift og det er i hvert faldt sødt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted May 24, 2004 Author Report Share Posted May 24, 2004 (edited) jamen, det er jo simpelthen FANTASTISK Protein/energi-bar version 2.0Ingredienser150g choko proteinpulver7dl havregryn (ca 300g)½ L skummetmælk2 bananer (medium i størrelsen)2 æg3 ts bagepulver½ ts salt3 ts kanel2 ss SØD eller andet varmestabilt sødemiddel2 ss olieFremgangsmådeBlend bananerne i mælkenhæld resten sammenrør til massen er ensartethæld i et passende størrelse fad, cirka 20x25cm, foret med bagepapirBag i forvarmet ovn i 40 min ved 175 graderTotal energiindhold:190g protein305g kulhydrat62g fedtProcentfordeling cirka 30/50/20Pr bar (hvis den deles i 8). Hver bar vejer små 200g:24g prots38g carbs8g fats320kcalOG SÅ SMAGER DEN KANON Rigtig lækker konsistens, dejlig svampet i det og en god smag af banan.Bananerne skyder kulhydratindholdet noget op ift før, men det kan jeg bestemt ikke se noget problem i. Faktisk er det vel rigtig udmærket ernæringsprofil :)prøv det, prøv det Edited May 24, 2004 by MaxPower Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HenrikJ Posted May 24, 2004 Report Share Posted May 24, 2004 (edited) Er igang venter spændt om 40 mins er de klar :DSmed dog lige en håndfuld rosiner i :) Edited May 24, 2004 by HenneStar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HenrikJ Posted May 24, 2004 Report Share Posted May 24, 2004 Hmm syntes sq ikke det smager af ret meget, kom dog ikke noget SØD i men kan vel ikke betyde det hele? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jones Posted May 25, 2004 Report Share Posted May 25, 2004 Jeg spørg måske lidt dumt nu, men kan protein pulveret ikke tage skade at blive bagt? Jeg mener i hvert fald at have læst på nogle af mine protein pulver bøtter at det ikke må udsættes for ekstrem varme og skal opbevares ved stuetemperatur.Er det noget specielt protein pulver beregnet til bagning i bruger, eller kan ganske almindelig whey protein bruges?Det lyder ellers virkeligt lækkert med de barer, jeg skal vidst til at bage snart :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JessPedersen Posted May 25, 2004 Report Share Posted May 25, 2004 Hennestar: Hvis du ikke har tilføjet SØD, kan jeg godt forstå at kagen ikke smager af særligt meget.Du kan læse tilbage tidligere i denne tråd, at jeg faktisk for nogle måneder siden prøvede samme opskrift uden SØD - og det smagte ikke særligt godt.Tilføj SØD næste gang, og så skal du se en kage der spiller max! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted May 25, 2004 Author Report Share Posted May 25, 2004 mmmmm smager stadig godt.200g pr bar var dog lige overdrevet nok, 150g er nok mere passende hvis man hakker den i 8 lige store stykker.Energiindholdet pr 100g er:14g prots22,5g carbs4,5g fedtJeg tror bestemt ikke den ville tage skade af lidt mere kanel, sødemiddel og nogle hakkede nødder - ca 50-100g forestiller jeg mig. Lyder det passende?Det bliver næste gang. :4mewantfood: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HenrikJ Posted May 25, 2004 Report Share Posted May 25, 2004 Rosiner er altså også gyldent... tror næste gang mere kanel mange flere rosiner ingen havegryn :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted May 25, 2004 Author Report Share Posted May 25, 2004 (edited) ingen havegrynDet tror jeg så ville være en fejl :lol: Edited May 25, 2004 by MaxPower Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dines Posted May 25, 2004 Report Share Posted May 25, 2004 Jeg skal vist til at købe noget bagepulver :( Var lige på vej til at forsøge mig med opskriften, men det må blive en anden dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HenrikJ Posted May 25, 2004 Report Share Posted May 25, 2004 Nejda MaxP hvis du smider en masse rosiner i istedet vil den ikke være lige så sund men man kan få den mere kompakt. så man er fri for at spise så meget hihi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted May 25, 2004 Author Report Share Posted May 25, 2004 Nejda MaxP hvis du smider en masse rosiner i istedet vil den ikke være lige så sund men man kan få den mere kompakt. så man er fri for at spise så meget hihi only one way to find out Nu er jeg ikke kageekspert, men jeg tror altså rosiner har lidt andre "kage-mæssige" egenskaber end havregryn, hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
søren Posted May 26, 2004 Report Share Posted May 26, 2004 kunne også godt tænke mig at vide ligesom jones om proteinet ikke kan tage skade ved den kraftige opvarmning i ovnen...??og så lige nogle spørgsmål til opskriften..:er der nogle problemer ved at anvende mere protein pulver end angivet..f.eks. dobbelt så meget...??kan man ikke bruge vanmiliesukker som sødemiddel...?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaxPower Posted May 26, 2004 Author Report Share Posted May 26, 2004 Proteinet i mælk, kød osv tager ikke skade af at blive varmet i ovnen, det gør proteinen i proteinpulver heller ikke.Bruger du mere pulver vil det nok ændres kages konsistens, men prøv og fortæl om resultatet.Vaniljesukker kan vel sagtens bruges :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
søren Posted May 26, 2004 Report Share Posted May 26, 2004 har iøjeblikket kun en ordentlig bunke wheight gainer... men det kan vel også bruges... prøver det lige inden for kort tid...(24 t) :) men det vil vel ændre næringsindholdet pænt meget... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DonNiklas Posted May 26, 2004 Report Share Posted May 26, 2004 Jeg synes det lyder spændende med de hjemmelavede proteinbarer, godt i vil eksperimentere for mig.. hehe.. Jeg reger også selv med at prøve at lave nogle, selvom jeg ikke har bagt siden jeg havde hjemmekundskab i 6. klasse, men det skal nok blive sjovt.. Hehe..Keep up teh go0d bakinG! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dines Posted May 27, 2004 Report Share Posted May 27, 2004 Så fik jeg også prøvet opskriften, jeg smed dog nogle rosiner i, hvilket var en succes. Næste gang vil jeg prøve med æbler, kan godt forestille mig at det er perfekt især sammen med kanel, hvilket der også skal mere af i næste gang. Mine proteinbarer/kage var dog allerede færdig efter 25 min. men det skyldes nok min fucked op ovn :angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts