Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/15/2024 in all areas

  1. Kermit

    Motion i balance™

    Jeg er enig, og så alligevel ikke. Jeg æder stadig etaperne, men giver Gregers ret i at de "kedelige" etaper er blevet markant kedeligere end tidligere. Om det er fordi resten af touren er så hård, at de lette etaper ender med at være rigtig lette, eller det er fordi ingen hold tror på at udbruddet kan holde hjem, skal jeg ikke kunne sige. Men Touren har et problem med transportetaperne i øjeblikket. Som Plessner sagde i Veloropa podcasten, så er situationen den nu at ASO mister seere hvis man ved at der ikke sker en skid i 5 timer, så tænder man først fjernsynet når der er 10 km til mål. Ift. tiderne, så er der ingen tvivl om at Pogacar er en utrolig komplet rytter, og at Vingegaard er en exceptionel dygtig rytter. Pogacar har jeg før stillet spørgsmålstegn ved, fordi det for mig virker latterligt at en rytter der kan dominere i bjergene, også kan gøre sig gældende i Milano San Remo eller Flandern. En ting er teknikken, men hans power matcher altså ryttere der vejer 10-15 kg mere på flad vej. Det lugter. Men vi kan bare heller ikke tage noget fra den teknologiske udvikling. En ting er at materialet bare er sindssygt i øjeblikket, hvilket vi også kan se på de hastigheder de kører. Rullemodstand er lavere end nogensinde, dragter er aerodynamiske, strømper er aerodynamiske, hele cyklen får en overhaling, og der er fokus på hvordan rytteren sidder optimalt. Derudover er der hele kostdelen, hvor især energi på cyklen har ændret sig. For et par år siden kunne jeg køre en 3-4 timers tur med en dunk med 50 gram kulhydrat i, og så bare vand. I dag snakker vi 100 gram kulhydrat I TIMEN! Jeg forestiller mig at det er det samme som forskellen på at køre Blyfri 92 og så højoktan. Der er bare langt mere power i brændstoffet. Og som Gregers siger, hvis den ene rytter er dopet, så er de andre det nok også. Nu er Touren ikke slut, men jeg tror at Pogacar får en seriøs offdag eller to i denne uge, eller det håber jeg i hvert fald. For det vil stadig vise at han er menneskelig. Han har altid haft en etape eller to hvor han går ned, og har han ikke det i år så vil jeg mene der er noget der lugter. For godt nok er der mange penge hos UAE, men rent strategisk er de ikke der. Der har jeg langt større tiltro til Visma, der altid har været optimerende på mange punkter, men lige nu er der bare et vildt spring mellem Pogacar og Vingegaard, som jeg er sikker på også chokerer Visma. De har ikke sendt Jonas afsted hvis de ikke troede han kunne vinde, og lige nu kigger de ind i en kæmpe lussing. Og de undrer sig nok også over hvordan Jonas kan levere sine bedste tal, mens Pogacar så leverer noget der er BEDRE! Og det endda med en Giro i benene, og en okay forårskampagne.
    2 points
  2. Henrik S.

    Motion i balance™

    Det bør man vel også 'normalt' have, men lige på dét punkt må man vel sige, at Visma er noget mere svækkede i år efter alle deres uheld og flere nøglefolk, der er ikke er med i TdF. Jeg er i øvrigt langt hen ad vejen enig med dig i det med de mange forbedringer og optimeringer, men alligevel ... Nå, godt jeg ikke har hang til konspirationsteorier, for så ville man da have travlt lige for tiden.
    1 point
  3. Gregers TF

    Motion i balance™

    Hvis de er dopede, så er det vel de fleste af dem. Ligesom før med nogenlunde end vilkår for alle. Jeg udelukker bestemt heller ikke, at man om nogle år finder spor af noget. Omvendt, så er der bare sket ufattelig meget på 20 år. Både på træning, ernæring og udstyr. Det er også bare kedeligt, når resultatet er så forudsigeligt. Der er ikke engang TV-udbrud som MÅSKE holder hjem. Der sker ikke en skid. Sprinterne er kedelige og har ikke samme udstråling som Cav, Greipel og Kittel. Hvor der så måske kunne komme Mads P-type, ind i de ikke så oplagte spurter. Eller også følger jeg ikke nok med til at blive fanget og så er det en negativ spiral. Men jo…. Det er kedeligt.
    1 point
  4. Kermit

    Got legs?

    Lidt opdatering på træningen. Fik kørt et løb torsdag, hvor jeg blev fuldstændig slagtet på en stigning. Kørte samme løb om lørdagen, og blev lidt mindre slagtet, men stadig slagtet. Endte med at køre 3 timer lørdag. I går holdt jeg hviledag, hvilket nok også var tiltrængt. Min ramme fra Elves er landet, og den er jo en anelse anderledes end den gamle ramme. De har opdateret den til 2025, og jeg tror måske jeg er en af de første der får fingrene i den. De har gjort overrøret lidt længere, hvilket også har øget reachet fra 378 mm til 393 mm. Samtidig har de gjort sadelrøret kortere, hvilket betyder at dens standover height er blevet lidt lavere. Så har den fået en threaded krankboks frem for en pressfit. Sjovt at man havde den slags krankbokse før i tiden, så skulle alle have pressfit, og nu går man tilbage. Åbenbart kan man ikke lave tolerancen skarp nok til at man kan undgå at de forskellige lejer begynder at knirke med tiden. Og den sidste ting de har opdateret er rørprofilerne, som faktisk er blevet knap så kantede, men mere afrundede. Jeg fik også sat mine CRW hjul op til tubeless, hvilket er første gang jeg gør det selv. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før, for det var virkelig nemt at sætte op. Jeg har valgt at bruge Silcas væske, som bliver kaldt for fiberfoam, hvor der er kulfiber i der skulle være med til at lukke hullerne bedre. Jeg mangler faktisk kun styret fra Avian, som stadig ikke er sendt afsted fra Kina endnu.
    1 point