-
Posts
6,700 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
107
Kermit last won the day on March 7
Kermit had the most liked content!
About Kermit
- Birthday 09/06/1985
Contact Methods
-
Website URL
http://
Profile Information
-
Køn
Mand
-
Sted
Kgs. Lyngby
-
Interesser
Cykling, musik, biler
Previous Fields
-
Træningsformål:
Motion og konkurrence
Recent Profile Visitors
43,093 profile views
Kermit's Achievements

Medlem (7/7)
1.1k
Reputation
-
Træningen i går var dejlig simpel. 4x10 sweet spot intervaller af forskellig intensitet. Første 10 minutter var på 258 watt, de næste på 267 watt, så 255 watt, og afsluttet med 264 watt. Okay hul igennem til stængerne, selvom jeg døjer lidt med at min venstre side er utrolig stram generelt. I alt blev det til 2 timer og 15 minutters træning, og så endda udendørs
-
Det var bare en mere simpel tid. Jeg gad egentlig godt sætte mig mere ind i mekanikken i nyere cykler - altså selv at kunne bleede bremser og f.eks. skifte styr.
-
Kermit reacted to a post in a topic: Motion i balance™
-
Kermit reacted to a post in a topic: Vejen tilbage til 4w/kg
-
Weekenden er også blevet brugt produktivt. Jeg har længe gået med tanken om at vokse mine egne kæder, og valgte for et par dage siden at købe en Silca Hot Wax maskine der er med til at varme voksen op til den rette temperatur, og så selvfølgelig noget voks. Det betød også at jeg tog alle 3 cykler og strippede dem for diverse olierester på kæder, kassetter, klinger og pulleyhjul. Det er helt terapeutisk at stå og gøre sådan nogle ting rene, men for hulen hvor tager det også bare lang tid. Her til morgen gik jeg så igang med at vokse kæderne. Første gang er altid interessant, men det er nu ret intuitivt hvad man skal gøre, og ret simpelt. Fik kørt 4 kæder igennem, og monteret på cyklerne - og har så en ekstra til Elves cyklen. Og hvad er så fordelen ved at vokse kæder på den måde kontra almindelig kædeolie eller dryp voks? Gør man det rigtigt, så kan man forlænge levetiden på kæde og kassette med op til 3 gange. Hele setuppet koster omkring 1000,- eller hvad der svarer til to SRAM Red flattop kæder. Så det har nærmest tjent sig selv hjem inden man er kommet igang. Derudover er det også med til at holde kæderne mere rene, og har lavere friktion kontra traditionelle kædeolier. Ulempen? Well, det tager lidt længere tid når der skal ny voks på. Generelt skal man regne med 3-400 km pr. voksning, eller cirka en gang om ugen. Og er vejret noget lort, så er levetiden selvfølgelig markant kortere. Det smarte ved Silcas system er også at hvis man har en helt ny kæde, så kan man købe noget der hedder en strip chip som man smider med i blandingen. Den fjerner så den olie der er på kæden fra standard, eller omdanner i virkeligheden den til en voks så man slipper for at stå med lampeolie og hvad man ellers kan finde på. I den ideelle verden har man vel en 3-4 kæder man ligger og roterer, og så er det 3-4 kæder man vokser på én gang. Og gør man det rigtigt, så har du kæder nok til de næste 5-6-7 sæsoner afhængig af hvor mange km man kører. Men jeg er også notorisk nærig når det kommer til at skifte kæder. Kører gerne en hel sæson kun med én kæde - og det er vel omkring de 10.000 km. Hjælper selvfølgelig også med 3 forskellige cykler Men bliver også spændende at se om det virker bedre, eller om jeg går gør i det på et eller andet tidspunkt. Fik faktisk også renset mine løbshjul for gammelt tubelessvæske. På det ene dæk tog det mig en time at få det hele af. På det andet omkring en halv time. Kan I huske dengang man levede fint med fælgbremser, styr og frempind der kunne justeres individuelt, udvendig kabelføring så man selv kunne justere alting selv, og dæk og slange så når man punkterede smed man bare en ny slange i?
-
Havde sat min træningsplan op sådan at den egentlig startede for nogle uger siden for at få det til at passe med at det skulle vare en måned fra nu af. Ulempen ved det var så bare at progressionen var lige voldsom nok da jeg røg på hjemmetræneren i går. Meget kort opvarmning, så 14 minutter ved 230 watt, 14 minutter ved 239 watt, 14 minutter ved 260 watt, og så 52 minutter ved 236 watt. Det lyder egentlig ikke så slemt, men det var markant hårdere end jeg lige havde regnet med. Efter de 260 watt kunne jeg bare ikke ramme noget der mindede om 236 watt. Så jeg bailede efter noget tid hvor jeg slet ikke fik det til at rulle. Rundede af med et lille interval omkring 260 watt og kaldte det en dag efter 2 timer. Nogle timer senere hoppede jeg på en af de andre cykler og tog en tur til Farum og retur, for havde egentlig mere energi, bare der ikke skulle presses på. En lille times tid, og nemt at holde temperaturen nede kontra at køre i kælderen Så i alt 3 timers kørsel. I dag blev det så til 1 time og 40 minutters styrketræning. Jeg har også valgt at justere træningsplanen til, og det giver et lidt mere spiseligt program her nu. F.eks. er min træning på tirsdag en gang sweet spot med nogle 10 minutters intervaller.
-
Dagens morgentræning var 1 time og 50 minutters endurance - stille og roligt og grænsende til det kedelige
-
Oksen fra Århus N reacted to a post in a topic: Nice and clean power building
-
Kermit reacted to a post in a topic: Nice and clean power building
-
Som sagt så gjort - jeg tog en FTP test i dag. Den klassiske rampe og tappede ud et stykke inde i de 400 watt. Ifølge Zwift landede jeg på en FTP på 295 watt, hvilket er en forbedring fra de 285 watt i starten af januar. Alligevel er jeg skuffet. Jeg har trænet kontinuerligt og stabilt, så 10 watt på 2,5 måned er ikke imponerende. Jeg var egentlig ude i at droppe TrainerRoad i en periode og så bare gå tilbage til klassiske 20 minutters intervaller under og omkring FTP, men valgte egentlig at justere min træningsplan. Helt konkret har den fået målsætningen: 40 km enkeltstart, for det var klart det område der ville have mest fokus på at hæve FTP. Så nu prøver jeg det af den næste måneds tid, og ser om det har en effekt. Efter testen kørte jeg et løb - sad egentlig ret fint med, og kørte klogt. På den sidste omgang tænkte jeg at jeg ville give det et skud frem for at komme hjem i en spurt, så jeg angreb med ca. 4 km til mål og kom godt væk. Jeg nåede op på 8 sekunder foran de andre, men på den sidste bakke lukkede de andre helt op og kom op. Jeg gik helt ned da den første passerede, men fik alligevel klemt ballerne sammen så jeg kunne komme med den næste. Her sad jeg egentlig på smækken resten af runden og kunne snuppe en 3. plads.
-
Så lige den nye Mazda 6e - det lille batteri og alt i udstyr koster omkring 315.000 - det er fandme billigt. En bil på størrelse med en 5 serie.
-
Vildt nok. Vi solgte sidste år vores Performance fra 2021 med nogenlunde samme km tal for 270.000 kroner som jeg lige husker det. At de nu bliver solgt 100k under virker vanvittigt. Det er en rigtig sjov bil, og den kører godt. Men som Blackice skriver, så er det spændende at se om værdien bare ryger helt igennem.
-
Får du egentlig noget fysbehandling af det kraveben? Med tanke på at det efterhånden er over et halvt år siden at du brækkede det, så virker det meget underligt for mig at du stadig er generet af det. Det burde heller ikke knase, for det er jo groet sammen.
-
Kermit reacted to a post in a topic: Nice and clean power building
-
I4 var længe en af mine drømmebiler, især i M50 udgaven. Den er hysterisk hurtig, kører sjovt, og har bare et fedt interiør. Ulempen ved bilen er at den kommer ekstremt skrabet, og inden man har set sig om har man smidt for 100.000,- ekstraudstyr i den, bare for at være nogenlunde med. Så blev den lige pludselig ikke så attraktiv. Er det en Enyaq du har øjnene rettet mod?
-
Kender det, og det lader til at mange af de nuværende modeller er svære at lave handler på. Nu har vi selv en BYD, og der var ikke det store at hente - nu endte vi så også med at lease. EV9'eren virker ret cool. EQE siger mig ikke det store. Overvejet en Xpeng G9?
-
Ooooooh, hvilken bil er blevet solgt, og hvad har du i tankerne til ny?
-
Kermit reacted to a post in a topic: Vejen tilbage til 4w/kg
-
Fantastisk træning i går eftermiddags. Den var led, men overkommelig. Planen er at nå en endurance tur på hjemmetræneren i dag, inden den igen står på intervaller i morgen. Måske det også snart er ved at være på tide med en ny FTP test. Det lader til at det meste sygdom er ude af kroppen igen. Der er en lille smule sejlivet slim der stadig hænger ved, men ellers er det hele væk.
-
Kermit reacted to a post in a topic: Motion i balance™
-
Min arbejdsdag sluttede i går med en dundrende hovedpine. Jeg har egentlig sjældent hovedpine, men nogle gange bliver jeg ramt af noget ala spændingshovedpine der jo bare er lammende. Hverken panodil eller treo havde den store effekt, så udspænding af nakke og skuldre, et solidt aftensmåltid og så et varmt bad. Dagens træning hedder VO2max og ligner en led omgang. Det er delt op i 5 blokke som jeg lige kan se det, og så tror jeg det er sådan en 15 sekunder, så 30 sekunder, 45 sekunder, 60 sekunder, 45 sekunder, 30 sekunder og 15 sekunder, og så pause. Med godt ømme stænger fra søndagens styrketræning skal det nok blive hårdt.
-
Kermit reacted to a post in a topic: Vejen tilbage til 4w/kg
-
Kermit reacted to a post in a topic: Nice and clean power building
-
Kermit reacted to a post in a topic: Nice and clean power building
-
Det har du ret i. Og tager mig gerne af vikartjansen :D