WBO

Medlemmer
  • Posts

    244
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    32

Everything posted by WBO

  1. WBO

    Got legs?

    Hvad gør Winspace teknoligisk bedre? har du nogle eksempler? Hvis du skulle vælge en fremtidssikret god ramme, hvor prisen er ligegyldigt - hvor ville du så ligge dine penge - hvis man ikke havde mærke-præference?
  2. WBO

    Got legs?

    En ordentlig mundfuld mængde du får kørt alligevel! Jeg spekulere lidt på - du har tidligere kørt i B rækken, og (formoder jeg) haft en rigtig fint FTP og sprint m.v. - med den mængde og kontinuerlighed du har haft lige tiden du er kommet tilbage fra styrt - undrer det mig, at din FTP ikke er højere. Altså - når man tidligere har haft noget et niveau, så plejer det at være en relativ nemmere vej tilbage. Hvad er dine tanker her? Er det alder? Andet stress? Hvor tænker du FTP ender i denne uge?
  3. Foråret er begyndt at komme, og min lyst lige sådan. Det er dejligt med flere lyse timer i døgnet! Jeg var ude og teste min cadiac drift i medium z2, for at teste mine fatique resistance, og det virker til at jeg har lagt lidt på henover vinteren. Der var lidt flere sving og lyskryds i den sidste time, hvorfor NP watt der, er lidt højere end den rå - men ellers synes jeg pulsen reagere ganske fint, især kun 3 puls slag højere fra time 2-3 - Det blev til ialt 100km solo med 1200HM. Nu vil jeg have en uge med lidt flere vo2 max intervaller og ellers lidt over/unders(som nok er min store hade workout)
  4. WBO

    Got legs?

    Hvad rammer du af watt i sprints så?
  5. I tirsdags kørte jeg en længere vo2 session som gik overraskende godt - der var ret gode ben på, og jeg nåede kun 2m i vo2 max puls - men lidt specielt følelse i et til dels lukket skur med blot en blæser - gjorde det lidt svært til sidst i intervallerne at få luft - på trods af min puls aldrig nåede opover 180? (min max er 198) Efter træningen, tog jeg ekstra tøj på og fortsatte 40 minutter varmetræning - var godt gennembløt efterfølgende. Igår kørte jeg så z2 lav/høj 5/5m - på de høje, lavede jeg lidt torque (har jeg hørt skulle være godt?) efterfølgende, tog jeg en session varmetræning på 42minutter, så kogte jeg over. Afslutningsvis tog jeg lige nogle 5s spurter x 5 - ramte 1435 i peak. Godkendt på en hjemmetræner synes jeg.
  6. WBO

    Got legs?

    Okay. Interessant. Jeg har kørt 8 heat sessions i forlængelse af en workout - hvor jeg har taget 40-45minutter i enden af det. Så det er lidt i tåge, men det er den protokol jeg kan læse mig frem til er "Minimal effective dosage". Tænker også din vaskemaskine er på overarbejde? Jeg har forsøgt skylle mit tøj i bruseren (altså vesten, jakken og svedbukserne) men synes jeg er begyndt at få lidt udslæt af det varmetræning. Hvad gør du her?
  7. WBO

    Got legs?

    Kører de "fleste" ikke der varmetræning i forlængelse af en session - på den måde er kroppens kernetemp i forvejen forhøjet, og derfor hurtigere får varme i kroppen. Hvordan oplever du tiden til at komme i varmezone 3 på den dag du har sweetspot, kontra hvis du kører fra kold?
  8. WBO

    Got legs?

    Du giver den gas med det varmetræning der - hvad er din protokol? Hvad er tacx tal?
  9. Mallorca 312 bliver en fed oplevelse tænker jeg! Jeg er også begyndt lidt på varmetræning - men ikke så seriøs som dig. Jeg har tilgengæld lagt 30-40minutter på hvert session med ekstra lag tøj og et par "maler" bukser. Det fortsætter jeg med i denne uge - så har jeg kørt 10 varmepas på 14 dage, og så begynder jeg på noget vedligehold på de der 2 gange om ugen a 40-45min. Satser på at rykke relativt hurtigt op i Master A - starter i B rækken. Så målet må være at vinde et par licensløb i år - men har ikke rigtig nogle A løb, hvor jeg bare skal præstere - tager det lidt ad hoc
  10. Jeg ser frem til Master - primært da jeg tænker alle skal hjem til familie og job :) Så håber at det bliver lidt mere medgørligt. Hvordan er formen ellers for dig? Og hvad forventer du i år?
  11. Har jeg virkelig ikke logget siden september sidste år? Tiden flyver sgu afsted. Jeg kom efter min løbetur til DHL, på et afbud til halvmarathon - hvor jeg trods meget mangelfuld løbetræning (som i næsten 0) løb halvmarathon på 1.28t - det må være godkendt, og endnu engang bekræftelse på at man kan komme langt med en god cykelform. Jeg har siden halvmarathonet slut september holdt løbeformen lidt ved lige henover vinteren her, med 1-2 gange om ugen - ofte blot 1, og bare 5km ca. Håber at kunne komme under 19min under dette års dhl - det kunne være fedt. I mellemtiden har jeg også købt en ny gravel - en scott addict gravel fra 2026 - så den helt nye. Med den nye force gruppe - dertil har jeg købt nye hjul og et nyt styr, der gerne skulle blive monteret på snarest, samtidig med min factor kommer til kærlig behandling, så det er klar til den kommende sæson, hvor jeg skal cykle licens i Master klassen (Jep, er over 40 nu) Ellers fik jeg to gode cykelture sidste uge. lidt Lav/Høj z2 - og så et lille tempo interval, og alt hvad den kunne trække i ca. 20m Vægten kæmper jeg lidt med. Efter at påbegyndt kreatin har jeg taget 2kg på, hvorfor jeg er oppe på ca. 81kg. Øv. Men føler mig skarp, og er spændt på den kommende tid.
  12. WBO

    Got legs?

    Har du ikke stadig din graspor? Den er meget lig laktat. Jeg har haft både graspor og har en laktat måler - og kan sige de måler ret ens ift. de zoner man får. Av - 1t40m varmetræning? Er det overhovedet nogle som gør det? Det jeg har læst mig frem til, er minimal effektive dosis er omkring 30-40 minutter efter et endt træningspas - op til 60min - men alt over 60m stresser kroppen mere end det gavner. Hvor hurtigt kommer du i zone 3, hvis du tager varmetærning efter HT træningspas? Jeg er også begyndt lidt på varmetræning, og gør det efter træningssessions - men efter en 30-40m så kan jeg ikke mere - og det er ikke engang fordi min puls stikker af - jeg har bare en alt for træls følelse i kroppen til at kunne fortsætte - systemet lukker :P
  13. WBO

    Got legs?

    Lavere hvilepuls kan nemt skyldes varmetræning - det giver større slagvollume. BTO :) Jeg har haft et Breitling Navitimer - det er virkeligt et lækkert ur.
  14. WBO

    Got legs?

    Har hørt den Core dims ikke skulle være retvisende. Men hvis du går efter performancegains, så kan et varmt karbad lige efter træning på cyklen være bedre og mindre stressende for din krop :)
  15. WBO

    Got legs?

    Hvorfor varmetræning? Og hvordan har du tænkt dig at bære ad? Jeg har læst at, et varmt karbad faktisk opnår en bedre effekt end at overdresse sig til varme. Blot at vandet er 42 grader, og du sidder der direkte efter træningen.